Počátek

18 0 0
                                    

Jak se pozná správný pirát? Všichni vidí piráta v někom kdo má dřevěnou nohu, hák místo ruky a chybí mu jedno oko. To však nedělá piráta pirátem. To jen ukazuje jeho zapálení pro věc. Značí, že přes jakýkoliv hendikep pokračuje dál, v tom pro co se narodil. Pravý pirát musí mít hlavně nos na zlato. Proč by to však musel být nos? Proč by to nemohl být třeba čumák a když ten čumáček má barvy zlata, tak je to sebelepší znamení než všechny nosy dohromady.

Každý másvůj začátek a jeho začátek nastal schovaný v kapradí pod palmou na jednomostrově uprostřed oceánu. Nastal hned po hlasitém křupání prken z trupulodi, která u ostrova ne příliš zdařile zakotvila. Lamentování a rány bušícíhokladívka opravující díry v lodi ho do onoho kapradí zahnaly. Hned jak doznělrachot rekonstrukce, vystoupil z lodi na pláž pirát. Pirát vyplňující naprostovšechny předsudky, které o pirátech znáte. V jedné ruce měl lopatu a druhouruku neměl. Vždyť jsem řekl, všechny předsudky a jeho hák místo ruky vyplňovaljeden z nich. Zabořil lopatu do písku a uchopil mapu, kterou měl za pasem. Nežji však rozložil, položil jí pomalu vedle lopaty. Šeptem si něco zamumlal prosebe. Něco jako: "Dnes tě potřebovat nebudu. Dnes vidím zlato i beztebe." Opatrným krokem zamířil ke kapradí. Než si to náš hrdina uvědomil,měl ho pirát ve svém držení. Místo nějakého povyku nastalo naprosté ticho.Dokonce se zdálo, že vítr a s ním vlny v moři se zastavili. "Ty nejsi mojezlato!" Prohlížel si pirát prasátko s jeho zlatým čumáčkem a bílým pruhempřipomínající vestičku. "Chrocht" odpovědělo prasátko. "Ne,nemohu tě pustit. Co bych pak byl za piráta." Ušklíbl se pirát a běžel sním rovnou k rozvrzalé klícce, kterou zahlédl opodál. "Kvík."postesklo si prasátko. Pirát se zamyslel. "Za takové pěkné prasátko jakojsi ty, dostanu v přístavu plno zlaťáků. Neboj, nebudeš se mít špatně.Minimálně se mnou ne. Podal prasátku banán a tím veškeré námitky prasátkaumlčel. Pirát tedy zase vzal mapu a konečně ji rozložil. "Sedm krokůzápadně od probodnutého dobrodruha." Vyslovil nahlas a rozhlédl se poostrově. To co se začalo odehrávat poté, vypadalo jak špatná groteska. Nejprveprasátko vidělo, jak jde pirát na jih a vrací se ze severu, pak na západ avrací se z východu, dále na sever a přichází ze západu. Prostě furt dokola.Prasátko znalo svůj ostrov a vědělo, že ve chvíli kdy se začalo stmívat, muselpirát projít každé zákoutí ostrova nejméně desetkrát. Když se nad prasátkemobjevily hvězdy, vrátil se k němu pirát naposled. Byl v koncích. Roztrhl mapu ajejí kousíčky zadupal do jemného písku pláže. Naštvaně nabral do háku klec, doruky uchopil lopatu a skleslým krokem se vydal na loď. V tom prasátkozachrochtalo. Pirát vytáhl z kapsy banán a podal mu ho v domnění, že má hlad.Prasátko zachrochtalo znovu, aniž by se po banánu podívalo. Pirát položil klec.Prasátko zachrochtalo znovu. Když pirát zjistil, že prasátko chrochtá stálejedním směrem, zpozorněl. Konečně se tím směrem podíval a uviděl kostruzavěšenou na palmě pomocí staré rezavé šavle. "To je ono!" zajásalpirát. "Když támhle je ten dobrodruh, tak..." Podíval se na svůj kompasa zabořil lopatu přímo pod sebe. Zazněl náraz lopaty o něco pod ním. Pirátzačal zuřivě kopat. Kopal a kopal, dokud nevykopal truhlu, která na něj celoudobu čekala. S největším nadšením a slávou se usmál na prasátko."Díky!" Otevřel pirát prasátku klícku. "Kvík." Odpovědělomu prasátko na protest. Pirát nechápal. Prásátko nasměrovalo čumáček k jeholodi a chrochtlo. "Ty se chceš plavit se mnou?" Zeptal se pirát.Prasátko chrochtlo na souhlas. Pirát pohladil prasátko. "Budu ti říkatČunčík. Čuník Čunčík alias Zlatý čumák. Já jsem Gull zvaný Starý a ty jsi prnímčlenem mé posádky." "Kvík" "Prvním prasetem méposádky." Rozesmál se Starý Gull. Naložil lopatu, poklad a samozřejměčuníka a vyplul zase o ostrov dál.    

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 04, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pirátké putování čuníka ČunčíkaWhere stories live. Discover now