Sokrates

68 0 1
                                    

 Moje ulubione myśli Sokratesa :

1. ''Nig­dy nie zes­tarze­je się ser­ce, które kocha.''

2. ''Dla cier­piących naj­mniej­sza ra­dość jest wiel­kim szczęściem.''

3. ''Mądrość za­leży od trzech rzeczy: oso­bowości, wie­dzy, samokontroli.''

4. ''Edi­mus, ut vi­vamus, non vi­vimus ut edamus.'' - Je­my, aby żyć, nie żyje­my, aby jeść.

5. '' W całym życiu sza­nuj prawdę tak, by two­je słowa były bar­dziej wiary­god­ne od przyrzeczeń innych.'' 

 6. ''Tyl­ko w so­bie sam każdy no­si swój skarb i tam źródło znaj­du­je natchnienia.'' 

7. ''Jak dziwną jest rzeczą, że ludzie zaw­sze umieją od­po­wie­dzieć na py­tanie, ile po­siadają owiec, na­tomiast nie umieją po­dać liczby przy­jaciół ani ich wy­mienić - tak nis­ko ich cenią.'' 

8. ''Często język wyp­rzedza myśli.'' 

9. '' Piękno jest je­dyną rzeczą boską i widzialną jednocześnie.'' 

10. '' Z god­nością ocze­kuj starości.''

11. ''Łat­wiej trzy­mać na języ­ku rozżarzo­ny węgiel niż słowo sekretne.'' 

12. ''Pier­wszym wa­run­kiem szczęścia jest rozsądek.''

13. ''Bać się śmier­ci jest tym sa­mym, co mieć się za mądre­go nim nie będąc.'' 

14. '' Jeśli ktoś z nas prag­nie poz­nać coś w sposób czys­ty, mu­si się od ciała wyz­wo­lić i samą tyl­ko duszą oglądać rzeczywistość.'' 

15. '' Czy się ożenisz czy nie, będziesz żałował swe­go wyboru.'' 

16. '' Ne quid ni­mis.'' - Wszys­tko w miarę.

17. ''Długie sza­ty krępują ciało, a bo­gac­twa duszę.'' 

18. ''Nie war­to żyć życiem przez nas niepoznanym.'' 

19. ''Szczęście jest przy­jem­nością wolną od wyrzutów sumienia.'' 


♥ Sentencje łacińskie ♥Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz