Oshiete oshiete yo, Sono shikumi wo...
~začátek openingu ,,Unravel"~
Oh? Vy jste tady na mne čekali? Tak to se skutečně omlouvám, že jsem zmizela na tak dlouhou dobu. *ladně si přehodí nohu přes nohu, usazená v pohodlném křesle, a usrkne si trochu horké kávy z hrnku, v němž plavou tři očíčka.*
Cože? Ne, nebojte se, ještě mi úplně nehráblo, tohle je jen v zájmu propagace anime, o němž se dneska chci zmínit... Takže vás poprosím, abyste přestali volat Bohnice, Kroměříž, nebo jakoukoliv další léčebnu. (Já vás vidím! Odložte ty telefony!)
Ale teď... *smutně si povzdechne a pohlédne na svůj deštníček krváček/střeváček* Je mi líto, kamaráde, ale dneska tě zas tolik moc nevyužijeme, jako v jiných případech... Ale na druhou stranu bych vám mohla půjčit tohle. *vytáhne z pod křesla krabici plnou klapek na uši, popřípadě se mezi nimi válí i sluchátka*
Jedná se o velice důležitou ochranu vašich uší. Ale pokud máte rádi stonožky, krtonožky či podobné malé příšerky, já vám nic nutit nebudu.
A ještě poslední upozornění: Pokud uslyšíte otázku ,,What's 1000 minus 7?", dejte se na útěk, jelikož se nejedná o obyčejný příklad. Já beru nohy na ramena okamžitě a to mám matematiku fakt ráda a dokonce z ní budu maturovat!
Ale teď bez dalšího zdržování...
Tohle anime nás, jak už název napovídá, přenese do Tokya, kde se pohybují děsivé stvůry zvané ghoulové, kteří se živí lidským masem, a tak šíří strach a přenášejí děs na obyvatele.
Hlavní postavou, která nás provádí příběhem, je (na začátku) osmnáctiletý vysokoškolský student Kaneki Ken, tichý hodný kluk, který zbožňuje čtení knih. Bohužel osud je svině a chudák Kaneki se stane obětí útoku ghoula - dívky Rize. (Poté, co ji ještě ke všemu vezme na rande! - Takže hádám, že tohle anime vytvořilo nový ,,zone". - ,,Ghoulzone", kdy odmítnete s někým vyrazit ven, jelikož máte strach, že se z něj vyklube ghoul. xD)
Sice Ken tenhle útok přežije a skončí v nemocnici, jenže tady zjistí, že aby přežil, byly mu implantovány některé orgány... A doktor použil orgány Rize, která měla zrovna náhodou stejnou krevní skupinu a stejně by nepřežila, protože... No, řekněme, že se jí stala menší nehoda. (Nechci vám vyzrazovat úplně všechno. xD)
Jenže tím doktor z Kanekiho (Kterého osud asi fakt nenávidí.) udělal napůl ghoula - napůl člověka, čímž jej vlastně vytrhl ze světa lidí a zároveň Ken není schopen se stát plnohodnotným ghoulem. Naštěstí se ale objeví pár hodných duší, které mu nabídnou pomocnou ruku.
A Kaneki nově zjišťuje, že ghoulové vlastně nejsou jen krvelačná monstra, ale že taky mají city, sny, strach, chuť ochránit své rodiny...
Počet epizod:
Tokyo Ghoul - 12
Tokyo Ghoul √A - 12
+ OVA epizoda ,,Jack"
+ OVA epizoda ,,Pinto"
A my, otaku, kteří jsme si tohle anime (popřípadě i mangu) zamilovali, nedočkavě čekáme na třetí sérii ,,Tokyo Ghoul: re" a modlíme se, aby už konečně vyšla.
Žánr: dark fantasy, horor, thriller
Klady a zápory:
+ Je to dost dobře promyšlené anime s úžasnou zápletkou, které vás vcucne a už nepustí.
+ Každá postava má něco do sebe. Nepodařilo se mi najít nikoho, koho bych vyloženě nenáviděla. I když je třeba ta postava svině, tak se vám úplně nezprotiví, jelikož buď pochopíte, že k tomu má důvod, nebo je zkrátka něčím zajímavá. (Tomu se říká kouzlo osobnosti. xD)
+ Fakt se mi zamlouvá, že tohle anime neukazuje jej jednu stranu a není černobílé. Žádné: lidé = dobří, ghoulové = špatní. A ani naopak. Protože mám pocit, že v normálním životě taky nikdo není jenom zlý nebo hodný.
+/- První ogening je úplně úžasný - jak hudbou, tak textově a musím se přiznat, že si ráda poslechnu i anglický cover... Jenže problém je v tom, že tenhle první opening nasadil laťku tak vysoko, že ten druhý mi proti němu přijde takový... nijaký. Není vyloženě špatný, ale tomu prvnímu se zkrátka nemůže vyrovnat.
- Anime se v některých místech výrazně odlišuje od mangy. Ale asi nemůžeme po žádném anime chtít, aby se drželo mangy na 100%.
- Čekání na další pokračování je neúnosné. Ano, konečně už to vypadá, že se nové série dočkáme, ale já bych se vůbec nedivila, kdyby datum vydání odložili... Už zase. (I když já bych asi měla pomlčet, vzhledem k tomu, jak jsem na tom teď se svojí tvorbou.)
+ Vývoj charakteru. Ano, na tohle jsem prostě ujetá. Klidně se přiznám, že pokud postava zůstane třeba po dvou sériích stejná, tak u mne dané anime trochu klesá. Prostě ráda pozoruju, jak se postava mění a vyvíjí kvůli věcem, kterými si prošla, situacím, jež zažila, nebo třeba vlivem prostřední či ostatních v jejím nejbližším okolí.
Proč je tohle anime ,,pro děti"?
Samozřejmě, že jako obvykle nás trošku pocáká krev (Takže bych si radši ten deštníček krváček-střeváček sebou přece jen vzala.) a můžeme se mrknout na smrt pár postav... No dobře, možná i víc než jenom pár. A taky nemůžeme opomenout mučení nebohého Kanekiho. *jenom si na to vzpomene a už si nasazuje klapky na uši* Brrr, hnusné stonožčí/krtonožčí potvory!
Dále pochybuji, že by dětičky nějak víc ocenily zápletku nebo třeba to, že postavy se nedělí na dobré a zlé. Prostě nemají šanci skutečně si užít celkovou atmosféru tohoto docela temného příběhu.
Názor dalšího otaku:
Pro tentokrát vám něco o tomto anime poví osůbka s přezdívkou Sleepisperfect, takže já už mlčím a nechávám to tady na povel jí...
Toto anime bolo prvé, o ktorom som vedela, že je to anime. Už ako prvé ma zaujala animácia a trochu zvláštny začiatok. Príbeh sa začína odohrávať v kaviarni a plne sa to roztočí od Kanekiho skvelého rande. Krvavé scény sú pekne zachytené a občas som myslela, že uvidím svoje posledné jedlo, nechýba ani pointa celého anime hoci je v určitých smeroch inakšie ako manga. Koniec prvej série mi vyrazil dych a koniec druhej ma skoro rozplakal. Páčil sa mi vývoj hlavnej postavy (Kaneki Ken) a aj ostatných. Medzi creepy scénami boli za kombinované aj momenty, pri ktorých sa mohol človek aj zasmiať (teda aspoň ja) a uvoľniť. Nechýbali však ani scény, pri ktorých človeku pukne srdiečko (hoci je to sval, takže sa môže max. roztrhnúť).
TG odporúčam a nielen kvôli tomu, že sú tam dobré shipy a dajú sa nájsť aj dobré fanfikcie :D
Tak, myslím, že dneska jsme si rozebrali docela dost známý příběh, takže se budu snažit pro příště zvolit něco trošku víc neobvyklého. (Snad to ,,příště" nebude až za sto let.)
No nic, *sklapne svůj deštníček, na kterém už je zase krev* já jej padám trochu opláchnout ve studené vodě... Tak zase někdy.
ČTEŠ
Anime je prý pro děti
Non-FictionNevím jak vy, ale u mě se to má tak, že čím více propadám kouzlu anime, tím víc mě rozčiluje prohlášení: ,,Už zase čumíš na ty čínské pohádky pro děti?" Tak jo, hluboký nádech a výdech. Přeskočíme ono slovíčko ,,čínské" a raději se budeme věnovat to...