16

195 6 2
                                    

"Where are u Mateen. Why dont u pick up my call bro."
Jaafar semakin susah hati apabila Mateen tidak pulang2.
"Text tak jawab. Call tak angkat. Damn. Its my fault for let him go out alone with that woman."
Jaafar semakin risau... bercakap2 sendirian. Apalah nasibnya jika sesuatu terjadi pada Mateen. Die sepatutnya menjaga Mateen. Kini die menyesal tidak minta no telephone Rosa dari Mateen. Tiba2 die teringat name card Rosa yang dibelek Mateen seharian.
"Where is it... where is it?!!!!"
Ahhh.... tak jumpa pulakkk!!!!

"People are looking for u now Mateen... !!!! Your picture is everywhere!!"

Kringggg.....
Allahu... Azemah call pulak.
"Hello ..."
"Hello Jaffar... where's Timmy. I call him but no answer"
"Hi.. he's out with his friend" jawab Jaafar risau.
"Owh really... who is she? Why u tak ikut dia? Where are they now? Did u know that their picture is already all over the net? Who is she Jaafar??"
Tekan Princess Azemah. Kakak kepada Mateen.

Dia agak risau. Bertubi2 dia terima text dari kawan2nya tentang gambar Mateen menjadi viral. Semua bertayakan siapakah gadis yang di apit Mateen malam tadi.

"Im sorry Azemah... Mateen refuse my company. Die keluar macam tu je tadi. Dia cakap dia just nak pergi dinner at Mandarin Oriental. Thats all i know."

"Who is that girl Jaafar?"
"He just meet her earlier today. She's the Coo of Luxury Lifestyle. Soon after the meeting he can't get her out of his head. So he ask her out for dinner. He totally into her Azemah."

"Gosh Jaafar... u know timmy more than anyone else. Crush je tu. Dia memang selalu macam tu kan."
"No Azemah. Yes.. i know him better than anyone and because of that i boleh cakap.. this time it's different. He into her gile. U should see the way he look at her. The way he stare at her pun i da boleh tau. Dia betul2 suka kan that girl."
"Omg. Seriously Jaafar? If that the case. Im coming to KL tomorrow with Mama."
"Mama... why bawa mama skali."
"Lets mama see her too la..."
"Isn't it too soon?"
"Erm.. tak kot. Bukanya apa pun. Just meet and greet je"
Azemah sudah membuat rancangan.
"Baiklah sis. As u wish. I inform him once he's home ya"
"Ehhh... jangan2. I nak buat surprise."

Kedengaran tawa Azemah di talian.

"Bye Jaafar. See u tommorow"
Talian diputuskan.

Jaafar sedikit tenang.
Boleh la tidur sekarang.
Mateen2. Apa dah jadi ngan kau ni brooo.....

Habisla ... esok Azemah dan mama sampai. Tau la nasib kau nanti...
Hahaha

******

"I tak boleh promise u anything Mateen. U don't know me. I bukan la perempuan baik yang boleh dijadikan isteri ataupun teladan yang baik for your people. I... hurmm.... i rasa i bukan pilihan yang baik untuk u. Lagipun kenapa rushing sangat nak kawin ni... u still young la. Are u sure u ready for long term commitment with one women je...?"
Aku tak pasti dengan keputusan nya. What is he thinking?

"Orang yang bercinta berpuluh tahun pun belum tentu mereka kahwin tau. I know what i'm doing. I belive what my heart told me. Manusia berubah kan. Kalau sekarang kita ni jahat and nakal maybe in future u akan jadi isteri solehah dan i mungkin boleh jadi suami yang baik dan kita boleh bimbing each other. I ada perasaan nak berubah. Im a sinner. I know but maybe ini adalah noktah untuk i setia dengan seorang perempuan. Teach me to be faithfull... i want u to be the reason."
Mateen bersungguh2. Aku confuse. Jujur ke dia. Aku sendiri tak pasti aku boleh.. apa lagi die yang hidupnya lebih meriah dari aku ni.

