"Jeon Jungkook! Ohmygod!"Aku berpaling ke arah Jeon Jungkook yang mereka sebutkan tu. Mereka terus berfangirling dekat situ. Aku hanya buat tak tahu. "Woi diam lah, kalau dia nampak korang gila gila kat sini malu je nanti", aku cuba berbisik kuat sikit tapi Daeun dan Heenji buat tak tahu.
Aku sambung buat kerja. Jungkook dah masuk dalam kedai tapi Heenji dan Daeun masih terjerit jerit.
"Eh Minji!", tiba tiba satu suara lelaki panggil aku. Aku memang kenal sangat dengan suara ni. Setiap hari dengar dia bebel, mestilah kenal.
"Abang buat apa kat sini?", aku bertanya pada abang aku, Namjoon yang keluar dari kedai yang sama sambil minum air kotak milo.
"Saja keluar ambil angin. Ni buat kerja ke borak?", abang aku tergelak dan aku hanya cubit perutnya. "Buat kerja okay. Ada assignment", aku mempertahankan diri aku.
Tiba tiba ada seseorang datang dan berdiri di sebelah abang aku.
"Ohmygod", Heenji dah mula bersuara. Aku dah dapat agak siapa di sebelah abang aku tu.
Disebabkan kami tengah duduk, aku kena dongak sikit untuk tengok dia.Aku tergamam. Tak tahu nak cakap apa.
Tiba tiba aku ter-eye contact dengan dia.
BAPAK AH MELTING JAP.
Eh jap, aku tak sepatutnya mcm ni. Sabar Minji sabar.
Aku pandang tempat lain. Tak berani dah nak pandang dia.
"Ni yang korang suka tu kan?", Namjoon bertanya pada Heenji dan Daeun dan mereka hanya gelak tersipu malu.
Amboi sopannya depan Jungkook. Kalau belakang Jungkook hm .
Jungkook hanya tergelak kecil. Sambil menundukkan kepalanya. Tiba tiba aku rasa macam panas pula dah duduk kat sini.
"Uhh Minji, pe-pergi masuk dalam jap nak belik air. Panas pula tiba tiba", aku mengipas muka aku dengan tangan aku.
Sebelum nak berjalan pergi, aku pandang Jungkook dan dia pun pandang aku.
STOP LAH JUNGKOOK .
YANG AKU NI PUN DAH KENAPA TAK BOLEH CONTROL.Aku terus berlari pergi masuk dalam kedai.
Malu la gini HAHAHAHA.
🌥🌥
Namjoon
"Adik aku tu pelik sikit, tak nak bergaul", aku berkata pada Jungkook.
Kami sedang duduk di bangku bawah pokok. Yela cari tempat berteduh sebab panas cuaca hari ni.
"Takpelah, aku faham", Jungkook tersenyum. "Kadang kadang apa yang dia cakap tu sebaliknya. Contoh bila dia cakap tak nak, maksudnya nak lah tu", aku berkata lagi.
"Yang kau ni kenapa cerita pasal adik kau kat aku?", Jungkook tergelak. "Yelah, aku nampak kau pun macam suka je. Aku cerita lah", aku menyakat Jungkook.
"Ya, sikit lah. Dia cute".
🌥🌥
YOU ARE READING
abang idola | j.j.k [malay;on going]
Short Storyapabila seseorang yang kau memang tak nak jatuh hati padanya, tapi akhirnya, kau sendiri yang terjatuh tanpa sedar.