Del två

6 0 0
                                    

Moui och Kanom del 2~

När de ser mig börjar de hånle. Jag stannar och tittar osäkert åt deras håll. Jag börjar bli rädd. Jag backar lite grann, beredd att springa därifrån. De ökar farten och jag står där helt lamslagen. När de är ända framme vid mig börjar de skratta. En puttar ner mig på marken och börjar sparka mig. De andra står kvar och skrattar.

-Snälla sluta! skriker jag.

Jag reser mig upp oh springer därifrån. Jag springer mot en mörk gränd där jag sätter mig och gråter.

Jag vill bara dö. Försvinna från denna världen. Ingen hade ändå brytt sig.

-Yuuki! Hör du? Någon gråter! säger någon.

Jag bryr mig inte. Jag fortsätter gråta tills jag hör fotsteg som stannar framför mig.

Jag tittar upp och ser... Kanon och Yuuki!

Kanon sätter sig på huk framför mig.

-Hur är det vännen? frågar han.

Jag svarar inte, utan bara slänger mig runt hans hals.

-Hjälp mig, säger jag kort.

Han förstår säkert inget. Men han kramar tillbaka. Jag får en känsla av att han bryr sig.

Han släpper mig efter att ha kramat om mig länge.

-Ring mig, säger han och ger mig sitt visitkort.

Jag nickar och tar emot det. Yuuki och Kanon vinkar hej då och sedan är de försvunna... Vad var det som precis hände egentligen....?

Fortsättning följer...

Moui och KanonWhere stories live. Discover now