hallo ik ben laura ik heb met mijn ouders en broer een manege. daar heb ik ook mijn eigen paard spirit, het is een zwarte arabier van 4 jaar. mijn broer heeft een bruine arabier die 6 jaar is. elk weekend rijden wij met onze manege wel mee met een wedstrijd. op de manege staan bekende paarden die veel wedstrijden hebben gewonnen.
op een dag toen ik net naar spirit wou gaan kwam er een vrachtwagen het terrein op rijden. in de vrachtwagen hoorde je paarden hinniken. toen de bestuurder uitstapte rende ik er ip af om te vragen wat er was. toen hij de laatklep open deed zag je een prachtige bonte hengst die helemaal wild was. de bestuurder riep ik moest dit paard bij laura afgeven dus waaris laura. dat ben ik zei ik snel de man keek me onderzoekebd aan en zei; die hengst is veel te druk voor jou, jij bent maar een klein kind. ik voelde me beledigd en liep op het paard af. zodra ik dichterbij kwam zag ik overal wonden ik schok en vroeg hoe dit kwam, de man antwoordde ja hij was ongehoorzaam toen hij de trailer in moest dus ja dan word hij gestraft. waarop ik antwoordde " DIERENBUL "
de man keek me boos aan en liep naar het paard. hij pakte een zweep die bij de trailer stond en probeerde het paard de trailer uit te krijgen. het paard werd wild en ging bokken en stijgeren, de man werd boos en gaf het paard zulke harde tikken zodat het paard daarna wel moest meewerken.
toen het mooie paard eindelijk in de stal stond werd het dier alweer rustiger. toen die akelige man eindelijk wegwas ging ik snel kijken hoe het met het paard was. het was gaan liggen in de stal om uit te rusten van de reis. toen hij in de gaten had dat ik stond te kijken stond het snel op en ging achterin de stal staan. ik zei tegen hem " rustig maar ik doe je niks dat beloof ik". de volgende dag was ik om half 5 al wakker, ik had niet goed kunnen slapen na gisteren. eerst ging ik met spirit rijden en toen naar de bonte hengst, ik had nog geen naam bedacht dus verzon er snel een. sundance zo noem ik je zei ik tegen het paard.
vervolg komt!!!
H2
sorry heb heel lang niet gescheven door huiswerk en door het zoeken van mijn eigen pony ik heb het helaas nog niet gevonden .sorry.
********************************
ik deed de stal open en wou dichterbij komen maar het paard werd obrustig en stijgerde. ik schok en sprong naar achteren ik deed snel de stal dicht en besloot het morgen weer te proberen. ik ging naar de schuur toe en begon met voeren. ook sundance gaf ik voer omdat hij nogal mager was. ik bleef even kijken maar hij wou niet eten. ik liep weg en ging nog even met spirit een korte buitenrit over het srand maken. toen ik terug kwam had sundance wel zijn eten op en stond voorin de stal maar zodra hij maar iets van beweging zag deinsde hij achteruit en dook in de hoek. ik liet hem rusten en ging naar huis. thuis ging ik douchen en daarna eten. ik deed nog mijn laatste check rond de stallen en ging slapen. de volgende ochtend was ik vroeg wakker en bedacht me dat het weekend morgen voorbij was. ik ging naar de stallen en begon met voeren, ik begon bij spirit ik gaf hem eten en knuffelde met hem, daarna liep ik door tot ik bij sundance was. ik had een appel gepakt en probeerde hem te aaien. het lukte maar zidra de eerste stalhulp aankwam liep hij weer naar de hoek. zo probeerde ik het elke dag. er vlogen weken voorbij en elke dag ging het beter met sundance, over 2 dagen mocht ik van mijn ouders er proberen op te rijden. de volgende dag begon ik met het longeren van sundance net zadel en hoofdstel, het ging zo goed dat ik er vertrouwen in had dat het mirgen zeker zal lukken!
vervolg komt maar ben bezig met een ander boek
JE LEEST
het verwaarloosde paard
Adventurehet gaat over laura die op een dag een nieuw paard krijgt, een grote bonte hengst.wanbeer ze hem probeert te trainen gebeurt er van alles met ze.( ik ben pas net begonnen bij genoeg likes ga ik verder ik moet ook rekening hoeden met huiswerk)