✖18✖

1.2K 82 15
                                    

Olivia's pov

Vandaag was zo vermoeiend. Bellatrix hing om me heen als een puppy en de Marauders blijven me maar aan staren. Op dit moment zit ik in de common room van Slytherin. 

'Ben jij Olivia Red?' Vraagt een jongen aan mij. 'Wie wil het weten?' Zeg ik terwijl ik me niet omdraai. 'Ik! En ik heb een brief van Dumbledore.' Ik trek de brief uit zijn hand en kijk er naar. 'Bedankt! Enne aarzel niet om me nog een keer te benaderen.' Zeg ik knipogend. Hij loopt grijnzend weg.

Ik kijk naar de brief en maak hem open.

Beste Olivia,

Gezien de situatie lijkt het me handig als we even praten met de Sorting Hat! Ik zie u om 18.00 uur! 

Groetjes professor Dumbledore

p.s Ik hou van chocolade.

Ik kijk gauw op de klok. Het is 17.55 uur. Dat wordt rennen. Ik sta op en loop richting het kantoor van Dumbledore. Mijn hakken klikken op de grond. 

Wanneer ik aan kom bij de waterspuwer zeg ik het wachtwoord. De trap draait open en ik loop gauw richting het kantoor.

'Goedenavond professor.' Zeg ik beleefd terwijl ik de deur open doe. 'Goedenavond Olivia. Ga zitten.' Ik ga gauw op de stoel, tegenover het schoolhoofd, zitten. 'Waar wilt u het over hebben?' 'Ik heb gezien en vernomen dat je veel bij Slytherin zit. Daarom heb ik aan de Sorting Hat gevraagd of hij je opnieuw wil indelen.' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Oké is goed.' 

Dumbledore zet de hoed op en ik sluit mijn ogen. 'Aha Red, daar ben je weer. De laatste keer dat ik je sprak lag je gevoel naar Gryffindor. Je bent nog steeds dapper, maar de sluwheid overheerst.' Ik grijns licht. 'U kunt daar grootste dingen doen. Daar in-' Het laatste woord zegt hij hard. 'SLYTHERIN' Ik zet de hoed af en kijk Dumbledore grijnzend aan.

'Nou dat is ook weer geregeld. Nu alleen nog alles aanpassen. Je spullen worden verplaatst naar een kamer in de leerlingenkamer van Slytherin. Je slaapt dan bij Narcissa, Andromeda en Bellatrix Black. Oh en natuurlijk je outfit. Je krijgt gewaden en blousejes met de kleuren van Slytherin. Voor als je er zo bij loopt als nu. Dat was het wel. Je kan gaan!' Ik knik. 'Bedankt professor.' Ik sta op en loop het kantoor uit.

'Waar was jij?!' Het is Bellatrix, great. 'Bij Dumbledore!' 'Wat deed je daar?' 'Ik werd opnieuw ingedeeld. Ik zit in Slytherin.' Bella begint blij te grijnzen. 'Nee!' 'Toch wel.' Zeg ik ongeïnteresseerd, maar ze lijkt het niet te merken. Wat een idioot.

'Wat nu?' 'Nu ga ik een bed claimen!' Ik loop met grote stappen naar de slaapzalen en claim een bed. 

Omdat ik best wel moe ben besluit ik direct te gaan slapen. 

Lily's pov

We zitten 's ochtends weer met zijn alle aan het ontbijt. Anderomeda heeft het allemaal uitgelegd, maar ik snap het nog steeds niet helemaal. Waarom kan Olivia haar emoties uitzetten? Wat bedoelde ze met: Olivia is een bijzondere heks? Dat zijn allemaal vragen die onbeantwoord blijven.

Er klinken weer hakken en voor de tweede keer deze week komt het groepje van Bella... Nou nu eigenlijk van Olivia binnen. Mijn blik gaat naar James en Remus die ook allebei naar het groepje kijken. 'Er is iets verandert!' Zegt Remus zonder zijn ogen van hun af te halen. James hapt naar adem. 'Holy- Ze heeft een gewaad van Slytherin aan.' Ik draai me razend snel om en kijk naar het groepje. 

Inderdaad! Ze draagt de kleuren van Slytherin. 'Dit is echt diep shit!' Zegt Remus terwijl hij zich naar ons omdraait.

Na het ontbijt lopen Remus, James, Sirius en ik richting Potions. We zijn bijna bij de deur als Olivia ruw tegen Sirius aanloopt. 'Jezus waar is dat voor nodig!' Zegt Sirius met een nijdig gezicht. Ze negeert hem en loopt gewoon door. 'Olivia! Ik vraag wat!' 'Bek dicht! Ik doe waar ik zin in heb!' Ketst ze terug. 'Liv?' 'Hou je mond Mudblood!' Zegt Bellatrix gemeen. 

Autsch.

Ik negeer het en kijk in Olivia's ogen. Even lijkt het alsof er emotie te zien is, maar het is zo snel weg dat ik denk dat ik het me heb verbeeld. Ik word uit gedachte gehaald door Sirius die tegen Olivia begint te praten. 

'Olivia! Luister nou eens naar ons! Je hoort niet bij hun! Je hoort bij ons! bij mi-...' 'Bij jou?! Laat me niet lachen!' Sirius krimpt een beetje ineen. 'Je hoort bij Gryffindor!' Bellatrix begint hard te lachen. 'Ze hoort niet bij Gryffindor! Ze is daar alleen geplaatst door haar vader! Nu zit ze goed, haar familie zal trots op haar zijn!' Door Olivia's blik weet ik dat zij ook niet weet waar Bellatrix het over heeft. 'Bella?' Ze klinkt vragend. Bellatrix schudt haast onmerkbaar haar hoofd. 

'Later! Kom Bella wij gaan!' Ze lopen samen weg. Sirius trekt zijn stok om haar terug te laten komen, maar voordat hij de spreuk kan zeggen draait Olivia zich om en ontwapend hem. Ze loopt met grote passen weer naar ons toe. 'Waag het niet om mij te vervloeken, Black! Jij denkt dat je beter bent dan je familie?! Dat ben je niet! Je bent het ergste van allemaal!' Sirius blijft sterk staan, maar ik zie dat zijn rechter hand, die hij op zijn rug heeft, enorm trilt. Toch zet hij een stap naar haar toe. 'Als ik zo erg ben? Wat ben jij dan?' Ik merk dat Olivia iets sneller gaat ademen.

Het volgende moment schalt een klap over het terrein. Ze heeft hem geslagen! 

Haar haar en ogen worden pikzwart en verderop zie ik Bellatrix zelfvoldaan grijnzen. 'Jij hebt geen recht om zo over mij te praten!' Sist ze woedend. Wacht eens even. Woede is een emotie! Maar ze is nog niet normaal. 'Jij bent maar een bloodtraitor en ik weiger om om te gaan met jou soort!' Ik zie Sirius' ogen waterig worden.  Dan wordt haar haar weer normaal. 'Ik verheug me nu al op kerst!' Zegt ze bitchie voordat ze weer naar Bellatrix loopt.

Wat is er net gebeurt?

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu