✖14✖

1.5K 89 5
                                    

Olivia's pov

Vandaag mogen we naar Hogsmeade. Sirius heeft me meegevraagd en ik moet gewoon iets leuks aan.

Op dit moment sta ik voor mijn kast en zoek ik samen met die meiden mijn kleding uit.

'Jezus Liv, wat heb jij veel kleding.' 'Ik ben misschien een beetje verwend!' Geef ik als antwoord terug. 'Een beetje maar?' Vraagt Alice lachend. 'Oké misschien een beetje heel erg!' Zeg ik als ik mijn tong uit steek.

Lily's hoofd komt uit mijn kast. 'Gevonden!' Ze geeft me een setje die ik snel aan trek.

Als ik het aan heb kijk ik in de spiegel

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik het aan heb kijk ik in de spiegel. 'Het is perfect!' Zeggen de meiden in koor. 'Dat hoop ik maar.' Een beetje onzeker kijk ik in de spiegel. 'Heey, niet zo onzeker! Dat is nergens voor nodig.' Stelt Lily me gerust. 'Jaa, die bril staat echt leuk!' Marlene staart met grote ogen naar mijn gezicht. 'Heb ik wat op mijn gezicht ofzo?' Vraag ik lachend als de meiden blijven staren. Allemaal worden ze wakker en beginnen ongemakkelijk te lachen.

'Wat is er?' 'Het leek even alsof je ogen helemaal zwart waren.' Zegt Lily serieus. 'Ik had daar ook al last van tijdens die ruzie met Bellatrix. Mijn haar en ogen waren helemaal zwart en er ging iets duisters door me heen en ik was zo gemeen. Ik vond het gewoon zielig voor haar.' Geschrokken kijken de meiden me aan. 'Misschien moet je ermee naar Dumbledore?' Oppert Alice voorzichtig. 'Misschien wel ja.'

Later lopen Sirius en ik richting Hogsmeade. 'Je shirt geeft wel echt je persoonlijkheid weer!' Zegt hij met een grijns. 'Ha ha grappig!' Zeg sarcastisch. Sirius steekt zijn tong uit, die ik direct tussen mijn vingers pak.

De verbazing is van zijn gezicht af te lezen. Even kijk ik hem serieus aan, dan hou ik het niet meer en schiet in de lach. Ik laat zijn tong los en direct kijkt hij me bedroefd aan waardoor ik nog meer in de lach schiet.

Als ik klaar ben met lachen kijk ik hem aan. 'Hoelang was jou langste relatie?' Vraagt hij opeens. 'Ik denk een maand, maar dat was niet echt een relatie.' Zeg ik terwijl ik nadenk. 'Hoe bedoel je dat?' 'Nou de ouders van Cam en die van mij, dachten dat we een relatie hadden. Dus toen gingen wij doen alsof dat zo was.' Een glimlach verschijnt op mijn gezicht als ik de herinneringen voor me zie.

'Jullie hebben echt een hechte vriendschap is het niet?' 'Ja! Hij betekent heel veel voor me.'

'Dat kan iederee-' 'Heeey! Daar is Honey Dukes!' Roep ik en ik trek Sirius mee. Binnen zie ik James staan. 'Hoe gaat het met je zuigzoen James?' Zeg ik hard en hij kijkt om en bloost.

'Ben benieuwd of Lily die van haar nog heeft?' Zegt Sirius. Opeens valt er wat op de grond. 'Ik heb gezoend met mijn grote liefde en ik herinner het me niet meer?!' Dramatisch legt hij zijn hand op zijn hart.

Sirius en ik beginnen te lachen. 'Dat is het grappige-' Zeg ik lachend. 'Dat jullie het niet meer weten!' 'Zij weet het ook niet?!' Ik knik nog steeds lachend. 'Ze heeft nu echt een haat liefde vriendschap met mij. Aan de ene kant houdt ze van me, maar aan de andere kant haat ze me omdat ik het niet wil zeggen.'

'Ik ga het haar zeggen!' Zegt James vastberaden. 'Ik denk dat ze je gaat slaan.' Zegt Sirius serieus. 'Daar ben ik het mee eens.' Sluit ik me bij hem aan.

' Maar waarom?' 'Nou, je loopt naar haar toe en zegt dat de mega zuigzoen in haar nek door jou komt. Ik zou slaan.' James gezicht wordt bedroefd.

'Misschien moet ik je opvrolijken. Laten we een grap uithalen bij Secreetje.' Direct grijnst James weer. 'Wat?' 'Nou kijk ik heb Amortentia gemaakt. Als we daar een haar van Remus bij doen, dan wordt Secreetje verliefd op Remus.' De jongens beginnen te lachen.

Wat ze alleen niet weten is dat er een haar van Sirius bij komt. Dan heb ik een excuus om Snape te slaan vanwege de actie van hem tijdens Toverdranken.

Ik zal het even uitleggen. Snape en ik zaten met Toverdranken samen in een groepje.

Sirius en James waren er nog fel op tegen.

Maar goed, hij was dus mega chagrijnig en ik moest de drank alleen maken. Toen hij af was kwam Slughorn kijken hoe het was. Dit gebeurde er:

#Flashback

'Dit is perfect!' Ik wil antwoorden, maar iemand is me voor. 'Dank u professor! Ik heb erg mijn best gedaan.' Snape, urgh. 'Uhm professor, ik heb hem gemaakt!' Zeg ik terwijl ik mijn hand opsteek. Nu kijkt Slughorn mij aan. 'Hoe kan ik het weten?' 'Ik verwerk altijd een roze geur in de drank! En hij ruikt naar rozen.' 'Hmmm inderdaad.'

Snape kijkt me boos aan. 'Er zitten sowieso rozen in het recept.' 'Dat is niet Waar! Als je nou gewoon iets nuttigs gedaan had, in plaats van de hele tijd naar Lily staren. Dan had je het geweten.' Zeg ik nu wel een beetje geïrriteerd. 'Dat heb ik niet gedaan!' 'Wat dan wel? Je haar gewassen? Want dat is niet te zien!' Mijn irritatie wordt groter en groter. Snape kijkt me nu ook boos aan. Ik zie dat hij me wilt slaan, maar in de lucht pak ik zijn hand vast.

Dan doet hij iets onverwachts. Hij duwt mijn hand in de drank. We hebben Swear Juice gemaakt, dus wanneer mijn hand het  raakt ontsnapt er een pijn kreet uit mijn mond. Hij duwt mijn hand er nog langer in, zo dat ik niet weg kom.

'Damn Snape! Stop!' Zeg ik boos. Eindelijk laat hij me los. Gauw haal ik mijn hand eruit en bekijk die. Hij zit helemaal onder de zweren.

'Owh jeetje juffrouw Red, ga maar naar de Hospital Wing. En Severus, doe dit niet nog een keer.' Boos kijk ik op. 'Doe dit niet nog een keer? Is dat alles?!' Nu richt Slughorn zich weer op mij. 'Ja dat is alles. Juffrouw Red ik verzoek u naar de ziekenzaal te gaan, en u kunt een uitnodiging verwachten voor een dinner zaterdagavond om 19.00 uur.'

Ik knik en loop het lokaal uit, terwijl ik mijn hand ondersteun.

#Einde Flashback

James en Sirius hadden maar voor de helft meegekregen wat er was gebeurd. En dat is maar goed ook, anders was Snape dood.

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu