8

36 8 1
                                    

Pátou hodinu nás čeká zeměpis. S Ester nám v minulé škole zeměpis šel, takže doufáme, že v této škole nebudeme mít s tímto předmětem problém. Zeměpis nás bude učit pan učitel Vrekl, protože učitel Igdet učí starší ročníky.

Třída zeměpisu byla celkem velká, po stěnách byly pověšeny, jak nové mapy tak i starší z jiných dob. Po zazvonění přišel do třídy vysoký muž s pleší. Jako v každé hodině se nám představil, rozdal tlusté učebnice a povídal o tom, co nás čeká. Pak nám dal pracovní papír, na kterém jsme měli spolupracovat ve dvojici.

,,Než začnete vyberu tři dvojice, které si připraví na další hodinu prezentaci.
Tak třeba Tom a Maxem, Kate a Vanessa a jako třetí Ashley a Ester." oznámil pan učitel Vrekl

,,A na co má být ta prezentace?" zeptala se Kate

,,Na stát, který vám vyberu.
Ashley s Ester mají Finsko, Tom s Maxem mají Monako a Kate s Vanes mají Bulharsko. Teď se můžete pustit do vyplňování pracovního listu." řekla učitel

,,Ester, nepřijde ti, že si na nás pomalu začínají zasedat učitelé?"

,,Vždyť nás ani neznají. Já si myslím, že je to náhoda a nebo znají naše rodiče, a tak jsou na nás přísný. Naštěstí nám zeměpis jde, takže budeme mít známku zadarmo." 

Ten papír nám zabral celou hodinu. Byl celkem náročný, ale s Ester jsme ho nějak vyplnily. Na konci hodiny si ho učitel vybral a řekl, že ten kdo ho bude mít celý správně dostane známku.

Po zazvonění jsme se zvedly z židlí a vyrazily na poslední hodinu, což byla výtvarka. Ester vždycky bavilo umění a hudba, ale Ashley bavil vždycky více sport. Třída, kde se učí výtvarka vypadala jako nějaká galerie obrazů. Po stěnách byly pověšeny obrázky žáků. Některé byly velice povedené, některé zase méně, ale nám se líbily všechny. Na výtvarku máme učitelku Spyrteovou. Je nejmladší učitelkou této školy. Je trochu při těle, ale není to nic drastického. Má hnědé vlasy s blonďatými melíry, černou sukni sahající ke kolenům a růžovou halenku.

,,Ahoj děti. Já jsem paní učitelka Spyrteová a budu vás mít na výtvarku. Jestli vás zajímá, co tady budeme kreslit, tak budeme kreslit jak moderní umění tak i to starší. Dneska nebudeme kreslit nic náročného, protože je to naše první společná hodina a chci se podívat na vaše dovednosti. Dnes si navrhnete vlastní poštovní známku. Rozdejte si papíry, které jsou támhle na té malé skříňce. V té veliké hned vedle ní naleznete barvy, tuže, lepidla, barevné papíry a spoustu dalších potřebných věcí.
Všichni asi víte, jak vypadá poštovní známka. Musí na ní být kolik stojí, kde byla vyrobená a obrázek něčeho známého. Třeba osobnost, stavba nebo krajina. Vyberte si cokoliv, je to na vás. Jo a poslední věc než budete kreslit je, že můžete pracovat ve dvojici na jedné známce dohromady. Tak pusťte se do toho. Už se těším na vaše výtvory." řekla nám nadšeným hlasem

,,Tak co budeme kreslit?" zeptala se Ester

,,Co třeba Eiffelovu věž?" napadlo Ashley

,,To je dobrý nápad. Nejdřív uděláme okraje vlnkou a napíšeme cenu a město. Kolik chceš, aby ta známka stála?"

,,Já bych dala normální cenu 16 Kč. Začni dělat vlnky kolem papíru, já napíšu cenu a město. Nakonec tam spolu nakreslíme tu Eiffelovku."

Když jsme známku dokreslily, vše jsme obtáhly černou tuží.

,,Ty jo. Musím uznat, že se nám to povedlo. Strašně se mi to líbí. Co tobě Ester?"

,,Mě taky. Jdeme to ukázat učitelce?" zeptala se Ester

,,Jo můžeme, třeba dostaneme jedničku."

Přišly jsme s obrázkem k paní učitelce a té se hrozně líbil.

,,Teda holky. Vy jste mě mile překvapily. Je to už suché?" usmála se paní Spyrteová

,,Ne. Obtáhly jsme to ještě celé tuží. Kam to máme dát uschnout?" řekla Ester

,,Stačí to dát někam na topení. A do elektronické žákovské vám zapíšu jedničku. Je to opravdu pěkné. Moc vás chválím."

,,Děkujeme moc." řekly jsme společně

,,Jenom paní učitelko, ony tady jsou elektronické žákovské?" zeptala se Ashley

,,Ano. Od tohoto roku se to zavedlo. Ještě minulý rok jsme je měly normálně papírové, ale podle nového školního zákona je musíme mít elektronické, aby rodiče věděli, co dostáváte za známky. Za chvilku zvoní, tak dejte obrázek uschnout."

Poslechly jsme paní učitelku, daly jsme obrázek na topení a šly si sednout zpět do lavice.

Je super mít elektronickou žákovskou, protože si ji už nikdy nezapomeneš a nedostaneš zbytečně poznámku.
I když má to i svoje nevýhody. Mají k ní přístup rodiče. Bez problému se k ní připojí a vidí naše známky. Takže už žádnou 3, 4 ani 5 neutajíte. Ale stejně, když jsou naši rodiče teďka taky učitelé, mohli by se učitelů zeptat, jak si vedeme.

CRRRRR

,,Konečně je konec školy. Tak rychle jdeme na oběd než tam bude fronta. Už mám fakt hlad." řekla Ashley

,,Souhlasím. Byl to náročný první den."

Pokračování příště

Je tu další kapitola😀Doufáme, že se ti líbila🤗Budeme rády za sledování, hlasování a taky za přívětivé komentáře❤⭐Budeme rády, když nám do komentáře napíšete, jaký máte zatím názor na tento příběh.💙🙏Těšte se na další kapitolu, protože ta bude opravdu zajímavá😉💜

Ty OdlišnéKde žijí příběhy. Začni objevovat