"Waarom in vredesnaam heb je een spiegel meegenomen?! Die heb je toch nergens voor nodig!" Roep ik gefrustreerd naar Felice. We zijn nu twee dagen op reis en we zijn goed op weg, we schieten op en als het goed is zijn we er bijna. Nu is het de derde dag, Maan is met Diana op jacht voor het ontbijt, en ik had vandaag geen zin om mee te gaan. "Nou gewoon! Zo kan ik zien hoe ik er uit zie, wat is daar nou mis mee?" Snauwt ze terug.
"Het neemt gewoon meer ruimte in!" Probeer ik haar uit te leggen, maar Felice geeft geen gehoor. "Nou laat mij jouw tas bekijken dan! Ik weet zeker dat jij ook iets hebt wat eigenlijk niet nodig was om mee te nemen!" Zegt ze maar voordat ik kan protesteren is ze de tent van mij en Maan al ingerend om mijn tas te pakken. Ik ren achter haar aan en ze houdt triomfantelijk een van mijn flessen bier omhoog. "Aha! Kijk eens wat we hier hebben!" Ik kijk haar kwaad aan. "Stop die terug! Dat is mijn voorraad!" Ze stopt de fles bier terug in mijn tas en zet haar handen in haar zij. "Als jij niet meer zeurt over de dingen die ik mee heb, zal ik ook niet die flessen bier gebruiken om het kampvuur in de avond op te stoken, oké?" We kijken elkaar beiden aan. "Oké goed dan." Brom ik.
Niet lang daarna komen Diana en Maan terug. Ze hebben twee konijnen gevangen en een hoop bessen geplukt. Ze sprinten onze kant op en het lijkt erop dat ze nieuws hebben. "We hebben de mijnschacht gevonden!" Roept Maan dan. "Echt waar? Ik dacht dat we nog een halve dag moesten lopen of zoiets!" Zeg ik verbaasd. Ik pak de kaart erbij en iedereen kijkt mee. We hebben al een heel stuk gevaren, en we zijn nu in Malino, als het goed is. Malino was een rijk waar vroeger goblins woonden, toen woonden ze allemaal in een grote stinkende holle berg, maar nu is het compleet uitgestorven. Omdat de bossen van Kanta Tribo in Myrdia zitten, moesten we de zee oversteken om naar Midisti te gaan, het middelste continent. We hadden een boot klaargemaakt in de haven van Kanta Tribo, zodat we goed konden reizen, want geloof me, je wilt niet over die zee gaan met alleen je roeibootje.
"Dan zijn we dichterbij de Malino berg dan ik dacht..." Mompel ik en ik kijk Maan aan en hij knikt, "Ik dacht ook dat we niet zo dichtbij waren, maar het kan ook gewoon zijn dat dit een van de mijnschachten zijn die uiteindelijk naar de berg toe leiden." Ik denk even na; dat kan het natuurlijk ook zijn. "Maar toen jij onderzoek deed in de bibliotheek vond jij toch ook die tekeningen van hoe die mijnschacht er van buiten uitzag? Nou deze leek er echt heel erg op! Ik weet zeker dat dit de schacht is waar het eerste ingrediënt ligt!" Stelt Maan voor en iedereen stemt in.
Het eerste ingrediënt wat we zoeken is een Taaffeite, een ongelooflijk zeldzaam kristal dat kan variëren van paars tot rood. Wij zoeken een rode. We hebben zojuist ontbeten en staan nu in de mijnschacht. Het was eerst pikzwart hierbinnen, maar we vonden een oude olielamp en die hebben we aan de praat kunnen krijgen. Er zijn twee rails en het lijkt of als ze beiden op hetzelfde punt uitkomen. Op beide rails staat een mijnkarretje.
"Kom we houden een race! Wie als eerste beneden is wint!" Stelt Diana enthousiast voor. Ik kijk haar aan en er verschijnt een glimlach op onze gezichten. We springen samen in één van de mijnkarretjes en Maan samen met Felice springen in de andere. "Oké we gaan op drie, twee, één, NU!" Ik geef het karretje een zetje en dan schieten we met hoge snelheid naar beneden. We schreeuwen het uit van de spanning en de vrije val lijkt nog lang te duren voordat we beneden zijn. We knallen tegen de muur aan en vallen uit het karretje. We staan op en zien dat we eerder dan Maan en Felice zijn. We beginnen te lachen en geven elkaar een high-five.
Niet lang daarna komen Maan en Felice ook aan. We lopen een tijdje te zoeken en dan vind ik hem eindelijk: De Taaffeite.
JE LEEST
She Came Back
AdventureChief Bart van Kanta Tribo heeft een wand van Ragftagar gekregen, daar zou hij toch echt heel blij moeten zijn? Verkeerd gedacht. Bart is welliswaar allergisch voor de energie van de wand en heeft tot nu toe alles er aan gedaan om hemzelf daar een...