Luku 14

277 13 2
                                    

Kirjoitin koko tämän luvun rikkinäisellä puhelimellani luullen ettei minulla täällä mökillä ole mahdollisuutta wifiin, mutta sainpa kuin sainkin vuokramökin wifin salasanan ja sain editoitua luvun, vaikkakin kirjoitusvirheitä saattaa vielä löytyä. Mutta pidemmittä puheitta tässä on uusi luku ja toivottavasti nautitte siitä! 

***

”Misha! Tule käymään täällä!” Lupin pyysi olohuoneesta, missä hän istui Harryn ja Arthurin kanssa. Misha nosti katseensa Ronin ja Fredin keskeneräisestä shakkiottelusta ja käveli heidän luokseen. Istuuduttuaan alas ja nähdessään muiden huolestuneet, mutta samanaikaisesti kyselevät ilmeensä, Misha liikahti hermostuneesti ja otti kasvoilleen ilmeettömän ilmeen. ”Keskustelimme tässä juuri siitä, mitä Harry näki Kuhnusarvion juhlien aikana.” Lupin vastasi tulkitsematon ilme kasvoillaan. Misha kohotti kulmiaan ja vilkaisi nopeasti Harrya. Tämä ei enteillyt hyvää. ”Ja mitä Harry sitten oikein näki?” Misha kysyi hiljaa kallistaen päätään. ”Sinä tiedät varsin hyvin mitä näin. Keskustelun sinun Dracon ja Kalkaroksen välillä. Ja vielä se rikkoumaton vala.” Harry korotti ääntään ja Arthur hänen vieressään hyssytteli pienesti osoittaen merkitsevästi muita toisessa huoneessa. Misha hymähti pienesti muttei kommentoinut mitään. Lupin mutristi hieman huuliaan. ”Onko Kalkaros vannonut rikkoumattoman valan, joka liittyy Dracoon?” Tämä kysyi osoittaen sanansa suoraan Mishalle, joka liikahteli paikoillaan tuntiessaan olonsa epämukavaksi. ”Oletetaan, että jos hän olisi vannonut tämän valan, niin miksi luulet että minä tietäisin siitä?” Misha vastasi kierrellen.

Lupin avasi suunsa sanoakseen jotain, kun Harry keskeytti hänet. ”Minä tiedän, että sinä tiedät siitä. Mikset sinä vain kerro totuutta? Välttyisimme niin monelta pahalta asialta, jos vain kertoisisit ajoissa kaikesta mitä tiedät.” Misha käänsi typertyneenä katseensa Harryyn. ”Mitä sinä tarkoitat?” hän tiuskaisi, mikä sai Harryn puollustuskannalle. ”Olisit voinut sanoa jotain silloin aikaisemmin! Luulin Siriuksen olleen Voldemortilla! Minä saatoin hänet kuolemaan! Hän olisi yhä elossa jos olisit kertonut olleesi hänen kanssaan sinä iltana!” Harry sanoi raivoissaan. Huoneeseen laskeutui täydellinen hiljaisuus. Arthur ja Lupin olivat molemmat kauhistuneen näköisiä, Harry oli mennyt varovaiseksi tajuttuaan, mitä oli sanonut ja Mishan silmiin oli syttynyt vaarallinen tuike. ”Isän kuolema on siis minun syyni? Minun syyni? Jos sinä et olisi mennyt tekemään hätiköityjä johtopäätöksiä, vaan olisit odottanut pari hemmetin minuuttia minun vastaustani – ei kun hetkinen, sinähän et koskaan edes kysynyt minulta!” Misha sihisi hiljaa. Hänen katseensa oli kuin vesikauhuisella ja se sai Harryn todella pelkäämään. Tämä ei ollut koskaan nähnyt tyttöä tuollaisena. Harry painoi häpeissään päänsä sisäistäessään Mishan sanat. Tämä oli hautonut sanoja sisällään pitkään ja viimeinkin hän sai kuulla tältä totuuden mitä pelkäsikin. Misha todella oli sitä mieltä että Harry oli syypää Siriuksen kuolemaan.

”Misha..” Lupin torui tyttöä joka hengitti pari kertaa syvään rauhoittuakseen. ”Oliko teillä vielä jotain muutakin asiaa?” Misha kysyi osoittaen sanansa Lupinille. ”Et vastannut kysymykseeni. Tiedätkö sinä vai et jostakin rikkoumattomasta valasta?” Lupin vastasi rauhallisesti. Misha painoi katseensa alas riiputtaen päätänsä puolelta toiselle. ”Misha. Tämä on tärkeää. Meidän on tärkeä tietää mitä Voldemort aikoo.” Lupin jatkoi painokkaalla äänellä. ”En halua valehdella..” Misha kuiskasi hiljaa. ”Kerro sitten totuus.” Lupin vastasi lempeämmällä äänellä. ”Ei ole enää totuutta. Kaikki ympärillämme on valhetta toisen perään. Mitä hyötyä on tietää jostain mikä ei liity mihinkään? Mitä se auttaa jos tietää vastauksen yhteen kysymykseen miljoonasta? On paljon tärkeämpiä asioita huomattavana. On avattava silmänsä ja etsittävä vastaukset ympäriltämme.” Misha sanoi hitaasti ja nosti katseensa Lupiniin. Hän halusi kertoa heille, hän todella halusi. Hän halusi heidän tietävän, mistä todella on kyse. Niin monen ihmisen elämä voitaisiin pelastaa jos he tietäisivät.

Uskollisuuden salatut puoletDonde viven las historias. Descúbrelo ahora