UNSPREZECE MINUTE

1.1K 12 0
                                    

PAULO COELHO

UNSPREZECE MINUTE

O, Marie cea zamislita fara de prihana, roaga-te pentru noi, cei care ne îndreptam catre Tine. 

Amin 

DEDICATIE

În ziua de 29 mai 2002, cu putin timp înainte de a pune punct acestei carti, am fost la Pestera de la Lourdes, în Franta, ca sa umplu cîteva sticle cu apa miraculoasa de la izvorul aflat acolo. De îndata ce am intrat în terenul de incinta al catedralei, un domn de vreo saptezeci de ani mi-a spus: „Stiti ca semanati cu Paulo Coelho?" I-am raspuns ca eram chiar eu. Barbatul m-a îmbratisat, mi le-a prezentat pe sotia si pe nepoata sa. Mi-a vorbit despre însemnatatea cartilor mele în viata lui, spunîndu-mi în încheiere: „Ele ma fac sa visez." 

Am mai auzit în repetate rînduri propozitia asta si ea ma umple totdeauna de multumire. Atunci însa m-am alarmat - pentru ca stiam ca Unsprezece minute trata un subiect delicat, izbitor, socant. M-am dus la izvor, am umplut sticlele, m-am întors, l-am întrebat unde locuia (în nordul Frantei, aproape de Belgia) si mi-am notat numele lui. 

Cartea aceasta va este dedicata, Maurice Grave¬lines. Am o obligatie fata de dumneavoastra, fata de sotia si nepoata dumneavoastra si fata de mine în¬sumi: sa vorbesc despre ceea ce ma preocupa, nu de¬spre ceea ce le-ar placea tuturora sa asculte. Unele carti ne fac sa visam, altele ne aduc la realitate, dar nici una nu poate fugi de lucrul cel mai important pentru autor: onestitatea cu care scrie. 

Pentru ca eu sînt cea dintîi si cea de pe urma 

Eu sînt cea venerata si cea dispretuita 

Eu sînt prostituata si sfînta 

Eu sînt sotia si fecioara 

Eu sînt mama si fiica 

Eu sînt bratele mamei mele 

Eu sînt cea stearpa si numerosi sînt copiii mei 

Eu sînt cea casatorita si fata batrîna 

Eu sînt cea care aduce pe lume si 

cea care nicicînd n-a zamislit  

Eu sînt alinarea durerilor nasterii 

Eu sînt sotia si sotul 

Eu am fost barbatul care m-a crescut 

Eu sînt mama tatalui meu 

Sînt sora sotului meu 

Si el e copilul meu respins 

Poarta-mi totdeauna respect 

Pentru ca eu sînt cea scandaloasa si cea magnifica

Imn catre Isis, sec. al III-lea sau al IV-lea (?),  

descoperit la Nag Hammadi

Si iata era în cetate o femeie pacatoasa si, aflînd ca Isus ia masa în casa fariseului, lua cu ea un vas de alabastru cu parfum si, stînd plîngînd îndarat, la picioarele lui, cu lacrimi începu sa-i ude picioarele si le stergea cu parul capului sau, sarutîndu-i picioarele mereu si ungîndu-le cu parfum. Cînd vazu fariseul care-l invitase, îsi zise în sinea lui: „Daca acesta ar fi un profet, ar sti cine si ce fel de femeie este aceea care-l atinge: o pacatoasa." 

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Jun 12, 2014 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

UNSPREZECE MINUTEUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum