BAB 2

11.2K 105 4
                                    

Bibb bibb. Smartphone yg terletak di atas meja nya bergetar,

" Sayang, jum lunch dgn i? " -ADILA

FAKHRUL mengendahkan pesanan tersebut, matanya tertumpu pada screen laptop miliknya.

"Sayang, balas la sebelum i pergi office you" -ADILA

FAKHRUL mengeluh. Tangan nya mencapai handphone nya itu dan menaip sesuatu.

"I puasa" -FAKHRUL

Rimas, FAKHRUL rimas dengan gadis yg bernama ADILA ini, gadis yang tak berputus asa merebut hatinya, walaupun ADILA sendiri tahu bahawa FAKHRUL hanya ingin berseronok dgnnya, FAKHRUL adalah raja segala buaya darat. Bibb bibb

"Kalau mcmtu, berbuka nanti i teman you" - ADILA

Ahh sudahh, FAKHRUL membalas laju

"Okay, kita lunch kejap lagi, i ada kerja skrg, nti tunggu i kt tmpat biasa"

FAKHRUL meletakkan handphone nya ke tepi dan kembali fokus kerja nya, FAKHRUL memang buaya darat tetapi apabila melibatkan soal kerja, dia adalah yang paling serius dan dia adalah bos yang paling tegas, jika tidak, habis bankrap SOFT GLOBAL ini jika FAKHRUL memandang remeh kerjanya, confirm2 kena smack down dgn DATIN SRI VEDA, ibu kepada FAKHRUL ini. FAKHRUL hanya mempunya ibu dan adik perempuan, ayahnya sudah meninggal ketika dia berumur 7 tahun akibat kemalangan jalan raya, FAKHRUL adalah pewaris harta benda ayah nya dan syarikat SOFT GLOBAL ini adalah miliknya.

Tok tok tok. Pintu biliknya diketuk. "Masuk" FAKHRUL bersuara. Matanya yang kuyu itu hanya memerhati susuk tubuh itu memasuki ruang bilik itu dgn sopan santun lalu meletakkan kopi yang dibancuhnya di atas meja.
" Saya dah siapkan kopi untuk encik" Kata AIMI lantas dia berpaling untuk beredar.
" eh kejap!" kata kata FAKHRUL itu membuat AIMI berhenti ibarat menekan brek lalu AIMI memalingkan wajahnya ke arah bos nya yang sedang mengamati kopi yang dibuatnya.
"Entah apa lagi yang tak kena" bisik hati AIMI. Tapak tangan nya sudah berpeluh. Nervous betul bila berhadapan dgn FAKHRUL.
"Jangan keluar sebelum I rasa kopi yang you buat" tangan FAKHRUL menggapai cawan yg berisi kopi tersebut lalu bibirnya mula menyentuh bibir cawan tersebut. Dahinya berkerut.
"Aduhai, jangan la buat muka mcm kopi yang aq buat tu tak sedap pulak" AIMI memberanikan diri untuk bersuara. "Tak sedap ke bos? Kalau tak sedap saya buat yang baru"
FAKHRUL merenung AIMI, lalu dia bangun dari tempat duduknya dan berjalan ke arah AIMI. Kakinya berhenti betul betul di hadapan AIMI. Matanya merenung ke dalam mata gadis molek itu hingga membuatkan AIMI mula tidak selesa.
"Aish mamat ni, takkan first day tengok aku dah jatuh hati kot " AIMI menundukkan wajahnya. Hatinya berdebar, rasa bahagia yg tak dapat dia bayangkan apabila lelaki sekacak FAKHRUL memandang romantik kepadanya.
"Jangan perasan" FAKHRUL bersuara dgn lembut.
"You bukan taste I, lain kali tolong buat kopi yang tak terlalu manis, ini first I tegur you and lepasni I takkan tegur dah" sambung katanya lagi. AIMI terkedu. "Perasan? Dia kata aq perasan?"
" saya mintak maaf bos, saya keluar dulu" merah padam muka AIMI apabila keluar dari bilik itu. FAKHRUL hanya tersenyum sinis.
"Dah syok kt aku latu, gadis mudah" otaknya menyamakam AIMI dgn prempuan lain yang ditidurinya itu.

Isteri VS MaduWhere stories live. Discover now