Kucing Pelik

13 2 0
                                    

Alamak!camne ni?mesti mak dh nmpk..

"errr...se..sebenarnya.."aku sudah mula ketakutan.Dahi ku berpeluh-peluh.

"mak tau..tu kucing kan?kalau kamu nak bela..belalah.Mak tak kesah pon"Mak aku tersenyum memandangku.

"hah?!betul ni!yeaayy"aku terkejut gila tau..tak sangka mak bagi aku bela kucing..

"tapi..ada syarat"adoii..syarat plak dah..takpelah,aku akan berusaha tunaikan gak.

"pertama..bagi dia makan minum.Kedua..mak tak nak dia berak merata-rata dkt dlm umah ni.Ketiga..kamu mesti jaga dia elok2.Mak tak nak kamu dh bosan ngan kucing tu..lepastu kamu malas nk jaga dia.Mak tak nak!"siap tekankan lagi perkataan(tak nak)tu.

"okey"aku membuat gaya peace dpn mak aku.

Aku membuka almari.Aku mengambil balang makanan kucing.Aku dah sediakan awal-awal dh mkanan kucing.Biasalah..Sediakan payung sebelum hujan.Aku memberi kucing itu makanan.Tapi..dia tak makan.Dia hanya memandang sekilas sahaja.

"nape tak makan..tak suke ke?"aku mula memujuk kucing itu.

KRUIKKK..KRUIKK..

Perutku mula berkeroncong.Aku mengeluarkan coklat yg berada dlm poketku.Aku bukak plastik coklat Cadbury.Aku baru sahaja hendak makan.Tetiba kucing itu melompat atas badanku.

"kau ni nape?nak coklat ke?"aku memberi kucibg itu coklat.Kucing itu segera makan coklat itu.

"wowww...suka coklat rupanya..anehnya"

"suka coklat ke?"

"haahh..saya mmg suka coklat"

tbc

   

Magis Si KucingWhere stories live. Discover now