Jayda

8 0 0
                                    

"Wat brengt je hier?" Vraagt het roodharig meisje dat op Jaydens schoot zit. Ze stelt uitputtend veel vragen, nu snap ik waarom Jayden zo reageerde.

"Nou ik-" begin ik, maar ik word al gauw onderbroken.

"Ik heb haar hierheen gebracht." Jay's stem is kalm, maar ik kan een vleugje irritatie in zijn ogen zien.

"O. Jullie kennen elkaar?" Vraagt Nelly verbaasd.
"Ja" zeg ik. "Nee." Zegt Jayden op hetzelfde moment. Nelly kijkt verward en ik neem haar voorbeeld.

"Nee, ze werkt bij Melanie in de zaak en ik liet haar de buurt zien omdat Melanie dat vroeg." Maakt Jay zijn antwoord af. Ah ik snap het, hij schaamt zich voor me.

Je bent niet goed genoeg.

Ik negeer de stem in mijn hoofd. Wat boeit het ook, hij is toch een klootzak.

"O. Hoe oud ben je?"

Het lichtkleurige meisje zet haar onderzoek voort.

"18, en jij?" Antwoord ik, de emotie in mijn stem is inmiddels verdwenen. Ik ben moe en wil gewoon naar huis.

"Ik ben ook 18 en Jay hier is 19." Nelly kijkt naar Jay, maar hij kijkt haar niet aan. "Ik kan voor mezelf praten Nelly." Dit keer is de irritatie wel in Jay's stem te horen.

"Sorry babe." Zegt Nelly dan, ik neem aan dat ze Jay's vriendin is en dat ze gewoon wil laten zien dat hij van haar is, prima ik wil hem niet. En wie was Trish dan?

Ik zucht diep en kijk om me heen. De muziek lijkt als maar luider te worden en ik begin hoofdpijn te krijgen. Ik ga languit op de bank liggen, mijn voet raakt Jay en Nelly nog niet.

"Wil je wat drinken? Ik haal meteen de anderen ook even." Nelly onderbreekt de drie minuten rust die ze me gaf.

"Ja hoor is goed." Antwoord ik maar snel. "Wat wil je?" Ik denk even na. "Doe maar een fanta" antwoord ik dan. "Met wodka?" Vraagt ze rustig. "Nee gewoon alleen fanta." Antwoord ik weer gauw.

"Wauw je bent echt raar." Antwoord Nelly nog, maar ik ga niet op haar in en sluit mijn ogen om de hoofdpijn te verzachten. Ik hoor Nelly nog wat mompelen maar dan is ze eindelijk weg.

"Leuke vriendin." Mompel ik maar net hard genoeg zodat Jayden mij kan horen.
"Ha, pff vriendin?"
"Nelly."
Jayden barst in lachen uit. Ik open mijn ogen en kijk hem vragend aan. "Is er wat?" Vraag ik geïrriteerd. "Nope, helemaal niks." Lacht Jayden verder.

Ik snap er niks van. Maarja wat boeit het ook.

Het boeit je wat. Je weet het.

En alweer negeer ik de stem in mijn hoofd. Dat wijf moet zich met haar eigen zaken bemoeien jeetje.

"Fanta, zonder alcohol. Alstu! Een water voor jou babe en hier zijn de anderen!" Nelly gaat weer op Jay's schoot zitten, achter haar komen drie anderen tevoorschijn.

"Yo yo Jay my bro!" Een lange donkerbruine jongen met een overloop geeft Jayden een boks.
"Lorenzo alles lekker?" Begroet Jayden hem terug. "Ja man je weet het!"

"Hi Jay!" Begroet een lichtkleurig meisje hem. Ze heeft blond golvend haar tot haar schouders en draagt een leren broek met een rode luchtige blouse die ze erin heeft gestopt. Wauw haar stijl is mooi!

Jay geeft haar een high five en dan gaat ze met Nelly praten. "Jaytje, mijn kleine zomerbloempje" de laatste persoon begroet Jayden. Hij wankelt en door de beker in zijn hand gok ik dat hij stomdronken is. Jayden glimlacht klein. "Mason mijn lente lelie." Grapt hij.

Mason is blank en heeft blauwe ogen die ik vanaf deze afstand al duidelijk kan zien. Hij heeft blond sluik haar en als ik goed kijk zie ik kleine sproetjes op zijn wang.

Het meisje dat met Nelly praat kijkt me aan. Als ze ziet dat ik ook kijk glimlacht ze klein.

"Hey ik ben Trish" het meisje komt naast me staan en steekt haar hand uit. Ik krijg toch niet weer een kruisverhoor nu? Ik ben echt uitgeput ik ben de halve dag bezig geweest met verhuizen en daarna een baan zoeken.

"Hi, ik ben Jayda." Glimlach ik naar het meisje. "Nieuw hier?" Ze gaat op de bank zitten en schuift mijn benen een beetje op. Ik knik en neem een slok van mijn fanta. "Jay heeft je hierheen gebracht toch?" Ik knik weer. "Ik heb medelijden met je!" Lacht het meisje. Ze is echt aardig! Ik lach met haar mee.

"Never have I ever slept with another person while I was in a relationship" Nelly gilt het zo wat uit. Trish draait zich in de richting van de tafel en begint bekers met drank te vullen. Lorenzo en die andere jongen komen ook om de tafel zitten. Woow dat ging zo automatisch.. ze hebben niet eens afgesproken dat ze dit zouden spelen, of wel?

Ik kijk naar de gevulde bekers. Lorenzo neemt een shotje, die andere jongen ook, Jay ook, Nelly ook en Trish niet. Ze kijken mij aan. Ik kijk vragend terug "wat?" Vraag ik onwetend.

"Als je het hebt gedaan moet je drinken, zo werkt het spel." Nelly rolt haar ogen. "Nee joh Sherlock, maar wie zei dat ik mee deed?" Floept mijn mond uit. Dit gebeurt er als ik moe ben, dan raak ik geïrriteerd en zeg ik wat ik denk. En dat is zo niet hoe ik overkom op mensen. Nelly staart me geshockeerd aan.

"Je zit hier toch nog dat betekent dat je mee doet. Je hebt geen keus. Neem een shotje of zeg iets." Snauwt ze meteen. Ik rol mijn ogen voor zo wat de honderdste keer deze avond.

"Never have I ever kissed two people at the same party." Zucht ik. Iedereen neemt een shotje, behalve ik natuurlijk. "Wat ben jij preuts zeg!" Snauwt Nelly weer. Ik negeer haar opmerking en gooi mijzelf weer neer in de bank. Ik sluit mijn ogen.

"Jayden kan je me naar huis brengen alsjeblieft?" Vraag ik nadat ze drie rondes never have I ever hebben gespeeld.

"Ik kan je ook wel brengen." Zegt Nelly dan. Jayden rolt zijn ogen. "Kom we gaan." Hij loopt de woonkamer uit en ik zucht diep. Waarom vergeet hij steeds dat ik niet kan lopen? Na een paar seconden komt Jayden terug. "Vergeten." Hij trekt me uit de bank en houdt me vast zodat ik tegen hem aan kan leunen. "Uh, het was gezellig.. tot ziens." Zeg ik snel en dan begeleidt Jayden mij naar de auto.

Dit was de langste dag van mijn leven en morgen.. morgen begint het schoolleven.

// Gezegende Zondag!! Xx Cass//

Because of you..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu