hoofdstuk 1

6 0 0
                                    

dit is Alyssa^

Goeie morguuhhhh! wakker worden, je hebt zo je eerste schooldag. zegt mijn  moeder die er uit ziet alsof ze overreden is door een bus, maar op een of andere magische wijze toch vrolijk is. ja ja zeg ik terwijl ik door probeer te slapen, maar wanneer ze mijn kleding op me hoofd dumpt word ik toch maar wakker. Ik kleed me aan, doe me makeup op en pak me tas in. Ik poets me tanden, pak me oordopjes, pak me spullen en ik rij naar school. Eenmaal op school zie ik mijn vriendin Shalena staan, ik loop naar haar toe want ik weet dat ik weer bij haar in de klas zit. 

Ik geef haar een knuffel en vraag wie onze mentor is. Roovers zegt Shalena geërgerd. oh neeee toch niet die ene die we tijdens de proefwerk week per ongeluk bekogelde met een koala gum toch? ik begin ondertussen kei hard te lachen. jawel zegt ze terwijl ze ook begint te lachen. ons gesprek word ineens onderbroken door mevrouw Roovers die schreeuwt "m2b? allemaal met mij mee!!!!!" gehoorzamend lopen shalena en ik achter de mevrouw aan. eenmaal in de klas scannen we wie er allemaal in onze klas zitten, ik kijk even rond en zie een meisje met roze haar. Kijk jasmijn is bij ons in de klas gekomen zeg ik enthousiast tegen shalena. het boeit haar eigenlijk niet zo veel want shalena mag jasmijn niet bijzonder erg eigenlijk. naast jasmijn zit een jongen,  hij is getint, zwarte haren en is best breed. die ken ik nog niet zeg ik tegen shalena. shalena scant de jongen, nee die ken ik ook niet? 

zodra mevrouw Roovers klaar is met praten moeten we meteen naar onze eerste les van het nieuwe schooljaar, tekenen. Jasmijn en de nog onbekende jongen gaan aan een grote tafel zitten, dus ik ga er bij zitten en zeg tegen shalena dat ze naast me moet komen zitten. Jasmijn stelt ons meteen voor aan de jongen. Dit is David, hij zat vorig jaar al bij me in de klas en nu weer. ik bekijk de jongen nu nog een keer en stel dan ook mezelf maar even voor. Hoi, ik ben Alyssa en dit is Shalena. Heel de dag hebben we een beetje met zijn vieren opgetrokken, maar ik kwam er al snel achter dat david en ik niet echt klikte.. niet alleen ik merkte dat want david deed er kut tegen me, na ja dat deed ik misschien ook wel een beetje. 

na school besloot ik af te spreken met shalena en jasmijn, we gaan vast alles plannen voor de kermis die er over een maand als is. Jasmijn stelde voor om met een even getal te gaan, dus David mee te vragen. opzich was het geen slecht idee dus zou ik het morgen dan maar aan hem voorstellen hadden we besloten, wat ik eigenlijk best wel een kut plan vond aangezien ik hem dus niet echt mocht. ik keek even op mijn telefoon en zag dat het al erg half 6 was, dus ik moest snel naar huis om te gaan eten. aan tafel vertelde ik over mijn dag, over david, over mevrouw roovers en het koalagum verhaal en over de kermis. na het eten ging eigenlijk meteen naar boven en naar mijn bed.

 de volgende ochtend maakt me moeder me wakker en doe ik het zelfde als elke ochtend en rij naar school. in de pauze besluit ik het dan maar meteen te doen, ik loop naar david toe samen met shalena en vraag dan ongeintreseerd: "het is niet dat ik je mag hoor, maar ga je mee naar de kermis met mij, shalena en jasmijn?" ja ik ga al met melvin, mika, zuuz en chris zegt hij. ja dan neem je die maar mee reageer ik snel. ja kan wel zegt hij bedenkelijk. mooi antwoord ik en ik loop samen met shalena weg. tijdens de laatste les wisseling komt david naar met toe en zegt me ineens: geef me een hand. verbaasd geef ik david een hand, niet wetend dat het een stom trucje van hem was. zodra hij me duim dus in een klem legde en aardig wat kracht uit oefende op me duim werd ik boos en riep dat hij me duim los moest laten omdat hij me pijn deed. lachend hielt hij vol, tot shalena hem weg duwde. boos liep ik weg terwijl ik hem na riep dat het een sukkel was. 

eenmaal in de klas begon me duim steeds mee pijn te doen en hij werd zelfs dik en blauw. uiteindelijk stak ik me hand op om te vragen of ik naar de EHBO  van school mocht, en dat mocht. ik liep de klas uit en net voordat ik de deur achter me dicht deed keek ik david nog even strak aan. toen de bel ging was ik nog steeds bij de EHBO aangezien het er niet heel goed uitzag. david en shalena kwamen naar me toe lopen, jasmijn was heel de dag al niet op school. twijfelend vroeg david hoe het ging, ik antwoorde kort. ik moet naar de dokter, bedankt he! oh zei hij stug. ik moet eigenlijk snel naar huis zei shalena voorzichtig. doei reageerde ik op een kut manier. ze liep weg zonder nog wat te zeggen. 

samen liepen david en ik stil naar de fietsenstalling om onze fietsen te pakken, tot ik me bedacht hoe ga ik naar de dokter en alles op de fiets met al me schoolspullen. wacht even zei ik tegen david, ik moet even me me vader bellen of hij met me langs de dokter enzo wilt gaan. david knikte, ik wacht wel tot hij er is. zodra papa opneemt vraag ik of hij me op kan komen halen en leg uit wat er gebeurd is. as usual reageert papa weer veel te overdreven, en begint meteen te vertellen dat dit onder mishandeling valt en dat we hiervoor naar de politie zouden kunnen gaan. ik had mijn telefoon op luidspreker gezet zodat david alles mee kon luisteren. toen hij dat hoorde zag ik aan zijn houding dat hij erg nerveus werd. ergens vond ik het wel zielig en grappig ondanks wat hij heeft gedaan en dat ik hem eigenlijk niet mag, dus ik besloot hem maar te save door tegen papa te zeggen dat het een ongelukje was en dat david eigenlijk een goede vriend van me is. toen ik dat zei lachte ik naar david, maar aan zijn gezicht te zien was hij erg verbaasd dat ik het voor hem op nam. 

*hoi allemaal dit is het begin, ik hoop dat het julie een leuk boek lijkt en dus verder gaan lezen!* 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 07, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

falling in love with my bestfriend!Where stories live. Discover now