Bab 1

3 0 0
                                    

Laju kaki digerakan kearah kantin sekolah,alamak aku dah lambat ni.Kaisara mula melajukan langkahnya lagi.Semuanya kerana salah faham yang berlaku sebentar tadi, gara-gara datang lambat ke sekolah,dia didenda untuk membersihkan tandas perempuanlah tentunya tak mungkin lah tandas lelaki pula yang nak dijadikan kisah semasa dia sedang cuci tandas. Kaisara ter (kira guna perkataan ter - lah ye sebab tak sengaja ) terpancutkan air sehingga menyebabkan seorang guru pendidikan seni menjeritlah histeria ok..bab tu tipu sikit hehehe tak lah macam histeria tapi memang bingit jugalah telinga dibuatnya sememangnya Kaisara mengaku bersalah kerana tidak sedar akan kehadiran guru tersebut.hmm nasib badan rupanya arahan denda tu menyatakan yang dia perlu mencuci tandas perempuan bukannya tandas guru perempuan sudahnya nak dipendekkan cerita dia mengalah  memang tak guna pun melawan  balik ni bukan mahkamah yang nak guna pelbagai bukti dan  hujah yang panjang-panjang Dan pedas berapi mengalah kan cili padi Dan sekali lagi dia dikenakan denda untuk melakukan kerja bagi guru seni tersebut.

Kaisara terus melangkah sehinggalah "aduh..sakitnya" alamak " maa.a..maafkan saya.saya tak nampak tadi"ucap Kaisara tergagap.
"Tak mengapa," ucap Mikhail lalu tersenyum manis.
"Lain kali hati-hati ya"
"Ah..hah baiklah"
Kaisara segera pergi daripada tempat itu.malu,malu ..malu aku.Kenapa aku boleh langgar mamat tu pula.
"Woi,Kau kata nak pergi ke kantin" laung Munirah.
"Tak jadi lah.aku sakit perut" kata Kaisara sambil meletakkan kepalanya ke atas mejanya. Perasaan malunya masih belum hilang tiba - tiba ...
"Nah, karipap kau" ucap Munirah. "Eh, aku tak minta kan"
"Ye,kau tak minta tapi perut kau mesti lapar kan..bukan nak ucap Terima kasih pun kat kita"Munirah pura-pura merajuk
"Kenapa dengan kau ni?" Soal Munirah sambil tersenyum macam lah aku tak nampak tadi
"Aku sa..."belum sempat Kaisara habiskan ayat.
" kau jangan nak tipu ..aku nampaklah tadi..kesian kau kan .hahaha"ketawa Munirah sambil mengunyah gula getah
"Hish kot ye pun nak ketawa buanglah dulu  gula-gula getah kau dalam tong sampah.nanti tercekik jangan salahkan aku pula" marah Kaisara kerana prihatin.Munirah lah satu-satunya sahabat yang boleh bertahan dengan dirinya.sahabat dari umur 9 tahun sampailah sekarang  17 tahun.cakap kat aku siapa lagi persahabatan dia bertahan macam aku.
"Kasihan ya sama kamu" pula cakap indon ke Apa ni..
"Hmm..malunya aku. Aku tak sangka yang mamat mi  tu ada kat situ" mamat mi  tu merujuk dekat Mikhail.Kalau masa dapat kuundurkan,masalahnya memang tak dapat nak undurkan pun haih,nasib badan

Apabila Cinta....Where stories live. Discover now