4

174 5 0
                                    

"Rosa, they are here. The investor and Matthew is on the way up. The security baru inform aku"
Beritahu lisa padaku yg masih leka membaca email di komputer riba miliku.
"Ok" jawabku ringkas. Aku beediri pantas sambil membetul kan dress hitam yang ku pakai.
Aku melangkah sambil lisa membuntuti ku... aku sempat menjeling ke arah cermin yg menghiasi koridor ke arah bilik mesyuarat.
"I look good" gumam ku... tapi cukup kuat dan boleh didengari oleh lisa.
"Yes beb. U look good" jawabnya tampa ku pinta. Kami beedua ketawa kecil.
Kami menanti di dalam bilik mesyuarat. Ada sedikit debar di hati ku.
"Ya allah.. permudah kan urusan ku hari ini." Bisik ku sendiri. Fuhh... suspen..

Aku dengar derupan kasut dari ruang koridor menghala ke arah bilik mesyuarat. Kami terus berdiri menanti. Masih ada debar di dada ku. Mengapa kali ini aku berdebar sangat. Ini bukan pertama kali aku berdepan dengan Vvip. Apakah ini tanda baik atau tidak. Aku berserah.

"Good morning ladies"
Sapa Mr.Matthew. kami menjawab hampir serentak.
Die diikuti 2 org lelaki... seorang dari mereka melangkh kelur semula berdiri di luar bilik.
Kenape die keluar... tanyaku dalam hati...
Seorang lagi berdiri tepat di hadapan ku. Segak dan tampan. Penuh gaya anak orang kaya.
"Rosa, let me introduce u. This is Prince Abdul Mateen from Brunei and he going to be our new investor if everything going well."
"Prince, this is Rosa, my coo. My trusted person to handle my company and here is lisa, Rosa assistant" sambung Mr. Matthew tanpa ku pinta. Aku cuba untuk senyum. Cover muka ku yang terpana dari tadi memandang ke arah investor to be kami.
Aku menghulurkan tangan "its my honour to meet you prince Mateen."
Salam ku disambut
"Its my honour to be here too." Katanya. Tangan ku digenggam erat. Ada sedikit henjutan.
"Wow. Shake hand lelaki sangat. Macam nak angkat nikah" telatah ku dalam hati.
"Have a sit Sir.. owh im sorry. Have a sit prince Mateen." Tersasul pulak. Kene saman aku nanti.
"Its ok. You can call me mateen." Jawabnya. Well.. ku akui.. suara jantanya mengetar hati perempuan ku. Senyum aku sendiri. Please rosa.. this is not the time to make fun of yourself.
"So disrespectful of me to call u Mateen. Let's stick to Prince. I hope its fine with you."
" Shall i address u as Rosa?"
"Sure prince. As you wish."
Nak je aku jawab... u nak panggil i sayang pun boleh... hehe
Kemudian die tersenyum seperti dapat baca bicara hatiku. Damn... that smile.. ya Allah.. heloknye.
Focus rosa. Focus.
"Lets dont waste anymore time ladies. " sampuk matthew. Mungkin die pelik memerhati ku yang agak pelik. Yes.. aku pun tengah pelik.
"Ok... let's start."

***

Alhamdulilah everything went well. He listen very carefully while i do the presentation. Sedikit gugup but i did it.
Tiada lagi keputusan kata putus dari bakal investor ku yg hensem ini. Mungkin die perlukan masa untuk pertimbang kan proposal kami.
Die tidak banyak mengemuka kan soalan jadi ia memudahkan lagi pembentangan ku.
Setelah bersalaman dan memberi kad nama dan kertas kerja kepada Prince Mateen untuk di kaji semula olehnya.
Die melangkah keluar dari bilik mesyuarat kami. Dengan langkah yakin meninggal kan aku dan lisa. Matthew dan lelaki yg dr tadi berdiri di luar pintu membuntuti Prince Mateen.
Sebelum die melangkah keluar sempat die berpusing ke arah kami.
"We will meet again Rosa."
"Sure we will." Jawabku.
Tanpa ku sedar. Hati berbunga. That word give me hope. Damn... i dont need this. I dont need hope.

i'm your julietWhere stories live. Discover now