Temnota prišla

29 5 0
                                    

                                                            Pre teba @Teddy_29 

         „Zabijem vás! Zabijem vás všetkých!" kričal a oháňal sa mečom. Ako nejaký pomätenec. „Temnota si príde po vás všetkých a už nikdy, nikdy neodíde. A v Ilýriase zavládne raj. Nekonečná temnota," nepoznávam ho. Takto sa nikdy nesprával. Ale za to môžu iba oni. Zobrali mu ju. Jeho dušu. Jeho lásku, najjemnejší cit. Zavraždili, rozdupali. „Stane sa pánom sveta, nastane chaos a nik už nič nezmôže. Ani štipka nádeje sa nenájde. Nebude ju treba. A všetci svetlí sa nám budú klaňať. My budeme ich bohovia, ich stelesnené strachy."

Odvrátil som jeho útok. Krok vpred a výpad. Úskok a dva kroky vzad. Tento tanec sme opakovali stále dookola. Ani jeden z nás sa nechcel vzdať. Ja som nemohol, aj keby som chcel. Musel som dodržať sľub a prísahu, ktorou som sa zaviazal chrániť svoj domov, svoju krajinu. A on? On bol pohltený tou večnou tmou. Jeho slnko už zapadlo navždy. Tak ako ona padla na zem so šípom v srdci, tak padol aj on do hlbín nekonečnej temnoty.

V našom svete neexistuje horší osud ako stratiť svojho druha. A on ju stratil. Diana, zabitá v boji po ceste do večného raja. Toho ozajstného menom Velírias. Tam sa uberajú všetky duše elfov na večný, nesmrteľný život. A je úplne jedno, že ste hoc aj ten najsvetlejší elf zo všetkých svetlých. Iný osud vás nečaká. Žiarivý, čistý diamant premení na čiernu dieru plnú temnoty. Spáli vás z vnútra, zhltne vás ako lavína.

„Prestaň bojovať prosím. Bojuj s ňou, nie so mnou. Ja som ti ju nezabil. To tie bytosti bez duší. Iba okolo seba sejú nenávisť a chlad. Bo som ti ja nie viac? Som tvoj brat! Vari si na mňa nespomínaš?" kričím naňho. Utrpením je pre mňa ho vidieť takto. „Nemôžeš po mne chcieť, aby som ťa zabil. Preber sa! Oni sú už potrestaní. Prosím, nechci to po mne," prosíkal som ho potichu. Nikto predsa nechce zabiť brata, aj keď musí.

Znova sa vyhol môjmu útoku, ale tentoraz. Podvihol hlavu a pozrel mi do očí: „Iacopo? Prosím, sprav, čo si mi sľúbil. Ty vieš, že je to jediná možnosť. Nenechaj žiť to zviera vo mne, toho démona. Zabi ma! Prosím," len to stačil povedať a bol preč. Nad temnotou nevyhral.

A tak som to spravil. Pretože to bola jediná možnosť. Pretože smrť bola jeho vykúpením.

Temnota prišlaWhere stories live. Discover now