Moui and Kanon Del 1~
♪I wake up in the morning feeling like there is a part of me missing, something I can't see♪
Den låten har jag som väckarklocka. Jag vaknar till den varje morgon. Den beskriver exakt hur jag känner varje morgon när jag vaknar. Låt mig presentera mig själv! Jag heter Moui Yonson, är 18 år, har problem med mobbning, ätstörningar, cuttande och familjen. Vi är alltid osams. Det finns ingen i mitt liv som vill mig väl, ingen som bryr sig... Som tur är har det alltid varit såhär så jag är van. Det hade känts konstigt om någon bara började bry sig. Jag är inte van vid att folk bryr sig.
Jag sätter mig upp på sängkanten och kliar mig i ögonen. Jag är ingen direkt morgonmänniska.
Jag tar långsamt på mig mina blå leggins, rosa tyllkjol, gröna linne, en pösig lila tröja, en svart väst och svarta knästrumpor med döskallar på. Jag sätter upp mitt hår i två tofsar, sätter i mina gröna och blåa löshårslingor och sätter på mina kattöron. Därefter sminkar jag mig som min idol Yohio och sätter på mig gemhalsbandet, en vanlig kedja, och dussin ned armband. Jag är en regnbåge som alla säger. Egentligen heter det Oshare Kei. Killen som fick mig att upptäcka stilen var ex-medlemmen Bou i An Cafe. Hans förre detta kollega Kanon är lite söt.....
När jag är färdig går jag ner i köket. Ska jag äta eller inte äta? Inte...
Jag springer direkt ut i hallen och tar på mig mina vita skor med rosa och gula skosnören. Därefter öppnar jag dörren och går ut. Jag möts av en kall vindpust. Nu är vintern på väg igen.
Jag börjar långsamt gå mot skolan. När jag kommer dit står mobbarna och väntar på mig...
Fortsättning följer...
YOU ARE READING
Moui och Kanon
FanfictionMoui is a selfharming teenage girl. She is bullied in school too. One day her teacher in math takes her to a house, and what could she possibly find there? Her favourite band!