Kotak Misteri

16 2 0
                                    

"bye,Bell!"aku melambai kawanku yg bernama Bella.

"bye,hana"aku terus berlari balik ke rumah.

Mana Eric haa?merata tempat aku cari.Kat situ takde..kat sini takde.Habistu dia kat mane?

"hai awak!"satu suara mengejutkan aku dari arah belakang sehingga membuatkan aku hampir terjatuh.

"Opocot!awak ni Eric..terkejutkan saya jer"aku marah Eric.Yelah!mana tak marah..dhlah hampir buat aku jatuh.

"sorryy..saya tak sengaja"alololo..comelnya..nasib muka kau tu comel,kalau tak setapak tangan aku ni hinggap kat muka dia.

"yelah.."aku mengalah.

"yeaayyyy!awak maafkan saya"amboi!gembira nampak.

"takyah beria sgtlah!"aku melangkah ke hadapan.

"awak!tunggulah"Eric mengejar aku yg berada lebih hadapan darinya.

"cepatlah..aw-"baru aku hendak menyambung kata2ku tetapi...

PAK!

"adoiii.."aku mengusap-usap badanku kerana terjatuh.

"awak okeyy?"Eric bertanyakan soalan yg tak masuk akal.

"takdelah..saya okey..hisshh!awak ade nmpk saya okey ke?"aku memerli Eric yg sedang memegang tanganku.

"hisshhh..kotak apelah ni?!sape yg tinggal tgh jln ni!"aku memarahi kotak yg tinggal tgh jln ni..apelah letak kotak tgh jln.

Tanganku lantas mahu membuka kotak tersebut.aku terus membuka kotak tersbut.

"ini..ini.."

tbc..

vote & comment cerita saya ni tau..

follow saya @anisalieya

Magis Si KucingWhere stories live. Discover now