BAB 1

1 0 0
                                    

"hah? asal nak kena pindah pulak? "tanya batrisya terkejut. "aku banyak bisnes kat kl tu haa"jawab kakaknya, qistina. "so? asal nak kena bawak aku? penting ke aku? "tanya batrisya sedikit hairan. "kau akan jadi bibik aku. muahahahahaha"ketawa qistina yang seperti setan.

Batrisya Qaisara seorang gadis berumur 17 tahun yang lebih dikenali dengan sya. Dengan secara tiba tiba dia perlu pindah ke kl mengikut kakaknya, Qistina Qaisara.

- Kuala Lumpur -

"okay. Let's go sya. New school, new friend and new life. "batrisya bercakap seorang diri. "okay batrisya, ini kelas awak 5 Amanah.kalau ada apa apa masalah awak boleh bagitahu saya ya. "Tunjuk cikgu amirah. "cikgu saya nak tanya ni. kelas 5 Amanah ni ambil aliran ape ye? "tanya batrisya. "owh, kelas ni ambil. aliran akaun dan addmath. "balas cikgu amirah. "Itu dia guru kelas awak, mari saya kenalkan. "tambahnya lagi. Batrisya hanya mengekori cikgu amirah.

"Cikgu faizah! ini murid baharu untuk kelas cikgu."
Beritahu cikgu amirah."owh okay okay"balasnya .
"Marilah"sambungnya sambil menghulurkan tangan. Batrisya mencapai dan mengekorinya.

"Faris balik tempat awak"arah cikgu faizah. Lelaki yang bernama faris itu hanya mengikut."okay kelas, ini murid baru. okay kenalkan diri awak. "arah cikgu faizah ."Nama saya batrisya qaisara binti ismail. Boleh panggil saya sya. Saya dari sekolah menengah kebangsaan mersing. saya harap semua boleh berkawan dengan saya. "batrisya memperkenalkan dirinya. Dari jauh dia ternampak seseorang yang dikenalinya. Aina syuhada sepupunya yang juga bersekolah di situ. Batrisya hanya senyum dan melambaikan tangan secara diam. "okay batrisya awak boleh duduk sebelah faris ."arah cikgu faizah sambil. menunjuk ke arah lelaki yang dari tadi memandangnya seakan dia ada hutang.

"Hai sya! "sapa seorang lelaki dihadapannya. Lantas lelaki yang bernama Faris berkata "weyh pandang depanlah dia aku punya"sambil mengeyit mata kearah batrisya. "eleh kau action lebih"balas lelaki yang bernama farhan sambil buat muka menganjing.

'Aku rasa kelas ni luas je tapi asal lah dia taknak. pandang tempat lain'kata batrisya di dalam hati. "Kenal tak? "tanya lelaki tersebut. "Tak"jawab batrisya ringkas. "seriously, i think you know me. kita pernah jumpa lah. Dekat kluang rasenya. Dengan cik ain and the gang? "tanya faris dengan muka penuh makna sambil mengigit bibir. Batrisya yang sedang menulis terus menutup buku dan merenung jejaka tampan tersebut sambil menjengilkan matanya. Dengan tiba tiba Aina datang dan terus menarik tangan Batrisya untuk rehat. "ouh shit. that's was close. Haish sumpah tak tipu mata dia lawa do"bebel faris sendirian. "woi. fall in lo love ka? "sergah farhan sambil memetik jarinya. "i think so"jawab faris sambil senyum kambing.

"weyh! asal tak bagitau kau nak pindah? bila kau sampai? Asal tetibe pindah ni? Mak bapak kau ikot sekali ke?Yang laen ikut sekali ke? "tanya aina panjang lebar. "aduhh! kau ni macam mak nenek la.aku pindah tibe tibe ni haa ikut kak qis. Dia suroh aku jadi bibik dia je. mak ayah aku tak ikot. aku je kat sini"jelasnya panjang lebar juga."owhh. by the way ,untunglah kau duduk sebelah abe idola"katanya dengan kening terangkat. "Hah? idola ka? boleh tahan lah jugak. Tapi takdelah boleh lawan kang ha neul aku. "balas batrisya sambil memeluk tiang. "tak perabih dengan korea tu"balasnya sinis.

"hai aina .ehh kawan baru! Hai saya farah. "sapa seorang pelajar perempuan yang sedikit chubby itu. "Hai .Saya batrisya. boleh panggil sya je. "balas batrisya. "Haa ni la sepupu aku. Dia dari johor. Haa lagi satu sya, ni la adik farhan .Budak laki yang tegur kau tadi. duduk depan meja kau. "jelas aina. "owh yeke patut macam pernah nampak".balasnya terkejut. "form berape? "tambahnya. "form 5 la .kitorang kembar. lain kelas je. farah pandai sikit .hehehehe"jelasnya. Dan disambungkan dengan gelak tawa mereka sehingga taman waktu rehat.

"Bye korang!farah gerak dulu tau. jumpa lagi sya! "laungnya dari bawah kerana kelasnya berada ditingkat bawah. Batrisya hanya senyum dan melambaikan tangan. Dalam perjalan ke kelas, mereka terserempak dengan 3 orang budak lelaki yang nampak agak handsome. semua perempuan memberi laluan kepada mereka.

"weyh siape dorang tu? tetamu terhormat ke? asal semua orang bagi laluan? yang dua orang tu aku tau la. Tapi yang pentingnya sekarang asal orang hormat sangat dorang tu? "tanyanya panjang lebar dan dengan semangat ingin tahu. "ish kau ni. itulah kau
tak tau. Dorang tu hot stuff tau.Yang due orang tu budak kelas kita kan. lagi sorang tu budak kelas farah. hamdsome do dorang. Fall in love aku. "jelasnya. "eleh, no wonder .kau memang senang fall in love pun. "katanya sambil ketawa.

Tiba tiba 'hot stuff' tu lalu depan batrisya dan aina. Batrisya hanya berdiri di situ dan aina berundur. Aina cuba menarik batrisya tetapi gagal. Akhirnya Faris dan Batrisya bertembung dan eye contact. Faris menundukkan badan paras bahu batrisya dan berbisik"tepi sikit. Nak lalu la"lalu mengenyit matanya. Batrisya tidak mengendahkan dan hanya memandang tepat ke arah anak mata jejaka tersebut. Lalu Batrisya terus menjongkitkan kaki untuk balas bisikannya kembali. Malangnya tidak sampai. Faris hanya ketawa kecil dan berkata"halah tak sampa ea? kesian sangat. comel lah"lalu menundukkan sedikit badannya. Batrisya menjeling lalu berkata"sebelum aku korek mata kau tu, baik kau bagi aku jalan. dok kenyit kenyit. kang aku sepak kau. "Dia berlalu pergi dan melanggar bahu faris. faris mengigit bibir dan menghayun mukanya ke arah gadis yang sedang berlalu pergi tadi. "owh gosh. garang siot. i like" sambil tersenyum sinis.

Sampai sahaja di kelas, mereka teros ke tempat duduk masing-masing. Faris yang ternampak batrisya bergegas kembali ke tempat duduknya dan serta merta meletakkan punggungnya di atas meja. "uii cik adik garang".ejeknya. Batrisya memberikan pandangan tajam dan terus berkata sinis. "kau ade kerusi en. asal nak dok atas meja aku? "Faris terus mengangkat tangan dan mengejek"wowowowo kakyong sudah mari"dikuti dengan tawa gengnya Farhan. "halah halah acah je kau budak baru. budak baru buat cara budak baru ea. "rakan sekelasnya, qyla menyindir.

"Alahai yang kau sebok asal? Dengki ke? Tau la yang kau tak lawa macam aku. "sindirnya kembali. "Faris tengok dia tu. dia kacau i la. "tergedik gedik qyla datang ke arah faris lalu merangkul tangannya. Faris melepaskan tangan qyla dan berkata, "rimasla. blalah. btw betollah dia cakap. kau dahlah tak lawa"Mereka ketawa beramai ramai. Qyla yang marah terus berkata "eleh dulu u selalu puji i waktu first time i masok sekolah ni kan. u ni suka gurau. " Faris terkedu lalu terus kembali ke tempat duduknya begitu juga dengan qyla. "dasar buaya darat"kata batrisya dalam diam tetapi masih dapat didengari oleh faris yang sudah tertunduk malu.

-Bersambung-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Default Title - Write Your OwnWhere stories live. Discover now