Koreceyi hiç bilmeyen, bu dili ögrenmek için hiçbir yardım görmeyen, tamamen evde kendi imkanlarıyla öğrenmek istiyenler için bu kitabı yazıyorum.
Korecenin temelini 30 günlük çalışma süresi içinde öğrenebilirsiniz. Size Kore ve Korece için herşeyi bu kitapta öğretmeye çalışacağım. Anlamadığınız bir konu olursa instagram hesabımdan dm atabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey renkli kalemler ve defter. Birde düzenli olarak çalışmak zor bir değil çalışırsanız herşey olur.
ALFABE
Korece, Ural-Altay dilleri arasında öğrenilmesi en kolay dildir denilebilir. Ancak okunuşuna dikkat etmek gerekir. Korecede sözcükler yazıldığı gibi okunmaz. Okunma kurallarının tamamen kavramak gerekir.
Korece ünlü harflerin pek çoğu Türkçe gibidir. B,C,Ç,D,G,H,K,L,M,N,P,R,S,T sessiz harfleri ise Türkçedeki verdiği sesi verir.
Türkçede olmayan çift ünsüzler var. Bunlar, gg, dd, bb, cc, ss'dir. Bunlara okurken vurgu yapılır. Türkçeden örnek verilecek olursa, hokka, bakkal, ciddi, cubbe, hisse, deccal gibi kelimeler işte.
ㄲ/gg/ : iki 'g' sesinin beraber olduğu çift ünsüz 'g' sesine vurgu vermektedir. Kelime içinde olduğunda telaffuzu daha kolaydır. Örnek verecek olursak '아까' kelimesi [agga] şeklinde okunur. Anlamı 'daha erken' demek.
ㄸ/ dd/ : iki 'd' sesini oluşturur çift ünsüzdür 'd sesine vurgu vermektedir. Türkçede ciddi, radde, cadde kelimlerinde olduğu gibi Korecede de bu ünsüz harf iki sesli harfin arasına geldiğinde daha kolay okunur. Hece sonu ünsüz olarak kullanılmaz!
ㅃ/bb/ : iki 'b' sesini oluşturur ve 'b' sesine vurgu vermektedir. Türkçeden örnek verilecek olursa kubbe, cübbe gibi kelimlerdir. Bu da ㄸ (dd) eki gibi iki sesli harfin arasında daaha kolay okunur. Hece sonunda kullanılmaz!
ㅆ/ss/ : iki 's' sesini oluşturur ve 's' sesine vurgu verir. Türkçeden örnek vericek olursak hisse, cüsse, yassı kelimelerdir. Iki ünlü arasında olduğu durumlarda okunuşu daha kolay olur. Hece sonunda kullanılabilir.
ㅉ/cc/ : iki 'c' sesini oluşturur ve 'c' sesine vurgu yapar. Deccal, hacca gibi örnekler verilebilir ve iki ünlü arasında okunması daha kolay olur.
ㅅ/s, ş/ : bu har normalde 's' telaffuzu verir. Bu harften sonra gelen ünlü 'i', 'yo', 'yu' , 'ye' olursa bu ünsüz 'ş' şeklinde okunur edilir. Umrım anlamışsınızdır.
어/ ıo/ : Türkçede bulunmayan ünlü harf sana da selamlar. Herneyse bu ünlü harf 'ı' ve 'o' arası bir ses verir. Bu yüzden telafuzzu belirtirken /ıo/ şeklinde gösterilmiştir. Bu iki harf tek bir harf genelde 'o' olarak dönüştürülüp okunur.
ㅇ/ng/ : Bu ünsüz normalda kelime başında kulanılmaz bir değeri yoktu matamatikteki 'x' gibi yani. Hece sonunda 'ng' sesi verir. Ortasında ise sadece okutucu görevindedir bu da sıfır gibi ortada etkisiz eleman.
오/o/ : 'o' ünlü,harfi telaffuzuda yine /o/ olarak gösterilmiştir. Telaffuzu Türkçedekiyle aynıdır.
우/u/ : 'u' ünlüsü Türkçedeki 'u' harfi ile aynı telaffuz edilir.
얘/ 예/ e/ : 'e' harfinin telaffuzu yine Türkçeyle aynı ancak telaffuz edilirken ağzınızı biraz daha açmanız gerekir. Uçak geliyor misali.
ㄹ/r,l/ : 'r,l' ünsüz harfleri eğer sözcüğün sonundaysa,'l' olarak başındaysa 'r' olarak telaffuz edilir. Ancak Korecede ki 'r' ile Türkçede ki 'r' biraz farklıdır. Korecedeki 'r' yarı titrek ünsüz, Türkçedeki ise akıcı ünsüzdür.
의/ıy /, /i/, /e/ : bu hecenin özel bir telaffuzz kuralı mevcuttur. Eğer cümlenin başındaysa /ıy/ olarak, kelimenin sonundaysa /i/ olarak, iyelik eki olarak kullanılırsa ilerleyen konularda iyelik ekinide anlatıcam /e/ olarak telafuz edilir.
KORE ALFABESINDE ÜNLÜLER VE TELAFFUZLARI:
ㅏ /a/
ㅓ /ıo/
ㅗ /o/
ㅜ /u/
ㅡ /ı/
ㅣ /i/
ㅔ /e/KORE ALFABESİNDE YARI ÜNLÜ HARFLER TELAFFUZLARI:
ㅠ /yu/
ㅛ /yo/
ㅕ /yıo/
ㅒ /ye/
ㅘ / va/
ㅚ /ö/, /ve/
ㅙ /ve/
ㅟ /vi/
ㅞ /ve/ (hep ve var bune? diyebilirsiniz ama yapcak bişiy yok)
ㅢ /ıy/, /i/, /e/ aslında 의 böyle yazılıyor ng ekini (ㅇ) yazmadım başına.KORE ALFABESİNDEKI ÜNSÜZLER VE TELAFFUZLARI:
ㄱ /g/
ㄴ /n/
ㄷ /d/
ㄹ /r/, /l/
ㅁ /m/
ㅂ /b/
ㅅ /s/, /ş/
ㅇ /ng/
ㅈ /c/
ㅊ /ç/
ㅋ /k/
ㅌ /t/
ㅍ /p/
ㅎ /h/Anlamadağınız birşey varsa özelden veya instagramdan yazın anlatırım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORECE ÖĞRENİYORUM!!!
RandomKorece öğrenmek isteyenlet için Verimli çalışırsanız ögrenirsiniz