Gezin (EXTRA - 3)

331 24 16
                                    

//MAE POV//

Ik word wakker van een geluid. Er is iemand aan het huilen. Het geluid komt dan binnen en ik open mijn ogen, Dahyun is aan het huilen. 

Ik duw mezelf omhoog maar ik voel een hand op mijn schouder die me terug duwt. "Ik ga wel" hoor ik Hoseok achter me zeggen met een lage schorre ochtendstem.

Hij komt uit bed en loopt de kamer uit richting de slaapkamer van Dahyun. Ze is 6 jaar en heeft vaak last van nachtmerries. "Ik ben er, papa is er liefje" zegt Hoseok en ik lach even, hij is zo lief.

"Papa, waar is mama ik wil mama zien" hoor ik Dahyun zeggen "Mama is in de slaapkamer" Ik hoor dan voetstapjes richting de kamer waar ik in lig komen. 

Niet veel later zie ik het lieve gezichtje van mijn dochter, grote betraande oogjes kijken in die van mij. "Mama ben je wakker?" ik knik en doe de dekens van me af zodat ze bij me op het bed klimt. 

Hoseok komt ook weer in bed en Dahyun komt tussen ons in liggen. "Ik had weer een slechte droom mama" zegt ze met een zacht sniffend stemmetje en ik aai over haar hoofd. "Wat gebeurde er?" vraag ik en Hoseok kijkt naar zijn dochtertje.

"Er was een hele grote brand. Papa pakte mij op maar jij was te langzaam om het huis uit te gaan" snift ze en ik trek haar tegen me aan "Het is oke, het was maar een droom. Ik ben hier"

Dahyun huilt terwijl ik haar in mijn armen houd. Het doet me pijn van binnen dat ze deze dromen heeft en Hoseok kijkt me aan, hij ziet het aan me. Zijn hand gaat over mijn hoofd en drukt een kus op het hoofd van zijn dochter.

We liggen verder in stilte tegen elkaar aan, Dahyun stopt langzaam met huilen en dan is ze weer in slaap gevallen. En ik ook. 

"Hebben we alles?" vraag ik en kijk om de gang in. Vandaag hebben we een barbecue voor  Alice haar verjaardag in het park. "Ik heb de tas met sandwiches" zegt Hoseok en zoek naar Dahyun "Liefje kom je ook? We moeten gaan" 

"Ja mama!" roept Dahyun die uit haar kamer komt hobbelen "Zijn Haneul en Daesu er ook?" vraagt ze terwijl ze haar rugtasje vast heeft en ik hoor Hoseok lachen "Ja die zijn er ook". 

We lopen ons huis uit en ik zet Dahyun op het kleine zitje. Hoseok zet de mant met sandwiches naast haar en gaat achter het stuur zitten. Ik kom ook voorin zitten als Dahyun vastzit en Hoseok start de auto. 

Dahyun zingt vrolijk mee met de muziek die de radio draait en dan komt een nummer van BTS voorbij. "Papa! Papa je bent weer op de radio!" roept Dahyun vrolijk en ik lach "Hobi je bent op de radio!" 

Ik zie dat hij bloost en een lach probeert te onderdrukken. "Je vind het wel leuk" zeg ik en druk met mijn wijsvinger in zijn wang om hem te plagen "Yah" zegt hij en pakt mijn hand vast en haalt het bij zijn gezicht vandaan.

Hij houdt mijn hand vast voor bijna de hele rit en parkeert de auto op de parkeerplaats vlak naast het park. Ik zie dat de rest er al is, we zijn zoals ik dacht wat later dan gepland. 

We laden de auto uit en Dahyun rent op de tent af waar iedereen al is. Hoseok legt een hand op mijn heup als we achter haar aan lopen "Heb jij het cadeau?" ik knik.

Jimin ziet als eerste Dahyun op ze af rennen en hij pakt haar op "Daar is mijn andere lieve nichtje!" roept hij blij en je hoort Dahyun's lach door het hele park. Ik moet ook lachen en de rest ziet ons dan ook aan komen lopen. 

"Daar zijn jullie! Ik werd al bezorgt" zegt Alice en we geven elkaar een knuffel "Sorry" zeg ik en Hoseok zet de mant met sandwiches op de tafel om ze naast al het andere eten neer te leggen. 

Er is een grote BBQ neergezet in het midden en op de tafels is allemaal eten en drinken te vinden. "Dahyun!" roept Haneul en de 2 meiden rennen, eerder hobbelen, naar elkaar toe en geven ook een knuffel. 

I can't see you (deel 2)✔ - BTS DUTCH FFWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu