İLK KİTAP: EZMA

1.8K 18 9
                                    


KİTAP YAZARI; Kralitsaa_

KİTAP ALINTISI;

Aşk'ta 'asla' diye bir kelimenin yeri yoktu.
Ezma bir çok kez asla demişti. Lakin bu kelimenin bir hükmünün olmadığını, kendini bir anda köşe bucak kaçtığı yeğeni Derbas'ın kadını, sevdiği adamın da yengesi olarak bulduğu o gün anlamıştı.

Nasıl oldu bir anlam veremiyordu Ezma, ama kendini bir anda aşkın fırtınalı limanına sığınmış olarak buldu. Fakat o limanda yalnız değildi!

Onunla birlikte yol almayı bekleyen iki adam vardı. Şimdi yapması gereken tek şey sığındığı o aşk limanın da gelecek olan gemiyi beklemek...

Peki ya gelecek olan gemiye kiminle birlikte binecekti? En önemlisi o gemi onları vuslata götürecek miydi?

EZMA (KİTAP YORUMUM;

Sıkı bir Wattpad takipçisiyim ve burada başarı elde etmiş çiçeği burnunda yazarlara destek veriyorum, vereceğim de. Bu kitabı ve Wattpadda yayınlamaya devam ettiği kitapları fazlaca geniş bir hayal gücüyle yazıyor @kralitsaa_

Onu keşfetmem Wattpaddaki "EZMA" kitabı ile oldu. O kadar etkiledi ki beni, tabi bir de yazarın anlatımı çok iyi. Doğu kültürünü çok farklı bir dille anlatıyor.

Bu arada Ezma'nın kitap olma olasılığı var.
Wattpadda bölümlerin yüklemeye devem edilen kitabı Kötü Tecrübe ve Berdel de olduğu gibi ağır bir Doğu kültürü hâkim değil.

Kitaba başladığımda elimden bırakamadım hele ki kitabın ortalarına doğru gözyaşlarım durmadı. Ezma'nın yaşadıkları beni çok etkiledi. Tabii ondan önce Derbas Ağanın aslında kötü gösterilen ama hikayenin en romantik, en sevgi dolu, en karizmatik erkeği olduğunu sonralardan anlamak ve yazarın Derbas karakterini işleyişi bitirdi beni...

Neyse kitaptan bahsedeyim biraz.

Ezma Şeddadi ailesi tarafından pek sevilen bir kız değilken dayısı Kejal Milan tarafından bir hayli sevilen ve beğenilen bir kızdır.

Dayısının konağının en büyük oğlu Aram'ın ona sevdalanması üzerine herkesten gizli varla yok arasında bir sevdaya düşüyorlar.

Lakin gel gör ki kader onların yolunu dayısının Şeddadi konağına gelişiyle ayırıyor. Kejal Milan çok sevdiği yeğeni Ezma'yı, gözde oğlu Derbas'a gelin istiyor.

Derbas ise, ağabeyi Aram'ın gölgesinde kalmış kültürlü, zeki, çevik ve başarılı kişilikte bir erkek. Eh tabi birazcıkta uyuz!

Derbas, babasının isteği üzerine evlendiği kadına aslında karşı konulmaz bir istek duyuyor, fakat Ezma'nın ve Aram'ın gizli aşklarından da haberdar olduğu için sevdiği kadından uzak durup kalbine taş basmayı tercih ederken, kader mi Kejal Ağa mı ne hikmetse onların yollarını birleştiriyor...

Böylelikle Derbas, aslında aşık olduğu kadına kavuşmuş oluyor, olaylar tabi bundan sonra başlıyor.

Ezma'nın kalbini feth etmek için yapmadığı şey kalmıyor. Hele o gecenin bir vakti çiçekçi dükkanını ayağa kaldırıp Ezma'ya bir demet gül alması ve üzerine güzel bir not yazması yok muydu?
Ah!!!
😍

Fakat kafası karışık kızımız Ezma, hâlâ Aram'ı sevdiğinden midir nedir bilmem bir türlü kocasını ve yaptığı jestleri görmüyor. Görmezden geliyor...

Ezma, karakterini o kadar güzel işlemiş ki yazarımız öyle her şeye sinip oturan bir kız değil. Kendini kesinlikle ezdirmiyor, Derbas'ı çıldırtmaları da cabası. Kitabın başlarında Ezma'nın kocasına karşı vurdum duymazlığını okuduğumda gün gelecek Derbas için deli olacaksın diye avutuyordum kendimi ve kesinlikle yanılmadım. Çünkü Derbas'ın değerini onu tanıdıkça anlıyor.... Ve tanıdıkça da aslında ne kadar muhteşem bir erkek olduğunu yeni yeni fark ediyor!

Kitabın sonlarına doğru o kadar güzel bir aşık oluyor ki Ezma ve Derbas çiftimiz okuyuculara başta yaptıkları yüzünden hemen affettiriyor kendini Ezma.

Yazarımızın yalın dili, akıcılığı o kadar güzel ki kitap bir solukta bitiyor. Töre ve Doğu hikâyeleri pek ilgi çekmese de bu kitap bizim TV'lerden bildiğimiz saçma sapan Doğu dizileri ile alakası yok. Sonu azıcık havada kalmış olsa da kesinlikle okumanızı tavsiye edeceğim bir kitap. Genç yazar arkadaşımızı tebrik ediyor ve
destekliyorum.

Yolu açık olsun.

Gelecek kitaplarını da sabırsızlıkla bekliyorum.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 04, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Wattpad'in Sevilen Töre Kitapları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin