ممنوع النقل الا باذنى
ليالى الجيار من اسره أرستقراطية تزوجت من ابن عمها جواد بعد قصة حب طويله كان يحكى عنها الجميع يعيشوا جميعا فى منزل واحد كبير تستيقظ فى الصباح وتتجه للحمام لتجهزه لزوجها قبل ذهابه للعمل خرجت بعد قليل لتوقظ زوجها جلست جواره قبلت جبينه استيقظ سريعا اتجه للحمام ليستعد لعمله توضا واتجه للخارج ليؤدوا فرضهم سويا وبدلت ليالى ثيابها واتجهوا للخارج وجدوا والديهم ينتظروهم وشقيقه ليث من الأب بداوا فى تناول افطارهم فى هدوء ليتحدث جواد اخيرا...........
________________________________:
جواد انا مسافر بعد يومين علشان الصفقه الجديده وهرجع بعد اسبوع وليث هيتابع ع مرجع.......
ليالى مش قلت ليه انك مسافر المره دى وبعدين ميعاد الدكتور ولا نسيت.........
جواد حبيبتي لما نرجع نبقى نشوف الدكتور الصفقه مهمه جدا للمجموعه اسبوع وممكن نشوف دكتور بره عادى يعنى متقلقيش جاهز يا ليث ولا امشى......
ليث لا جاهز اتفضل علشان المدير هيخصم مننا لو اتاخرنا يلا قبل ميوصلوا الاول........
نبيل ماشى هنوصل الاول ولو سبقنا استعدوا للخصم....
ليالى بابا انتم ليه رافضين ارجع الشركه وبعدين طول اليوم فى البيت وبعدين زهقت......
ليتحدث جواد بغضب اعتقد اننا اتكلمنا سوا قبل كده مفيش نزول تانى للشركه يارييت بلاش عناد......
نبيل ممكن تهدوا جواد تعالى معايا ع المكتب انت وعمك وليالى نتكلم هناك.......
ليث اسف يا بابا انا متأخر ومش هغير رايى وهى عارفه قرارى نهائى مش هترجع الشركه..........
نبيل بغضب اتفضل قدامى ع المكتب ليث بلغهم فى الشركه يلغوا الاجتماعات النهارده..........
ليث حاضر يا بابا بس هروح النادى اقابل جنا......
_____________________________
اتجهوا لغرفة المكتب بينما والدة ليالى اتجهت للمطبخ لتبلغهم بإعداد مشروب لهم وخرجت واتجهت لغرفتها بينما والدة ليث اتجهت لغرفتها لكى تذهب للنادى أما كان الحال مختلف فى غرفة المكتب هدوء تام دخلت الخادمه ووضعت المشروبات وخرجت سريعا......
____________________________________
نبيل ممكن افهم ايه المشكله لما ليالى ترجع الشركه وبعدين وجودها مهم ليه رافض.......
جواد بابا فيها ايه لو تنسى الشركه وبعدين الشركه هتاخد كل وقتها وانا هكون اخر اهتماماتها......
ليالى وافق ارجع ولو قصرت فى حاجه وقتها هسيب الشركه جواد انا طول اليوم لوحدى........
جواد ماشى ارجعى بس بعد السفر واى تقصير وقتها مش هتكملى ومش هقبل توسطى اى شخص.....
لتقبل وجهه وتجلس فى خجل ليتحدث والدها
ياسر طول عمرك عنيده قولت جواد هياثر عليكى بس العكس حصل ربنا يعينك ع جنانها......
ليالى ايه يا بابا انا بنتك والله وبعدين هثبتلكوا وهتشوفوا انى هنجح........
نبيل انا واثق انك هتنجحى لأنك عاوزه تثبتى نفسك....
جواد والله طيب مفيش نزول للشركه بقى.......
ليالى ليه بس انت حبيبى اهون عليك ابكى طيب وبدأت تمثل 😭 😭 😭 ليضحكوا عليها
اقترب منها جواد واحتضانها واتجهوا للخارج وأثناء خروجهم جواد احم احم احم بعد اذنكم هنتغدى بره...
ياسر ربنا يهديكم اجن من بعض يلا انت وهى.......
___________________________________
اتجهوا للنادى ووجدوا ليث وجنا هناك طلبوا غذاءهم وبعد ذلك قام جواد بتحدى بينه وبين ليث بمسابقة خيل فى البداية كانوا يتابعوا باستمتاع وأثناء جرى الخيل شعر ليث ببعض الالم ليسقط مغشياً عليه من ع الخيل واسرعوا به للمشفى ووصل والديه وانتظروا الطبيب فى الخارج خرج وذهبوا معه لمكتبه.......يتبع