Beautiful sunrise.
Beautiful Saturday morning.
My first time watching sunrise while in someone arms.What's next....
Semalaman tak tidur.. terpisat2 aku pagi ni.
Baru rasa mengantuk."Mengantuk ke sayang"
Perrgghhhhh..... dia panggil sayang..... tersentap aku.
"Huh apa?? Cuba panggil lagi sekali."
Aku menduga nya. Salah sebut ke hapa mamat ni.
"Hahahaha.... my funny girl. I tanya.. sayang i ni mengantuk ke tu. Tak lelap dari semalam."
My funny girlll???? My??? Mine???im his??? Omg....
Ok pagi ni aku da kembali asal. Tak berapa nak romantik dah."U jangan la sayang sayang dengan i. Mabuk i nanti. Muntah2 pulak"
"Aih.. i peluk je u sepanjang malam. Dah nak muntah2 ke. Subur nya"
Ok... statement tu jilake sangat.
"Hey. Cakap tu elok2 sikit ye"
"Ok2.. sorry sayang. Lain kali je la u muntah2 kay when u ready."
Ayooo.... aku rase cam merah je muka aku ni... malu pulak tetibe dah kenapa. Adeh... sayang kejadah...Ahhh.... cinta baru nak berputik agaknya....
"Ade toilet tak area ni.... i nak basuh muka la" aku rasa muka aku dah tak sesegar semalam. Layu je.. malu pulak bila die perasan nanti.
"Ada. I bawak u pegi club house nanti ye. Dalam kereta ada toiletries kit. U can refresh."
Wow... persiapan rapi.
Im impress.Locker room at the club house complete. Mandi terus la since semua barang cukup.
Segar. Dah tak mengantuk. Aku keringkan rambut. Hias wajah dengan apa yang ada. Done.Aku keluar dari locker room mencari cari kelibat Mateen.
Tak nampak pun. Tiba2 hp ku berbunyi. Mateen."Hello"
"Sayang. Im at coffee house ye. Waiting for you here. There's someone i want u to meet."
"Ok" jawabku ringkas amat.
Dia nak aku jumpa siapa la pulak neh!!! Full with surprises la dia ni. Stress.****
"She's your the latest collection ke Mateen. Bersayang2 pulak?"
Soal Idris kepada ku.
"She's not just gonna be collection bro. I think she's the one."
Terbeliak mata Idris.
"The one?" Soalnya lagi tidak percaya.
"Yup. U know what i mean when u meet her later" aku yakinkan Idris. Aku tau dia masih sangsi."Good morning gentleman"
Tiba2 ada suara lembut menyapa kami.
"Hey Rosa. Long time no see. What are u doing here?"
Giliran mataku membuntang. Hampir tersembur coffee yang ku hirup. Wtf.. they know each other."Hi Tunku. Im here with Mateen."
"Huh. Seriously. Hey Mateen. Is it her who u want me to meet right?"
Idris menepuk bahuku. Damn.
"Yes bro. Its her. So u guys know each other?" Soalan ku diajukan buat Rosa dan Idris.
"Yup. Tunku Idris is one of our loyal client but very seldom we got a chance to meet face to face." Jawab Rosa lancar."Ok. Let me got this thing stright. Rosa.. u with Mateen since last night right and Mateen... she's is the one... right? Omg. What a small world. Well Mateen... I know why now. I know exactly what u mean now but im just a damn slow mover if i know she's single... ill make a move way long before u." Kata2 Idris agak annoying padaku. Dia ada hati towards Rosa jugak ke sebelum ni.
"Apa la u merepek ni Tunku. Hahaha. Well actually ... u should ask if im single ke tak. Kan sekarang dah terlepas peluang." Rosa... seperti biasa. She's capable to change my awkward mood to a laugh.
"Mana u kenal Mateen. Follower di ignya yang popular tu ke?" Idris mulakan perbualan dengan Rosa. Hurmm....
"Banyak la i follower dia. Belum follow pun lagi. I baru kenal die semalam. Dia datang to my office. Ada hal kerja.""Baru semalam jumpa??. Omg.. u guys are really fast n furious kan."
"Not me la Tunku. Mateen la... dia culik i" Mesra nye mereka. Damn."Sorry Idris. Im not like u. Slow. I always know what i want in a glance."
Aku mencelah."Well... im not surprise... she's a good catch and u are damn good Mateen. So.. have u proposed?"
"Hahahahaha.... gila la... u ingat i ni ape Tunku. Desperate sangat ke." Rosa ketawa besar. Aku tidak sempat menjawab Idris dan aku pula yang tersipu2. Is it that funny sangat ke kalau aku proposed dia.
"Let me know him dulu la. Then only will consider. Kalau hati i dah berkenan... i sendiri pegi jumpa sultan Brunei untuk masuk meminang anak bujang dia nih."
Rosa berjenaka."Hey Rosa... kalau sultan Brunei reject pinangan u... try la jumpa sultan Johor pulak... dia pun ada anak bujang tau. Hensem pulak tu hahahaha"
Idris meyambung jenaka Rosa. They looks so comfortable with each other. Bahaya ni. I know Idris. Dia lebih kurang sama je dengan aku. He know his game well too. Player!! Stop make my women laugh...thats my job. Nak saja aku bentak si Idris ni. Melebih2 pulak.
"Jangan la masuk meminang i Rosa. Nanti i kene malu2 pulak ke. Tak reti la... and pleaseee jangan jumpa sultan Johor... gonna be war antara Brunei dan Johor nanti."
Ketawa kami bersambung2.After a while... setelah masing2 siap bersarapan... diselangi gelak tawa. Aku lebih mengenali Rosa. Dia seorang yang agak santai. Simple and relax. Dia tidak fussy. Mudah didekati kerana dia seorang yang peramah. She's so sweet. Mama will love her for sure.
Rosa.... i will bring u to meet the queen of my heart. Inshallah.
Mama will be happy that finally i found someone who's genuinely as her."Idris. I think its time for us to make a move. Thank you so much for your hospitality. I owe u bro" aku rase sudah tiba masa untuk kami pulang.
"Owh. Ok... thank you so much Tunku. Hope to see you soon. Nice to catch up with u"
Rosa menghulurkan tangan dan disambut Idris.
"Nice to see u too... yup. Soon Rosa. Inshallah."
Tangan mereka telerai. Aku hanya memandang telatah Idris. Nasib baik tangan itu tidak dipegang lama. Kalau tak... hurm...tak tau la apa akan jadi.Kami melangkah menuju ke keretaku. Rosa memandang ku sambil tersenyum. Manis.
"So Mateen. What's next. Hope there will be no more surprises and lets go home."
"Yea sayang. We going home. Owh... your home ke... hahahaha... because i tak sabar nak kene ikat bawah katil ni... hahahahaha"
"Shut up n drive"
Wajah Rosa kemerah2an. Hahaha... dia malu agaknya.
"Yes maam." Ajuk ku. Aku rasa gembira sangat dapat menyakatnya. Membuat dia tersenyum adalah kebahagian buat aku.Semalam adalah hari pertama... hari ini hari kedua dan esok... dan hari2 seterusnya... im already belong to someone. Hati aku milik gadis bernama Rosa Ailena. Im ready to love u.
Aku akan terus hitung hari2 aku bersamanya.Im totally... hopelessly.. in love.
YOU ARE READING
i'm your juliet
Fanfictiondont look elsewhere ... as the one you look for is never around... Cinta tidak semestinya bersatu. Kita hanya mampu merancang... cita2 dan cinta kita mungkin tidak sehaluan.