Kapitel 11

282 9 3
                                    

Kapitel 11
I Gryffindors sällskapsrum är det varmt, mysigt och behagligt. Snön faller utanför fönstren men i eldstaden brinner en skön brasa.
Ellinore och Sofia sitter insvepta i varsin filt och dricker te samtidigt som de spelar trollkarlsschack. Sofia ser koncentrerad ut, hon stirrar stint på schackspelet med ögon lika blå som Ellinores själv. Hennes vågiga, kastanjebruna hår räcker henne till nedanför rumpan, men är nu uppsatt i en lös fläta.
"Sofia..." Säger Ellinore försiktigt.
"Ja?"svarar systern
"Du vet ju att jag tagit en del promenader med Lupin." Fortsätter hon.
"Mm" säger Sofia och flyttar en schackpjäs.
"Jag..." Ellinore tystnar. Hon försöker igen.
"Jo jag... jag tror... det är typ så att... nä jag vet inte. Äsch glöm det, det var inget."
Sofia tittar slutligen upp på sin syster.
"Du är förälskad i honom, eller hur?"frågar hon.
Ellinore slår händerna för ansiktet och kvider högt.
"SLUTA! Okej, JA, det är jag! Jag är störd! Dum i huvudet! Avliva mig någon!" Utbrister hon.
Ellinore ler lite.
"Men det är väl inte så farligt? Det är väl naturligt att falla för sin lärare..." mumlar hon.
"Ja men vad ska jag ta mig till??? Det kommer aldrig bli nåt mellan oss! Jag... jag... jag vet inte!" Säger Ellinore upprört.
Sofia ser ner i sitt knä.
"Jag gillar Snape" säger hon så tyst att det nästan inte hörs.
"WHAAAAAAAAAT???" skriker Ellinore.
"Schhh!" Svarar Sofia."Inte så högt! Ja, jag gillar Snape. Jag vet att det aldrig kommer bli nåt mellan oss, men jag skulle gärna bli hans vän ändå, hans vän och inget mer. Precis som vi är vän med Hagrid. Det skulle vara nog. Visst vill jag ha honom... Men att bara ha honom som vän skulle vara tillräckligt! Det skulle vara som att vinna högsta vinsten... det skulle vara underbart..."
Ellinore stirrar på sin syster.
"Du har rätt. Jag ska vara glad som får ha Lupin som vän i alla fall." Säger hon. Sedan skrattar hon till. "Det måste vara ett släktdrag, vi är båda lite knäppa!" skämtar hon.
Sofia ler.
"Killar kommer och går, systrar består. Tur att vi har varandra åtminstone!"

Förbjuden kärlekDonde viven las historias. Descúbrelo ahora