"Neem je nog steeds niet op?" Lorenzo kijkt me aan. Ik twijfel. De klik van de waterkoker geeft aan dat het water klaar is. Ik neem de telefoon op en loop naar de waterkoker.
"Goedemiddag met Jayda Parks." Antwoord ik. "Eindelijk neem je op." Jay's stem klinkt opgelucht, was hij bezorgd? "Met wie spreek ik?" Speel ik. "Met Jay.." ik rol mijn ogen me ervan bewust dat hij het niet kan zien.
"Ga je me blijven negeren?" Vraagt hij als ik niets zeg. "Lorenzo wil je suiker in je thee?" Negeer ik Jayden. "Ja doe maar drie schepjes en melk als dat kan.." ik glimlach en knik. "Wat doet Lorenzo daar?" Vraagt Jay.
"Ik kwam hem tegen, kan je ophangen?" Snauw ik hem af. "Waarom doe je zo?" Het klinkt gemeend, maar het blijft Jayden. "Ik heb bezoek ik kan nu niet bellen, dag Jayden." Ik hang op en druk mijn telefoon volledig uit. Ik heb geen zin in Jayden.
Ik breng de twee kopjes thee naar de salontafel voor de bank en plof weer neer. "Leuk gesprek" plaagt Lorenzo mij. "Ik heb bezoek, hij kan me niet zomaar bellen." Zeg ik serieus. "Sinds wanneer belt hij je eigenlijk?" Vraagt hij nieuwsgierig.
"Sinds vandaag, ik weet niet eens hoe hij aan mijn nummer komt." Lorenzo lacht spottend. "Wat?" Vraag ik hem. "Als Jayden wat wil, krijgt hij het gewoon." Ik rol mijn ogen. "Precies de reden dat ik niet voor hem val." De stilte kruipt de ruimte weer in. "O, sorry ik weet dat het je beste vriend is." Ik fluister weer. Zodra ik wat fouts doe gebeurt dit. Ik haat het.
"Het geeft echt niet hoor, het is Jayden, je hebt gewoon gelijk." Ik richt me op mijn kopje thee in mijn handen. "Jij verdient veel beter dan zo een jongen." Gaat Lorenzo verder. Nu heeft hij mijn aandacht. "Dankje.. maar je kent me niet eens.." fluister ik weer. "Ik kan zien dat je het moeilijk hebt gehad Jayda. En je bent oprecht een goed persoon, een prachtig meisje van binnen en van buiten en ik weet gewoon dat je beter verdient." Ik glimlach naar hem. "Dat is lief." Hij glimlacht terug. "Vergeet dat alsjeblieft niet.." mompelt hij. Maar ik negeer het. Waar komt dit ineens vandaan?
"Kom we gaan een film kijken, ik verveel me." Veranderd hij van onderwerp. Ik knik instemmend en druk de tv aan. "Heb je netflix?" Vraagt hij me. Ik schud mijn hoofd. "Afgesloten.. ik heb geen inkomen.." Lorenzo knikt begrijpend. Ik maak mijn laptop voor hem aan en hij verbind het met de tv, vervolgens logt hij in op Netflix en zet een film op.
"Oeh ik had popcorn gekocht!" Roep ik en ik ren naar de keukenkast waar alle lekkere dingen staan. Ik pak een bak en vul die met de popcorn en ren dan terug naar de bank. Ik ga zitten met een dekentje over me heen en kijk naar de film die Lorenzo heeft opgezet. "Welke film is dit?"
"Non-stop, van Liam Neeson!" Zegt hij. "Yes!!" Roep ik en ik begin de popcorn te eten.
"Zeg krijg ik ook wat?" Grapt Lorenzo ik giechel. "Kom maar lekker hier zitten, dan kan ik mee-eten." Zegt hij terwijl hij klopt op de lege plek naast hem op de bank. Ik overhandig hem de popcorn en pak mijn dekentje om naast hem te zitten. Ik leg mijn voeten op de bank en leun tegen Lorenzo's schouder aan en dan kijken we in stilte de film.
*triiinnggg* ik schrik wakker. Als ik mijn ogen open zie ik de aftiteling van een film op de tv scherm. Ik ga rechtop zitten op de bank en kijk naar de persoon waar ik eerst tegenaan lag. Nu pas dringt weer tot me door wat er is gebeurt. Ik ben in slaap gevallen tijdens de film en Lorenzo duidelijk ook.
*tring tringg triiinnnngggg* de bel gaat nog luider en langer. "Ik kom al jeetje.." Mompel ik geïrriteerd. "Hallo?" Vraag ik door de intercom. "Ga je nog openmaken, het is ijskoud hierzo." De stem komt me maar al te bekend voor. Ik zucht luid en druk de deur beneden open. Nog geen vijf minuten later staat Jayden voor de deur.
Ik open de deur en kijk hem geïrriteerd aan. "Ook leuk om jou weer te zien!" Grapt hij. Hij loopt naar binnen. "Schoenen UIT!" Roep ik voordat hij een stap verder de woonkamer in zet. Jayden stopt met lopen en kijkt me geamuseerd aan. "Oh je praat weer met me!" Zegt hij vrolijk. Ik rol mijn ogen en loop hem voorbij. Jay zegt niets meer en trekt zijn schoenen uit bij de deur.
Ik ga weer op de bank zitten naast Lorenzo en gooi de deken over me heen, het is vreselijk koud. "Wat waren jullie aan het doen, ik sta al een kwartier beneden." Vraagt Jayden terwijl hij naar de bank toe loopt. "We keken een film en zijn in slaap gevallen, sorry als ik u zolang liet wachten uwe hoogheid, uw bezoek is ook geheel onverwachts!" Ik kan alleen maar boos tegen hem doen.
"Wat is je probleem?" Vraagt Jayden nu. Is hij nu boos? "Je doet ineens zo geïrriteerd en boos tegen me, wat heb ik gedaan Jayda?" Ik rol mijn ogen en loop naar de laptop om een nieuwe film te zoeken. "Je hebt geen reden om je zo fucking raar te gedragen. Is het omdat je met Lorenzo neukt ofzo?" Snauwt hij nu. Meteen knapt er iets in me.
"Wat zei je?" Ik praat kalm, maar mijn toon is koud. Ik sta met mijn rug naar hem toe, maar ik weet maar al te goed dat hij een verbaasde blik heeft. "Ik zei neuk je Lorenzo ofzo?" Basta!
"Je hebt het recht niet, om hier in MIJN huis te komen en me te beschuldigen van zo iets doms. Omdat wat? Omdat ik boos op jou ben maak je meteen een slet van me in je hoofd? Belachelijk. En al neuk ik Lorenzo, wat gaat dat jou aan? Ik ben single Jayden, NIET VAN JOU dus." Ik blijf maar praten en inmiddels is Lorenzo ook wakker.
JE LEEST
Because of you..
RomanceGegroet lezer!! haha oke sorry.. Fijn dat je hierop klikt! Nu komt dan echt de beschrijving sorry sorry... Als Jayda verhuist vanuit Los Angeles naar New York wordt haar wereld op zijn kop gezet. Ze ontmoet een leuke jongen genaamd Jay. Als ze meer...