hej jeg hedder Liam jeg er 16 år gammel og bor på Sjælland, min bedsteven hedder Elias, han er 14 år gammel. Vi er i gang med at lave en film. Filmen handler om en bande, som har en leder, lederen tvinger banden til at gøre dumme ting. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive manuskript til filmen. Det var meningen at Elias skulle gøre det, men han har aldrig tid til at skrive på det eller hjælpe med det hele, fordi han altid har travlt med en eller anden pige som bor i Jylland.
Som sagt sidder jeg og skriver på manuskriftet som vi skal give til skuespillerne. Midt i det hele ringer Elias, han spørger om jeg vil med han på hans fars kontor og skrive videre sammen. Og jeg siger selvfølgelig ja.
Da jeg kommer hen til kontoret begynder Elias at fortælle om en pige han var meget sammen med til en fest. Jeg er egentligt lige glad men spørge alligevel ind til det. Midt i at han er ved at fortælle ringer han mobil. Det er hende pigen fra Jylland, men han tager den ikke. Det er jeg nu meget glad for fordi det viser at han gerne vil hjælpe med at lave filmen. Efter han afviser kaldet fortæller han videre om festen. Jeg begynder at spørge ind til hvorfor han var så meget sammen med hende pigen til festen der vidst hedder Caroline, når han har noget med hende fra Jylland. Han svare at hende pigen fra Jylland jo ikke var der, og hvad hun ikke ved har hun ikke ondt af. Hans svar lyder som om han er verdens største fuck-boy, men jeg vil gerne i gang med filmen så jeg spørger ikke mere ind til det.
Da vi er ret godt i gang med filmen ringer Elias' mobil, han tager den op af lommen, da han ser hvem det er begynder han at smile. Han går ud fra kontoret. Jeg bliver ret irriteret fordi nu var vi så godt i gang med filmen også bliver det afbrudt. Fem minutter efter kommer han ind på kontoret igen og siger at han er nødt til at gå, jeg spørger hvorfor, og han svare at han skal mødes med Caroline. Jeg kender ikke Caroline men hun irriterer mig allerede, fordi Elias vil være sammen med hende hele tiden. Efter han er gået sidder jeg alene i stilhed og skriver videre på manuskriftet, men kan ikke lade vær med at tænke på hvor nederen Elias er.
Nogle dage efter ringer jeg til Elias og spørger om han kan mødes for at arbejde med filmen. Han tager den ikke, men to minutter efter skriver han, og spørg hvorfor jeg ringede. Jeg spørg om han vil mødes for at arbejde på filmen, han skriver at han ikke kan fordi han skal være sammen med en. Jeg skriver så til Mikas om han vil med på McDonalds, han skriver at han gerne vil og vi aftaler at mødes ved togstationen om 30 minutter.
Jeg tager mobilen op ad lommen, og kigger på klokken. Burde han ikke snart være her? Jeg når kun lige at lægge den tilbage inden jeg kan høre ham råbe mit navn. Vi tager hen til McDonalds, vi stiller os i kø til at bestille. Efter vi har fået vores mad sætter vi os ved et bor cirka i midten. Efter lidt tid ser jeg at Elias kommer ind med en pige i hånden. Jeg tror det er Caroline, for hvem skulle det ellers være? Jeg får øjenkontakt med hende pigen som Elias holder i hånden med, hun prikker Elias på skulderen og peger over på mig. Da Elias ser mig kigger han hurtigt væk. De stiller sig i kø for at bestille, og jeg snakker videre med Mikas. Efter lidt tid ser jeg at Elias sætter sig ved et bor og at Pigen han er her sammen med går på toilet. Da pigen er gået går jeg over til Elias og spørg om det er Caroline han er her med. Han svare at det er det og at han er ked af at vi ikke kunne være sammen i dag, men at Caroline havde spurgt han før jeg gjorde det. Han går tilbage til Mikas hvor han fortæller om Elias' opførelse, Mikas giver hurtigt mig ret i at Elias ikke kan være det bekendt. Vi sidder lidt i stilhed indtil Mikas afbryder den ved at forklare at han kender Caroline. Vi kommer ind på en snak omkring Caroline og Elias. Mikas fortæller at Caroline tager stoffer og at hun ikke er et godt barn. Jeg kan godt mærke jeg bliver lidt nervøs på Elias vegne over at han sikkert ikke ved hvordan hun er i virkeligheden. Vi er blevet færdige med at spise og skal til at gå hjem af. Vi har meget at snakke om på vej hjem, vi kommer til tog stationen og begynder igen at snakke om Caroline og Elias. Mikas siger at han har en ide om hvordan vi kan vise til Elias at Caroline ikke er god for ham. Da han skal til at fortælle mig det da toget kommer og vi bliver nød til at sige farvel.
YOU ARE READING
Drenge drama- en kort historie
Teen FictionHistorien handler om to drenge som arbejder på en film. Hvordan vil det gå når der pludselig kommer piger med ind i det hele?