bab 7

60 9 0
                                    

C boss bawa sy p makan seafood. Time makan tu tba2 dia sebut pasal personal life dia. Dia tanya sy "sy tdak layak kah jadi suami?" dia termenung tgok tu makanan.

Ternganga sy ah dia tanya sy begtu. Apa kena mengena sama sy kunun ni? "apa maksud bos?"

C bos tgok sy trus dia tunduk blik. Dia suap nasi kunyah2 telan sikit trus dia angkat kepala tapi tengok arah lain "4 tahun sy jadi suami yg stia. Sy bos, ada rumah ada kereta ada company sndri. Tapi satu ja sy tidak dapat. "

Emosi bah bos sy ni. Tdak biasa sy ni bgini. Mau sy bilang 'sy tdak tanya' mcm sy bercakap sma c Eddy  tpi dia bos sy. Hm.

"hah? Apa bos?"

"Kon. Luar opis panggil sy Kon. " sy terdiam. Nah dia punya nama pura kah ni?  "sy tdak dpt bagi bini sy anak. Hahaha. Jadi dia bercurang sma kazen sy sendri." mengalir airmata c bos. Ohmy2 what should i do? Pasal perasaan sy fail. Okay diam sja Nikki. Jadi pendengar setia.

"mungkin belum rezeki bah tu bos" trus c Bos hentak tu meja ah. Sy tgok skeliling sy yg malu. Sy slah cakap kah?? C bos gru kepala baru dia raup muka beberapa saat. "shit!  Kenapa sy kasi tau kau. Cepatlah makan" laju sy makan minum trus p cuci mulut. Sy masuk tandas lagi p kencing lagi.

Dlam kereta on the way balik opis, bos bercakap lagi "kau.."

Tapi sy dengar 'kau jangan salah sangka'
Jdi sy jawab "okay bos"

"kon.and apa yang okay?"

"okay kon? Er. Teda bos sy salah fikir" sy cepat p chat c Eddy, "ui bos p cakap sama sy pasal bini dia"

"kalau ........ tpi bukan anak sy" bos tanya. Trus sy kasi tbalik tu handphone try ingat balik apa c bos tanya sy. Tpi sy tdak dengar btul tdi sebab sy masih sbuk tekan handphone.

"ah apa bos? Eh kon? Apa? Sorry bos. Sy chat kawan sy tdak dgar tdi. " tergagap sy. Trus bos ulang balik..

"kalau kau di tempat bini sy apa patut kau buat? Dengan keadaan dia mengandung tpi bukan anak sy."

Em.. Sy ambil masa fikir sekejap.

"kalau sy bos. Sy jadi isteri paling setia. Tpi sy buat diri sy di tempat isteri bos eh Kon lah ah. Sy mau anak sy develop dlm perut sy, lahir dan membesar dalam jagaan bapa kandung dia" sy bilang sambil tgok c bos.

Malah c bos snyum lagi. "jadi apa yg sy buat tdak slah lah kan? Sy kasi cerai dia. Slma ni smua org slah anggap. Sy p minum stiap malam tdak balik rumah org fikir sy p cari perempuan lain. " bos cornelius senyum sambil geleng tdak percaya pasal andaian org terhadap dia. Sy diam ja mendengar "dia merayu sma sy teda guna. Hancur hati sy bla sy dpat tahu. Sy mmg tau awal2 dorang ada hbgn. Dr usia perkahwinan kami baru satu tahun. Tapi sy sbar sy berdoa jga spya dia sedar. Tapi.. Ini lah blasan sy dapat lps sy bgi dia smua.."

Sy silik c bos di seblah, basah bulu mata dia.

"tu anak mau 6 bulan sdah di perut dia. Sy kasi duit lagi skit utk kasi makan org kampung untuk dorg kahwin. " astaga sy kesian c bos. Serius2 dia, tegas dia time krja dapat juga dia kawal emosi oh.

Tapi knpa c bos mluah sma sy? Sy org keprcyaan dia kah? Dia tdak mabuk pun ni. Kalau dia mbuk tdak heran lah sma siapa pn dia bleh kasi tau.

Sy dengar sja luahan c bos. Mungkin tiada tmpat dia mluah kli. "dorg kasi slah sy mandul. Hahaha. Doktor pun cakap sy normal. Bleh2 dorg cakap sy mandul. Ketulahan lah bah nanti. Kalau bukan dorang, anak dorang. " c bos diam skjap. Trus sy pura2 batuk. Sy rasa tegang ni keadaan. Hahaha. Sy tidak pandai mau kasi nasihat ni. Sy sendiri fail. Time c bos layan perasaan tba2 sy terfikir idea yg tdak patut. Bgus sy terjun kluar lah dari ni cermin kereta. Sy rasa ganjil.. awkward.

HIS TO BE LOVEDWhere stories live. Discover now