30. Hulp inschakelen

286 22 1
                                    

"Jimin!" roep ik en klop op zijn deur. "Ja kom binnen" zegt hij en ik zwaai de deur open, stap naar binnen en doe de deur dicht. "Jij hebt haast" lacht Jimin die op zijn bed zit en ik slik "H-het is over Taehyung" 

De lach van Jimin's gezicht verdwijnt en ik kruip naast hem op het bed "Wat zei hij tegen je?" "Tae? Hij zei niks, we hebben allemaal door dat er iets met hem is maar hij zegt niks" bromt hij.

"Wat heb je in je hand?" vraagt Jimin meteen "Een boekje. Ik heb het net gelezen, het is een soort dagboek, van deze laatste 3 weken. Hij had bijna elke nacht rare dromen" zeg ik en geef het boekje aan hem "Lees het maar".

Jimin fronst even naar me en pakt het boekje aan, bekijkt het en slaat het dan open. Hij begint te lezen en bladert verder en verder, ik lees met hem mee. Af en toe kijkt Jimin op naar me met grote ogen, uiteindelijk kijkt hij naar de laatste bladzijde.

"I-ik.. Taehyung..." Jimin kijkt op "Waarom heeft hij niks gezegd?" "Hij wilde ons denk ik niet druk maken. Zoals hij in het begin zei, hij geloofde die dromen helemaal niet maar toen ging het slechter met hem. Hij was er bang voor dat we hem voor gek zouden verklaren"

Jimin schudt zijn hoofd en slaat het boekje dicht "Taehyung moet soms niet zo egoïstisch zijn, we maken ons zorgen om hem. Vind je het gek dat hij bijna alles liet omvallen met zijn koffers, hij zag niks" "Ja en ik maak me ook zorgen om hem, ik wil hulp voor hem zoeken" 

Jimin kijkt me aan "Hoe? Weet hij dat je dit heb gelezen?" "Nee, het lag op zijn kussen en hij is nu in bad" zeg ik het is even stil "Maar jij kent hem langer dan ik, wat denk je dat goed is voor hem?" 

We praten even en opeens voel ik tranen in mijn ogen prikken. "Alice?" vraagt Jimin en ik begin te huilen "Ik wil gewoon niet dat dit met hem gebeurt.. We hadden nog een afspraak gemaakt dat we over 5 jaar samen trouwen. Misschien ook nog kinderen. Ik wil dat hij later zijn kinderen kan zien" 

Jimin's hand gaat over mijn rug terwijl ik huil. "Ik wil hem niet kwijt. Taehyung wil ik niet kwijt, hij is nu kapot van binnen. Ik wil hem helpen maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe" zeg ik terwijl de tranen over mijn wangen biggelen. 

"We gaan een goede psycholoog voor hem zoeken oke? Die kan hem helpen alles op een rijtje te zetten, misschien kan hij dan ook weer goed gaan zien" Jimin omhelst me meer terwijl hij praat "Taehyung komt er weer bovenop, hij is sterk. Hij houdt ook van jou, hij zal het voor ons doen" 

"Ja.." snif ik en probeer mijn tranen af te drogen "Het komt goed" Jimin lacht naar me, ook hij heeft rode oogjes gekregen zie ik.

//TAEHYUNG POV//

Ik loop uit de badkamer en loop door de gang naar mijn kamer. Opeens hoor ik de stem van Alice in Jimin's kamer, wat doet ze daar?  Ik wil net de deur openen maar dan hoor ik Jimin praten. 

"We moeten hem helpen ...  Alice?" "Ik wil hem niet kwijt" het is nu de stem van Alice. Ik ga met mijn oor iets naar de deur toe en probeer mee te luisteren.

"Ik wil niet dat dit met heb gebeurt.. we hadden een afspraak gemaakt" gaat ze verder en ik slik, hebben ze het door? "Ik wil hem niet kwijt ...  hij is kapot van binnen" gaat ze huilend verder "Ik wil hem helpen maar ik weet niet hoe"

Ik slik en bedenk me snel waar mijn dagboek is. Hij lag op mijn kussen, heeft Alice hem gepakt? Ik stap snel naar de slaapkamer en zie het boekje niet meer liggen, ze heeft hem gepakt. En gelezen.

Ik loop weer terug en hoor Jimin praten "Taehyung komt er weer bovenop, hij is sterk. Hij houdt van jou, hij zal het voor ons doen" Zal ik het voor BTS doen? En ook voor Alice? Ja.

Ik weet niet goed wat ze van plan zijn, maar mijn gevoel zegt dat ze hulp gaan inschakelen. Ik zal het accepteren voor mezelf. En voor ons allemaal.

I can't see you (deel 2)✔ - BTS DUTCH FFWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu