Moui och Kanon del 5~
-Moui?! ropar Bou förbannat inifrån. Alla andra har samlats utanför dörren. Fast vi bryr oss inte. Till en början tvekar jag, fast när jag inte känner mig nervös längre lägger jag mina armar runt Kanons nacke. Han placerar sina händer på min midja.
Jag kan höra tunga och bestämda steg komma närmare oss innan Kanon blev bortknuffad.
-Bou? Vad håller du på med? frågar jag upprört.
Bou har puttat ner Kanon på marken och hindrar honom hela tiden från att komma upp genom att sparka ner honom igen.
-Jag mördar min bästis! skriker han och fortsätter sparka Kanon, fast våldsammare.
-Bou! Sluta! ropar jag och börjar dra i honom. Yuuki och Miku kommer fram till oss samtidigt som Takuya och Teruki springer in i huset igen.
Miku och Yuuki puttar ner Bou på marken och håller fast honom så att han inte kommer loss.
-Släpp mig! skriker han.
Takuya och Teruki kommer tillbaka med två filtar, en till Kanon och en till Bou....
När vi kommit in går Bou iväg. Alla andra går till köket. Jag stannar upp och tittar efter Bou. Kanon kommer bakom mig och kysser mig på kinden innan han lägger sin haka mot min axel.
-Jag kommer snart älskling, säger jag och kysser Kanon i håret. Han nickar och går ut till de andra i köket. Jag börjar gå genom en kort, liten korridor där det finns rum. Till ett av rummen är dörren öppen, där inne sitter Bou. Jag ställer mig i dörrkarmen och tittar på honom.
-Får jag komma in till dig? frågar jag.
Han nickar lätt. Jag går in och sätter mig bredvid och lägger en arm om honom.
-Varför kan inte jag och Kanon vara tillsammans? frågar jag.
Bou svarar inte, bara tittar ner.
-Du? säger jag.
Han drar efter ett djupt andetag och börjar sedan gråta.
-Men Bou då! säger jag och börjar vagga honom.
Han blir lite lugnare.
-Moui...jag...
-Vad Bou? Om något är fel så berätta för mig!
Bou drar efter andan igen.
-Det har varit så komplicerat Moui! Jag är lärare och du är elev! säger han.
-Vad menar du Bou?
-Jag är så svartsjuk på honom! Jag vill att VI ska bara tillsammans! Inte du och min bästis! Moui...
Samvetet börjar stiga.
-Förlåt mig Bou, säger jag och går.
Jag går ut i köket till de andra och kysser Kanon ömt på läpparna när jag ser honom.
-Börjar det hetta till nu? frågar Teruki och blinkar med ena ögat.
-Käften Teruki! säger Kanon som fortfarande håller om mig hårt.
Lagom tills middagen är klar kommer Bou ut. Han och Kanon byter mordblickar med varandra.
När vi har satt oss ner kom samma fråga igen.
-Moui, berätta...
Fortsättning följer...
YOU ARE READING
Moui och Kanon
Hayran KurguMoui is a selfharming teenage girl. She is bullied in school too. One day her teacher in math takes her to a house, and what could she possibly find there? Her favourite band!