2 veckor har gått sedan jag sist såg Ethan, 2 veckor då jag känt konstans saknad? Hur? Jag vet inte jag vill inte hitta min mate det är för farligt för honom!
* knack knack*
- Kom in!
- Alexia du får ta dig samman! Flocken behöver dig du kan inte sitta i kontoret hela flocken är orolig för sin Alpha de saknar dig! Jag tittade upp mot Jace.
- Du har rätt jag får skärpa mig!
- Du tänker på Ethan eller hur? Därför du blivit så borta? Jag minskade bara till svar.
- Du saknar han även om du inte ville hitta din mate? Jag nickade igen.
- Kom vi går ut och går ett tag det kan göra gått för dig. Jag nickade en sista gång innan jag la ihop mina papper på arbetsbänken i en snygg hög innan jag följde med Jace ut och mot skogen. Han började gå mot en gammal stig och jag följde med.
- du vet ju hur jag och min mate möttes eller hur?
- ja?
- hon var livrädd för mig helt skärrad och jag ville göra allt för henne?
- ja?
- Allt det är sant men jag har aldrig berättat hur illa jag mådde när jag inte visste hur hon mådde, hur hon hade det varje dag, jag gick i en djup depression, 2 år fick jag vänta innan hon vågade men jag väntade på henne och jag tror att Ethan kommer göra detsamma för dig men låt han inte vänta 2 år på ditt svar, det skadar mer än gör nytta. Jag stannade upp och såg mot honom i chock, han har aldrig sagt åt mig saker eller berättat detta.
- Jag förstår men vad ska jag göra? Jag kan inte försätta honom i fara och... jag stanna upp i min mening när jag plötsligt kände en magisk doft men den var inte som Ethans? Varför??
- Jace backa! Jag hörde nått morra mot honom och jag såg den svarta pälsen jag såg dagen jag blev jagad av min "mate?"
- lämna min mate! Hörde jag han morra, vänta va? Prata i varg form är ovanligt?
- Skifta! Röt jag hårt och han kollade med chock på mig men gjorde som jag sa. Där en svart varg tidigare stått är nu en man runt 1,89, brunt hår, brun/gröna ögon väldigt muskulös, han kollade mot mig och drog handen genom sitt hår. Måste påstå att han var snygg men Ethan var fortfarande snyggast. Vänta?! Va?! Varför tänker jag så?
- du gillar mate!
- Nej Kia gör jag inte
- om du säger det så
- vem är du och vad gör du på dessa marker?
- Dylan Wolf är mitt namn, och ditt kära mate? Jag är här för dig mate. Jag tittade mot Jace som för hjälp men han skakade på huvudet.
- vad tittar du på mate? Han strök sin hand mot min kind och jag backade fort.
- håll dig borta!
- varför mate? Han flinade men man såg att han blivit sårad av mina ord.
- Du har ingen rätt att komma hit! Jag har redan en mate! Gå din väg och ljug inte för mig igen! Röt jag då jag blivit arg på att kallas Mate, Vafan nej! Och du ska fan inte bete dig som om du fucking äger mig!
- Men mate.. jag lyssna inte mer utan jag gick till Jace.
- Kom vi drar nu! Sa jag och hörde ett grovt morr innan jag hörde steg som skyndade mot Jace, jag tog tag i handen som skulle slagit honom medvetslös och satte polis grepp på honom. Jag lutade mig fram och viskade.
- rör mina vänner igen och du blir av med din arm nästa gång, innan jag släppte honom och ställde mig framför.
- hur ska du ha det? Lämna mig och min kusins flock ifred eller komma längre in och se till att gå till döden!
- du hade inte klarat se mig död! Han skrattar och jag höjer på ögonbrynet.
- är du säker?
- du hade inte klarat skada din mate!
- om han är falsk jo!
- så du tar honom framför mig? Han säger honom men äcklan i rösten och när han nämnde sig själv stolthet och jag började skratta.
- Hade han inte varit min bror och har mate så ja faktiskt. Skrattade jag fram till en snopen Dylan.
- Så han är inte din "mate" som du ljög om innan?
- nej är han inte min mate är nån starkare, så ska du bråka med mig eller ska du lämna mig ifred?
- Du är min mate! Du tillhör mig och ingen annan!
- Ey Ey Ey! Jag är inget jävla föremål!
- Alltså är han mate med nån av er för jag känner inget mer än hans doft och den kan även jag mixtra med lixom?
- jag känner en dragningskraft men inte lika stark som till Ethan, tror han är våran andra chans mate? Men de ska inte kunna känna av de så stark om inte....
- om inte???
- deras första mate dött eller dödats men det ska inte kunna ske så tidigt? Brukar ta 3/4 år innan han ska känna nått?
- okej så han är vår andrachans mate?
- Jag tror det
- Tack Kia!
- Kom med mig mate snälla! Han tittar bedjande på mig.
- Nej lämna nu detta land eller så kallar jag på krigarna!
- Nej
- då måste jag väll göra detta, jag Andrea white avvisar dig Dylan wolf!
- du vet att det inte fungerar fullt ut om du inte säger ditt riktiga namn?
- jag vet men det hjälper för nu. Jag såg hur han hukar ner och håller för hjärtat då det gjort ont på honom. Jag vände om och gick till Jace och gav han en blick som förklarar att jag berättar sen innan vi gick in mot flockhuset igen, jag kanske låter elak men jag har nog med ett mate problem att lösa och han var som en sådan där Playboy.
———————————————-
Det var då kapitel 13, kommentera och rösta så är ni bäst så hörs vi!
YOU ARE READING
The mystik behind the eyes ( Paus)
ParanormalAlexia en vanlig kvinnlig varulv med blont hår och blåa ögon och fina former, synen kan förbluffa vilken manlig varulv som helst. Men är hon bara en vanlig varulv eller är något konstigt bakom där ögonen inte kan se, Mer än att hon är alpha över den...