ghost

227 9 1
                                    

Goede geest

Je kijkt in de spiegel, maar hebt geen spiegelbeeld. Een totaal ander meisje. Ik voel het, ze is hier. Een meisje vol woede, angst en verdriet. Ze slokt dromen op van ieder kind…

“ik wil je helpen”, zeg ik. Het blijft een uur lang stil voordat ze antwoord. Alsof ze me gewoon even wou negeren. Ja doe maar alsof je weg bent, dacht ik nog. Maar in een windvlaag hoorde ik haar stem: “ga weg, ik smeek je voor dat ik jou dromen opslok”. De term angst is gekomen, ze is bang, bang om mijn leven te verpesten. maar ook het verdriet, ik kan het voelen. De laatste term is er nog niet. Ik heb jaren lang in de badkamer gezeten om die term te ontdekken, maar ze kwam maar niet. Ik wist het zeker, dit meisje wil mij geen pijn doen, maar wie of wat wel?

Kwade geest

Je kijkt in de spiegel, maar je hebt geen spiegelbeeld. Een totaal ander meisje. Ik voel het, ze is hier. Een meisje vol woede, angst en verdriet. Ze slokt dromen op van ieder kind.

Het meisje is in de spiegel. Pik zwarte ogen, bloed is overal. Haar arm steekt uit de spiegel en trekt mij bij me keel omhoog. Alsof ik aan een strop hang. De pijn is onverdraaglijk en ze laat me maar niet los. Ze wil niet mijn droom. Ze wil mij. Alles word donker. Ik begreep het al meteen. Ze wil ruilen. Als ik dood ben, is zij levend. Ze neemt mij leven over, en kan weer doen wat ze altijd wou doen. Een mens zijn. er liep een klein meisje naar binnen. Naar de spiegel en begon met haar beertje te praten. Ik kon het nu doen. Maar toch niet. Ik kan niemand dit gunnen, alleen de gene die uit zou spreken, dat ie in de spiegel wou, zou mijn plaats kunnen overnemen…

ghostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu