Dalam beberapa jam ibu aku memanggil bersama dengan mira. Ibu menyuruh aku dan hidang makanan kat ruang tamu supaya senang tetamu nk makan. Aku dan mira mengambil makan yg terhidang untuk meletakkannye di rung tamu.
Setelah selesai...." asslammuailaikum!" aku toleh ke luar untuk tahu sapa orang nyer........
Akif haikal pov..
Aku sibuk membuat kerja gila ni maksud aku kerja office la jangan la pikir lain. Aku akif haikal. Aku berumur 24 tahun. Aku anak yg keenam dalam 7 adik beradik. Haha gelojoh en bapak aku ,tak semene2 usaha nye itu. Aku bekerja sebagai CEO dalam MLY HOLDING dan nama panggilan ku if . Sedang sibuk aku di office ipone x akuvaku tetibe jer berbunyi." hello?" kata aku.
" hello hah if ni abah ngan mak nk gi umah adik abah ni, jom ikut sekali" abah aku.
" hah serius la why me? Dad please i am busy right now" kata aku.
" yeah i known you are busy but ambik la sedikit luang untuk kamu ikut sekali takkan tak boleh"kata abah ku.
" ish yela2 nnti if datang" kata aku.
" hah ok2 please be hurry dont late" kata abah.
" ok i know abah" aku.Aku keluar dari office lalu terus menuju ke kreta aku dan terus pecut ke rumah untuk bersiap dan pergi bersama keluarga ku.
Sara pov
Masa aku toleh ke luar aku tengok ade ramai keluarga yg datang ade laki 4 orang yg sudah berpunya manakala yg 1 bawak tunang nyer yg 2 orang masih lagi bujang makne nyer ade 9 orang yg datang temasuk mak ngan ayah diorang. Aku hanye memandang saja. Tetapi terdapat seorang lelaki yg membuat kan aku tertarik die memakai tshirt warna hitam dan seluar jin berwarna biru tapi kain seluar die nampak macam licin and i feel like i know him. But the important is laki ni macam aku pernah jumpa tapi kat mane.
" waalaikumsalam bang masuk2 " atuk aku.
" wuish dh lame dh den tak jumpe hang" abang atuk aku.
" aku pon same mai masuk ha duduk2 " atuk aku sambil menjemput diorang duduk. Tiba2 ayah aku datang bersama mak tiri aku. Aku memandang reaksi mak aku amat lah mengecewakan. Mak terus pergi ke dapur untuk menolong nenek dan saudara yg lain daripada memandang bende yg die tak suka lebih baik menolong dapat pahala sikit.Ayah aku masuk dan lelaki yg berbaju hitam tu bangun dan cakap " pakngah apa khabar " katanyer " ooh if baik wah dah besar dh kau ye makin hensem pakngah tengok" kata ayah aku. " haha takde ah pakngah biase jer" kata laki tu. Aku memandang dan mendengar perbualan diorang tapi yang aku confuse ,macam mane die kenal ayah aku dan how my dad know him sedangkan aku tak kenal die dan ayah aku tak pernah pon cite pasal laki tu kat aku.
Tetibe ayah aku menyuruh aku menuangkan air. So aku datang untuk menuangkan air untuk diorang. Semasa aku menuang air, aku dapat merasa sesuatu yg memandang aku dengan tajam sekali dan ia membuat aku berase tidak selesa.
Lalu aku mengagihkan air kepada mereka. Setibanye sampai kepade laki tu, die terpegang tangan aku. Aku amat terkejut beruk memang sah2 aku dapat dosa free nnti. lalu aku tarik tangan aku dengan muka yg menahan rase marah plus malu.
" err sorry and thanks for this tea" kata nye sambil senyum manis. " welcome" aku memandang nyer sambil tersenyum biar die tergoda sikit muahahaha.Pastu ayah mula berbicara ( pergh ayat den) " eh ha lupe ni nk kenalkan name anak dara saya ni sara raihana. Nama manja nye sara. Sara kenalkan ni akif haikal. Aku memandang die dengan pelik tak sangka nama die akif haikal dan aku menganggarkan yg laki nilah yg aku langgar. Die lak memandang aku balik lalu aku tunduk balik sbb die balas pandangan aku. " sara apa khabar lama dh tak jumpa dh besar,cantik lak tu. Untung la sapa yg dapat die ni" kata abah if. Ermm baik pak cik" kata aku. " alahai halusnyer suara hihi" kata mak if. Aku hanye malu2 kucing.
Akif pov
Time aku terpegang tangan die alahai lembut sial. Nasib aku dh minta maaf and ask thank you at her for the tea but when she smile it make me die. Dan pakngah kenalkan die pada aku tak sangka namenye amat cantik dan sedap didengar macam tuan...ehh wait nama ni macam aku pernah dengar err ohhh yeah that is it die lah perempuan yg aku langgar tu. Tiba2 die pandang aku so aku pandang la die balik dengan pandangan goda tak sangka die jadi malu macam pokok semalu.
Anyone pov
Sara bangun untuk beredar dari situ supaya die dapat lari dari situ lagipon laki tu die kenal. Masa sara beredar ayah aku mula bercakap " eh bila kau jalankan rancangan ni " kata ayah aku "
" sabar anak aku ni memang slalu lambat yela orang busy katakan tapi bagi aku apa kata kita bagi sara tu kenal anak aku dulu buat sementara waktu ni.boleh?" ayah if.
" hmmm kalau macam tu oklah aku setuju " kata ayah aku. " hahahaha bagus la tu" kata ayah if.
If pula hanya memandang dengan reaksi terkejut dan mempunyai tande tanye untuk mengetahui perkara yang sebenar nyer . manakala sara tetibe ingin menangkap perbualan dua orang tua itu' apa rancangan?' kata di lubuk hati sara....
YOU ARE READING
SUAMIKU YANG LUAR BIASA
Romansamengisahkan tentang ........adela hehehe chezy sikit citer ni. Sambil bace tu vote la saya yer 😘 and in this story have no enemy so tak elok la bermusuh allah tak suke. Plaese i beg u all to read my story. I baru je buat and study about making this...