17 vad gör de här?

97 5 0
                                    




- Snälla nej.. låt oss försöka! Jag hörde sorgen och kunde inte säga emot.
- Ett försök! inget mer! sa jag och han nickade i en gest att han accepterat.

en vecka senare så var allt sig lugnt, Ethan hade dragit hem direkt efter då det var alpha jobb i hans flock och ska jag vara ärlig kändes det tomt här. Idag var dagen jag skulle ner till Bella igen efter hennes avslöjande till folk utanför flocken. Kanske inte ses som nått stort fel men när man är kvinnlig alpha så är man ¨ svagare¨ och ingen sluter en allians, hon bröt mot en lag i flocken och hon har brutit fler tidigare, så idag blir dagen hon får sitt straff.
Jag rörde mig nerför gatan mellan husen tills jag möter fängelset där hon just nu sitter, Vi har inget stort men inget litet häller.
- Alpha! sa vakterna och bugade innan de steg åt sidan och dörren öppnades själv av min aura. Jag gick ner till fängelsätt och Bellas cell.
- Bella Wiktoria Swordhill, Kom fram! jag såg hur hon sakta gick fram, denna gången inte lika stolt eller med sitt fint fixade ansikte med ton av smink.
- Du bröt mot en av våra lagar, och både du och jag vet att detta inte är första gången! du har tidigare jagat på människors marker en av våra heligaste lagar bröt du! Du försökte även ta din Alphas mate! vad har du att säga till ditt försvar? hon förblev tyst efter det jag sagt.
- Du har vid detta två val! ett av dem är skonsamt ett är inte! Ett är att du blir utkastad av flocken, får leva livet som ensamvarg, du får förbud från att gå med i någon ny flock! eller dödssängen! dödssängen är en gammal metod att dräpa oss Varulvar från människorna, det är som en säng fast full med stormhatt, det ända som kan såra en varulv tills den inte vill leva mer, det fräter våran hud och vi känner smärta genom hela oss, det kan döda våran mate också om man hunnit hitta honom/henne.
- Snälla inte dödssängen! jag väljer ensamvarg! Ropade hon fort. men innan jag hann längre hörde jag nån skrika utanför.
- Jag kommer tillbaka! sa jag och skyndade ut medan jag hörde henne skratta i bakgrunden. Fan vad har hon gjort nu!

Jag kom ut till två sidor på varsin sida, ena sidan med varelserna som jagat mammas sida hela sina liv! och andra med min flock som är på väg gå över gränsen.
- Ohh här har vi henne! Fina Giselle! dotter till Marielle av Trondalen, och legion   från de undre! Så vacker syn att åter se dig! sist jag såg dig var du bara tio år gammal! Nu är du vuxen och äger den största varulvsflocken! så sött! Men vet dem om dina krafter lilla flicka? Vet dem vem du är? Brorsdotter till Lucifer!
- Vad vill du Lucifer! du vet att jag inte fruktar dig och dina anhängare!
- Nej du fruktar inte oss men du har än inte mött våran fulla styrka.
- Nej må jag inte ha, men vi är fler i antal!

------------

Kort kapitel! tänkte ha en liten karaktärs tävling! då 2 personer kan vinna och få komma in i boken? vad tycker ni! når vi 10 röster på detta kapitlet så lägger jag upp tävlingen!

The mystik behind the eyes ( Paus)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora