12

140 5 0
                                    

Banyak mata yang memandang ke arah kami.
Mungkin ade yang mengenali aku. Its ok. Let them see. Mereka juga merenung gadis di apitku. Kesian Rosa. Terkena tempiasnya. Kami berjalan ke arah MO grill. Restaurant manager dan hotel regional manager juga turut serta menanti kehadiran kami dihadapan pintu. Dia pasti sudah maklum tentang kehadiran aku. Staff dari Hyatt Hotel yang menbuatkan reservation.

Ku lepaskan tangan Rosa dari lengan ku. Dia terkejut dan memandang ke arah ku. Kali ini aku kaut jari2nya dan ku genggam erat.
Dia terkejut lagi tapi tidak bersuara. Kaku. Memerhati kan aku. Aku terus berjalan sambil menariknya. Ada di kalangan tetamu di situ mengambil gambar kami.
Ahhh.... confirm viral nanti tu. Aku abaikan.
Semua nak di viral kan. I dont care what other people want to say about me.
It my time with Rosa. I want to enjoy it. Aku nak puas kan hati aku memandang gadis baru aku kenali tapi sudah berjaya mencuri hati aku.

"Here are your table, your highness" Lelaki yang mengenalkan diri sebagai restaurant manager menarik kerusi untuk ku dan pembantunya menarikan kerusi untuk Rosa.

Meja kami agak tersorok dan privasi. Baguslah. Senang untuk aku tenung die dalam2. Tak ada yang mengganggu.

Setelah kami meneliti menu dan membuat pesanan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah kami meneliti menu dan membuat pesanan... akhirnya Rosa bersuara.

"Is it ok for us to have dinner here Mateen? Everybody is looking at us. They take pictures too. Omg. Dah la i pakai simple2 je. They really know u."
Kata2 nya separuh berbisik. Aku ketawa.
"Why u have to whisper rosa. They  not gonna hear u." Aku ketawa lagi apabila die mencebik. Mungkin die serius.
"Owh.. ya la... my mistake. But seriously la.... ok ke to have dinner ni. Nanti viral susah i. Jatuh saham. Semua koleksi scandal i lari nanti ingat i dah official ngan u. Rugi tau." Sambungnye sambil tersenyum. Aku tau die berjenaka.
"Bagusla semua lari. Tak payah susah2 i nak pancung sorang2." Sambungku sambil ketawa....
"Wehh.... why la u nak pancung dorang. Tak baik tau." Rosa pura2 mencebik.. comel... muncung bibir tu. Gigit nanti baru tau....
"Yup. Tak payah la nak skandal2. Buat sakit hati i je nanti. Tu yang i pancung semua tu. U hadap je i dah la. Dont waste your time"
Statement ku membuat die agak kaku disitu. Am i too much.

"Rosa.." panggil ku.
"Yes Mateen" die jawab. Kali ni die menjawab dengan wajah yang serius.
"U ada boyfriend ke?" Aku menyoal nya. Serius. Aku betul2 ingin tahu. Disebalik keceriannya... apa yang terselindung. Sesungguhnya aku mahu mengenali gadis dihadapan ku ini.

"Kalau i cakap ada... apa u nak buat? Tak nak kawan dengan i dah ke? Or if i cakap tak ada... u nak buat apa pulak? Nak jadi boyfriend i ke?" Jawabnya selamba sambil ketawa. Aku terkejut. Omg. No one ever answer me that way before. She is really something.
"U didnt answer my questions." Aku serius lagi.
"Mateen. I pernah ada boyfriend. Im not lucky in relationship because i dont know how to gamble. I selalu kalah. Thats why i think single life suits me best. Lagipun im not the romantic type." Jawabnya fasih. Ada bunyi kesalan di situ.
Siapalah agaknya yang bertanggungjawab sakit kan hati die. Bodoh.

i'm your julietWhere stories live. Discover now