"Im an ordinary people Mateen. Bukan anak dato or tan sri. Tiada darah bangsawan. My father just goverment servant yang dah retire and my mom is a housewife. Our live is normal.. sederhana. Same goes to my siblings. Most of them is goverment servant. What makes u think i layak untuk jadi partner u when there's nothing special about me?"
Aku masih lagi mempersoalkan perasaan gila dia tu.

"U bukan bagi i reason Rosa. U bagi i an excuse. An excuse so u can escape this feeling kan. I tak sure u bagi excuse tu untuk i atau untuk u sendiri."
Damn... dia tau... he can read me. Memang itu adalah alasan untuk aku menolak semua permintaannya.
Its a denial.
Aku tahu.. aku deny semua yang die cuba terangkan.

"Don't rush Mateen. Its scares me. Can we just chill and relax. If memang i ada jodoh dengan u... i minta tuhan bukakan hati i untuk menerima u seadanya. Let just follow the flow and if its our fate... everything will fall into places la kan"
Still deny. Hati aku dah terbuka dari awal lagi tapi kene la cover2 ala2 perempuan melayu terakhir kann..

"Yes Rosa. Tapi.. still kita kene usaha kan... baru lah berjaya. Am i right?"
"Yes bos... you're right.. tak guna i nak lawan cakap u lagi kan... asyik nak betul je. Will take note on that"
Kami berdua ketawa besar... memecah keheningan malam sunyi... dah nak pagi dah pun. 
I wanna give myself a chance. Dia berjaya menawan..  aku tertawan... hahaha... elok weh.. gila la kalau tak tertawan lagi.
I know what i have now is not love... aku suka dia.. minat maybe. Dari cara dia bercakap.. suaranya... his confident level... semua la and yang aku tau... keseluruhan fizikalnya menarik perhatian aku. Geram wehh. Perfect. Ahhh... tak ada manusia yang sempurna tapi mahkluk elok sebelah aku sekarang ni... is another definition of perfect.

"Do u know what best thing that coming in couple of hours?"
Dia menyoal aku yang asyik mencuri pandang kat dia ni... terkejut.
"Apa?"
"Sunrise... new day... new phase of life... just like us... newbie lover...."
Hahahahaha.... apala newbie lover... tak penah dengar pun.
"Never heard of that... newbie lover..."
"Kalau u tak pernah dengar... let me whisper in your ear..."
"Aahhh.... tak payah nak bisik2 la.."
Geli iolsss ... teruja pulak aku kang.

Suasana teramat tenang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Suasana teramat tenang. Hanya ada dia aku dan alam. Sesaat pun aku tidak mahu lena. Aku tak memgantuk. Gosh... aku jadi romantik sangat.  Apa da jadi. Kalau boleh aku tak mahu kelip kan mata. Aku ingin miliki pagi indah ini bersamanya tanpa terlepas apa2 pun.
I want to be with him actually. Aku nak bahagia bersamanya. Aku teringin sangat untuk merasai perasaan bercinta yang telah lama aku tingalkan.
Maybe now is my turn to be happy. Mana tahu kann....

Aku memandang ke arah laut... masih gelap.
Kali ini...  Aku yang melabuhkan kepala ku di dada bidangnya. Aku tau dia tersenyum. Aku peluk tubuh sasanya erat. Dia membalas pelukan ku.
Sunyi. Bahagia.
Aku pecinta kesunyian. Hanya kicauan burung dan degupan jantungnya kedegaran.

Aku sanggup mati dalam kesunyian ini.

"Rosa... lets make it work. I know we can." Bisiknya perlahan tapi cukup kuat untuk sampai ke hati aku. Akan aku simpan kata2 itu.
Aku mengangguk kecil.
Dia mencium dahiku sambil mengusap rambut aku. Gosh... indahnya perasaan ini.

Yes my prince charming. Lets make it work. Let's try.








i'm your julietWhere stories live. Discover now