Het nieuwe schooljaar is onlangs van start." Veel nieuwe gezichten en zielen om kennis mee te maken."denkt Robert. "We krijgen dalijk te horen wie onze nieuwe mentor is, spannend." zegt een vreemdeling. Robert kijkt op."Goedemorgen leerlingen ik ben jullie nieuwe mentor."Hij schreef zijn naam op het bord zodat we het niet uit onze netvlies kwijtraken."Meneer Ruijsbroek" heet hij van zijn achternaam. Na enkele basisregels kregen we een soort pauze om met elkaar te leren omgaan.
Ik kwam knus tegen de vreemdeling zitten."Hoi, ik ben Robert"."Aangenaam, Jamil is de naam." zij hij zelfverzekerd."Wat doe je in je vrije tijd." vroeg Robert haperend."Uhm, niet bepaald veel."Plots riep Robert:"Geweldig, dan kunnen we iets leuks gaan doen."Jamil wist niet hoe hij in deze situatie moest omgaan. Na een lange stilte, keek hij op om anderen te observeren. Hij zag aan de andere kant van de klas een meisje staan. In tegenstelling tot andere meisjes was zei niet op haar telefoon en was ze waarschijnlijk ook niet heel sociaal. Robert naderde dwalend op haar af."Hey, wat doet je daar?". Vroeg Robert nerveus. Het meisje keek op. "Niet zo veel knappert."Zei ze zelfverzekerd.Robert bloosde en mompelde totdat ze bijna van het lachen uitbarsten." Je hoeft je niet te schamen , echt niet." Zei ze openhartig. Robert Voelde zich opgelucht. "Wat is je naam?" vroeg Robert.Vera antwoorde ze."Dat is een mooie."naam complimenteerd Robert. "Wil je misschien een keer lekker hangen?" vraagt Robert. "Hangen, nee doe maar niet. Ik kan veel beter me tijd benutten door een boek te lezen of te gaan werken. Robert durfde het bijna niet te vragen:" Waar werk je?"
Albert Heijn antwoorde ze ongeloofwaardig. Robert dacht na.Na school besloot hij naar de lokale Albert Heijn te gaan om haar te spreken. Hij wilt laten zien dat zei veel voor hem betekent. Maar zijn liefde kan hij moeilijk onderdrukken als hij vreest het niet wederzijds is. Jammer genoeg kwam hij haar nergens tegen. Elk pad heeft hij dubbel gecheckt. Hij is ook naar de manager gegaan om na te vragen of ze inderdaad op een andere dag werkt. Want ze heeft niet haar werkdagen vermeld. Dit bleek niet het geval te zijn." Jezus , allemaal voor niks. " schreeuwt hij na een lange dag.
De volgende dag confronteerd hij haar op school."Jij daar, Albert Heijn toch?" Eva kijkt hem diep in zijn ogen aan en kijkt weg." Waar heb jij het over?" Vraagt ze op een angstige manier."Ik weet het, ik weet het allemaal."Fluisterde hij in haar oor. Ze schrok diep van binnen maar mocht niks vertonen. Ze duwt hem weg en zegt:"Luister , ga weg , nu het nog kan."
"Anders. Anders wat, meneer Ruijsbroek er bij halen?" Vraagt hij onderbrekend. "Geloof me je gaat hier spijt van krijgen. "Zei Vera.Weer na school ging hij achter Vera aan. Maar dit keer achtervolgde hij haar ook. Sluipend en onopvallend blijft hij haar op een verte aankijken.
Met een boel vragen: Wie is ze nou echt , wat is ze , waarom doet ze dit en niet te min waar is de Locatie?
Ze stopt in een steegje en pakt iets aan van een vent.het is een soort verpakking met witte poeder.Hij vreest dat het cocaïne is. Hij in eerste instantie in zijn gedachte om op haar af te gaan. Maar nu hij dit ziet, is hij van gedachte veranderd."Dit bewijst een hoop" zegt Robert. " Kan ik dit aan Jamil laten zien?" Denkt hij bij zich zelf. Voor geen moment denkt hij er nog over na. Hij zegt het tegen niemand. Niet eens zijn ouders.Wordt vervolgt...
JE LEEST
Het mysterie van Vera
RomanceDit boek gaat over een jonge dame genaamd Vera , zij is niet als de andere meisjes die Robert dagelijks meemaakt. Ze zwijgt over een hele boel , en verdwijnt plots tijdens schooltijd. Waar leidt dit naar toe , Robert gaat er achtervolgend op zoek, b...