Strand
Linsey zit op haar blauwe handdoek naar het water te kijken wat tegenover haar ligt. Ondertussen denkt ze de hele tijd aan Yara, of ze nog wel komt. Ze kijkt om zich heen. Linsey ziet Yara nergens. Ze staat op en pakt haar handdoek. Ze slaat hem open en legt het netjes op het warme zand. Ze gaat erop liggen met haar hoofd naar de linkerkant. Ze ziet op de achtergrond een wit huisje met een rood dak en daar naast een grote ladder en helemaal op de top staat een stoel. Ze telt de tredes. ‘1, 2, 3, 4, 5, 6’ telt ze in haar hoofd. Ze rekent uit hoe hoog de trap is. ‘umh.. Er zit ongeveer 50cm tussen iedere treden. Er zitten 6 tredes, dus de trap is 3 meter hoog!’ Ze trekt een vreemd gezicht. Waarom is ze aan het uitrekenen, terwijl het zomervakantie is? Ze grijnst erbij als ze daarover nadenkt. Voor het huisje ziet ze vier jongens die met een bal overtikken. Voetbal? Daar doet Linsey ook aan. Misschien kan ze mee doen, want Yara is er toch niet. Ze kijkt naar haar tas. Ze gaat overeind zitten en pakt ‘m. Linsey pakt haar mobiel en kijkt naar de WiFi die ze heeft. 3 streepjes. Dan kijkt ze naar de linkerkant van haar mobiel. Daar staat een Whaptsapp tekentje. Ze heeft een paar appjes. Snel kijkt ze. Eentje van Florida, vier van Kim, tien van een groepsapp en eentje van Yara. Ze tikt erop en leest: “Hiii, Linsey. Misschien klinkt dit raar, maar ik kan niet naar het strand toe komen, omdat ik al een andere afspraak had met je-weet-wel-wie <3 Sorry! Morgen kunnen we het misschien wel inhalen.” Nu snapt Linsey dus waarom ze niet kan komen. Yara heeft een andere afspraak met haar love. Linsey vind het niks. Verkering! Bah! Ze haat het zo erg om elke keer Yara en Tom’s lippen naar elkaar toe te zien gaan. Ze wilt er niet aan denken! Linsey is nog single, dus zij kan naar jongens kijken wat ze wilt. Het liefst zou Linsey wel een jongen willen hebben wie langer is dan haar, blond haar heeft, blauwe ogen en natuurlijk een sixpack! Maar het vriendje van Yara heeft donker bruine ogen, blond haar, vaak wel een petje op, is veel groter dan haar, is een beetje getint en heeft een klein buikje. Linsey staat op en pakt haar tas en haar handdoek. Ze propt de handdoek erin en loopt weg.
Ze ziet twee meisjes frisbeeën. Dan loopt ze door en ziet ze 8 jongens volleyballen. 4 aan de ene kant van het net en 4 aan de andere kant. Ze kijkt een tijdje en dan loopt ze door. Ze komt langs de 4 jongens die aan het voetballen zijn. Een jongen met blond haar en een kuifje kijkt haar aan en lacht. Linsey lacht terug. Dan loopt ze door. Ze loopt op de houten brug die van zand naar steen oversteekt. De stenen zijn heet en ze sprint zo snel mogelijk naar de schaduw. Ze hoort op de achtergrond jongens lachen. Ze kijkt om en ziet dat het de 4 jongens zijn wie aan het voetballen waren. Alle vier kijken ze naar Linsey en lachen. Ze lacht terug en dan loopt ze weer door.
Sms’en
'Hallo! Ik ben terug van het strand.’ roept ze door het vakantiehuisje. Haar moeder staat in de keuken. Dat ziet Linsey al vanaf de deur. ‘Hai, hoe was het?’ vraagt haar moeder. ‘Nou, niet leuk! Yara kwam niet opdagen, omdat ze zo nodig met haar vriendje een afspraak had’ zegt Linsey treurig. ‘maar, ik heb ook heel erg leuk nieuws! Ik kwam net van het strand af en er staat een leuke jongen daar! Hij heeft blond haar en een kuifje. Zó sexy! Hij voetbalt ook. Eindelijk een typetje voor mij en niet voor Yara! Maar ja, die heeft nou een vriendje wat nou al 2 weken aan is. Nu is het mijn beurt.’ ‘Dat is fijn voor je, schatje.’ Linsey’s vader komt de WC afgelopen. Linsey trekt een vies gezicht. Dan liggen Linsey, haar vader en haar moeder in een deuk.
Linsey loopt naar haar kamer. Ze doet de deur open en ziet een bed, nachtkastje, lampje en een grote kast. Op het bed ligt een Engelse vlag, haar dekbed. Ze springt op het bed en hoort dan in de verte haar mobiel gaan. Ze rent erheen en doorzoekt de tas. Ze pakt haar mobiel, rent weer terug naar haar kamer en springt opnieuw op bed. Lekker chill gaat ze in het hoekje van haar bed zitten met het kussen tegen de muur aan. Ze kijkt op haar mobiel en ziet weer aan de linkerkant het Whaptsapp tekentje. Ze kijkt. Ze ziet dat het Yara is die stuurt: “Hoihoi”. Linsey typt terug: “Halleuww”. Linsey is niet boos meer op Yara. Ze bedoeld het goed met haar vriendje, maar ze is nog wel een beetje teleurgesteld. De chat gaat zo door: