selam! herkese merhaba ben Toseong so-young , yani Türkçe anlamı ile Satürn. bu kitapta sizlere Kore alfabesini tanıtacağım. bu kitap size Koreceyi daha kolay öğrenmeniz konusunda yardımcı olacaktır. yalnız ben sadece bu kitapta size yardım edemem. yani demek istediğim şu ki sadece bu kitaptan çalışarak Korece öğrenemezsiniz. kendinize birkaç kaynak kitapta almanız lazım o zaman daha iyi anlarsınız....
şimdi ismin yabancı ama nasıl Türkçeyi bu kadar iyi konuşabiliyorsun yada Türkçen nasıl bu kadar iyi diye soruyorsunuzdur. ben 12 yıldır Türkiye'deyim.
erkek bir ikizim var. İsmi Ulaş Uzay.
aklınızda şimdi de şöyle bir soru var sanırım ' senin ismin yabancı ama ikizinin ismi neden Türkçe ?' bizim babamız Türk annemiz Koreli benim adımı annem ikizimin adını da babam koymuş. öyle söyleyeyim ben size. her neyse artıkımsı kitaba geçelimmm.....
Kore Alfabesi | 한글 Hangıl
, , , ,
Korece okumayı öğrenmenin ne kadar kolay olduğunu görünce fazlasıyla şaşıracaksınız. Zira ben Kore alfabesini ilk çalışmaya başladığımda bu kadar hızlı öğrenebileceğimi hayal etmemiştim. Kore alfabesine, 한글 "Hangıl" adı verilmekte. Hangul da diyorlar ama doğru okunuşu "Hangıl" şeklinde.
Alfabenin biraz tarihine bakalım isterseniz. Joseon Hanedanlığı'nın 4. kralı olan (6 Mayıs 1397 - 18 Mayıs 1450) o zamana kadar Çin yazı sistemi kullanılan imparatorluğunda yeni bir reform yapma gereksinimi duyup, 1444 yılında yeni bir alfabe oluşturulmasını emretmiş. Böylelikle, Çin yazı sisteminin zorluğundan kurtulup, kolay okuma yazmayı ve ilerleyip gelişmeyi sağlayacak yeni bir alfabe oluşturulmuş. Bunu halka tanıtmak için de 훈민정음 (Hunmin Conğım - The Correct/Proper Sounds for the Instruction of the People) yani "Halka Doğruları Öğreten Ses" adlı kitap yazılmış. Kitabın resmi yayımlanma tarihi 9 Ekim 1446 olduğundan Güney Kore'de her yıl Ekim'in 9'u "Hangıl Günü" (한글날) olarak kutlanmakta.
Bukadar bilgi yeter. Hemen harfleri tanıma aşamasına geçelim isterseniz.
Öncelikle şunu söyleyeyim, kelimeleri sağdan sola ve yukarıdan aşağıya yazmamız gerekiyor. Okurken de yine aynı sıralama, aynı yön geçerli. Türkçede nasıl "kal" kelimesi "k+a+l=kal" şeklinde oluşturuluyorsa Korecede de aynı mantık.
Aslında direkt öğretme aşamasına geçmek istiyorum ama bilgi olsun diye söylemişolayım, Kore alfabesi 14 ünsüz ve 10 ünlü harften oluşmakta. Ayrıca 11 tane yarı ünlü, 5 de çift ünsüz bulunmakta
"Hangıl'ın ilham kaynağı üç temel noktadır. Birincisi insanı temsil eden dikey çizgiler 'ㅣ', ikincisi dünyayı temsil eden yatay çizgiler 'ㅡ', üçüncüsü ise cenneti temsil eden yuvarlak çizgiler, noktalardır 'ㅇ'".
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korece öğrenmek istiyorum...
Phi Hư Cấuselam! herkese merhaba ben Toseong, yani Türkçe anlamı ile Satürn. bu kitapta sizlere Kore alfabesini tanıtacağım. bu kitap size Koreceyi daha kolay öğrenmeniz konusunda yardımcı olacaktır. yalnız ben sadece bu kitapta size yardım edemem. yani demek...