Kapitel 1 - Introduktion

1K 10 0
                                    


Hej! Jag heter Felicia Lövgren och bor i Stockholm. Jag är född 99 alltså fyller jag 19 detta året taaaagg. Jag vill att just du som ser detta nu ska få följa mitt liv nu för det kan väll va lite kul I guess. Aja ni ska få lite backstory om mig och mitt liv för kan ju va lite jobbigt att bara kastas in i någon annans liv såhär. Jag går då sista året på gymnasiet, för att specificera lite så går jag samhäll med inriktning media. När jag gick i ettan så såg jag en kille i matsalen varje dag som fångade min uppmärksamhet nämligen Noel Flike. Många av er kanske känner igen honom som Hov1 Noel men för mig är han min kille. Och nej vi blev inte tillsammans när jag gick i ettan han hade inte ens en aning om att jag fanns då, the story of my Life haha ne skämt o sido. Men vi stötte ihop på stan för ett halvår sen och kort där efter började vi träffas och nu är det han och jag mot världen. Hmmm är det något mer ni behöver veta? Ne jag tror inte det faktiskt men om ni vill veta bor jag med min familj i en fyra och min familj består då av mamma, pappa och min lillasyster. Men nu för tiden är jag inte hemma för ofta då jag är hos Noel ofta då han har egen lägenhet, hur skönt är inte de liksom? och sen har jag vart med mycket på deras konserter så det är väll mitt liv just nu jag är liksom med i deras band på ett sätt typ för jag är med varje konsert hahah. Men vet ni vad nu ska ni få kastas in i mitt liv hoppas ni är taggade för det är en resa ni sent kommer glömma.

"Ni ska nu få göra en valfri liten kortfilm om vad ni vill, Det kan vara om kärlek, någon kändis eller kanske ett sjus liv vad vet jag låt er kreativitet flöda fritt" Framför mig stod min media lärare och förklarade vår uppgift vi ska arbeta med några veckor framöver. Som vanligt hade jag tänkt ut världens bästa idé eller det låter bra i mitt huvud och sen slutar det alltid med att jag gör något annat för att min idé är för svår och så blir jag aldrig nöjd, kul liv. "Så nästa vecka vill jag att nu har en klar idé om vad ni ska göra för film och filmen ska såklart visas för hela klassen. Tack för idag" alla i klassen reste sig från sina stolar och strömmade ut ur klassrummet, jag däremot tog det lugnt varför stressa?. "Har du någon idé?" Jag vänder mig om och bakom mig står min medielärare Kalle. "Jag tänkte göra en film om hur det är att vara tillsammans med en kändis" Kalle kollar förvånat på mig "Jasså de vet du" Jag känner hur jag blir lite irriterad varför skulle inte jag kunna veta det, är jag så "normal" "Jo det är ju såhär att jag är tillsammans med Noel Flike som är med i Hov1." Kalle kollar lite spänt på mig "Men gud jag har lyssnat på dom mycket och jag måste säga att dom är bra" Kalle är en av de yngsta av mina lärare skulle tippa på att han är runt 25 år så det är ju i för sig inte så konstigt att han lyssnar på Hov1 men jag blir ändå förvånad. Utan att svara på hans fråga säger jag bara att jag måste gå och säger hejdå.

Jag andas ut när jag kommer ut från klassrummet, jag hatar och då menar jag verkligen HATAR att va ensam med en lärare. Antingen har man gjort något fel eller så vill dom bara ha en pratkompis och det blir så otroligt stelt för man har inget att prata med absolut inget. Men nu ska jag inte hata på lärarna för jag gillar faktiskt skolan, eller okej jag gillar det inte men jag har inte svårt för skolan och kan tycka att det är kul att skriva, läsa eller plugga. Det kanske inte syns på mig att jag är en plugghäst men man behöver väll inte se ut som en nörd för att gilla plugg? eller sticker jag ut från normen? Okej seriöst jag orkar inte tänka mer på de för nu vill jag lägga upp en plan för min film för jag orkar inte ligga efter och detta kan ju vara det roligaste nånsin. Jag skriver upp en liten lista med tankar.

Kortfilm (Att vara tillsammans med en kändis)                                                                                                         Noel och Jag                                                                                                                                                                             studion                                                                                                                                                                                                                   Tid för mig?

Jag kom inte så mycket längre med min planering när någon knackade mig på ryggen. Jag kollade mig över axeln och såg min allra bästavän Sanna jag lyste upp i ett leende när jag såg henne. Hon är den människa som fått mig att gå från självmordsbenägen till världens lyckligaste. Jag omfamnar henne i en kram och hon sätter sig bredvid mig. "Har du slutat än?" frågar hon "Aa Noel hämtar upp mig snart, du då?" "Jo men jag har slutat. Tror du det finns en möjlighet att jag också kan få skjuts?" Jag kollar mot henne där hon vrider sig lite på stolen och är antagligen rädd att få ett nej, för ärligt det är segt att åka tunnelbanan om man inte är tvungen. "Men absolut Noel har inget att säga till om i detta beslut" Vi båda börjar skratta och min mobil plingar till. Jag tar upp den ur bakfickan. "Noel är här nu" säger jag glatt, vi reser oss och går ut mot parkeringen utanför skolan. 


Hallå allihopa! Idag får det bli ett kort kapitel mest som en introduktion, jag vill också säga att denna novell kommer jag kanske uppdatera 1 gång i veckan. Vill ni ha mer uppdatering får ni läsa min andra novell "Är du känd?" som jag försöker uppdatera oftare. Däremot tror jag denna kommer bli snäppet bättre för har en plan för denna men vi får se lite hur det blir. Jag vill också säga att jag uppskattar alla som kommer läsa denna novell det känns skitbra att någon lägger tid på det och sen vill jag också säga att jag uppskattar kommentarer jättemycket. Jag gillar också kritik för jag vill u hela tiden bli bättre och ofta ser man inte själv sia brister och ni får gärna skriva till mig privat uppskattar all respons. Kram

Rör mig inte mer! N.F Hov1Where stories live. Discover now