Sesudah habis kelas,tibalah waktu rehat.aah..nasib saya hari ni memang tak baik.ada ke patut dorang buli aku.mentang-mentang saya budak baru.ish..sabarlah.
Aku ke kantin dan nampaknya semua tempat dah penuh.masih ada tempat kosong tapi mereka seakan-akan tidak menyukai aku dan memandangku dengan aura membunuh.yela siapa je yang suka duduk dengan nerd ni.hanya abangku yang balik-balik menjenguk aku dalam keadaan baik ke tak.memang sayang habis abang kat aku.hehhe.
Tiba-tiba,seorang perempuan dengan sengajanya melanggar aku dan makanannya semua hinggap kat badan aku.sambil berkata"oopps..sorry.tak nampak lah."katanya lalu dia pergi sambil ketawa.aku hanya mengeluh.aku ternampak abang aku membuntangkan matanya dan ingin ke arah aku dengan pandangan yang kerisauan tetapi terhenti apabila ada orang berkata."Cik boleh berdiri ke?"aku menoleh kembali dan terlihat dia menghulurkan tangannya ingin menolong aku.aku mencapai tangannya dan mengucapkan 'terima kasih'sambil membongkokkan badan ku sedikit."sama-sama.btw nama awak siapa?kenapa perempuan tadi tu?""nama saya lisa.perempuan tadi tu tak sengaja tertumpah makanan kat baju saya.saya tau saya nerd jadi saya pergi dulu ye." "eh,cepatnya kau nak pergi.sebelum tu nama saya eric alvin.anyways,tak baik tahu cakap diri awak ni nerd,walaupun awak nerd,sebenarnya saya pun nerd dulu.tapi nasib ada seseorang tolong saya.apa kata kita kawan?lagipun saya rasa awak ni baik.dan awak tak boleh tipu saya pun sebab saya nampak dia tolak awak bukannya tak sengaja tapi dengan sengaja.dah,awak ada mana mana cedera tak selain baju dah kotor. "Dia menekankan ayat sengaja itu.aku seolah-olah terharu dan tersenyum"baiklah,kawan.yela,janji tak buat lagi."kataku tersenyum.eric tersenyum.
Aku nampak semua gadis-gadis itu memandangku tajam kerana bercakap dengan mesranya pada kawan baruku.Mak aihh ...eric ni pun satu idola ke kat sekolah ni?😢apasal saya mesti jumpa idola?gerenti perempuan perempuan ni buli aku nanti...huahh..nak nangis.rupanya eric dulunya juga seorang nerd dan mengerti kesusahan kami yang nerd ni.tapi berubah apabila seorang gadis menyelamatkannya daripada dibuli.oleh itu,eric tekad berubah demi tidak menyusahkan gadis itu yang namanya leona. kami berbual panjang dan ingin ke kelasku semula.tiba-tiba,ada seorang melanggar bahuku.dia adalah rayden.rayden hanya senyum sinis memandangku lalu pergi tanpa mengucapkan kata'minta maaf'.
"ish,rayden ni.asyik cari pasal je kerja.tak ada adab ke apa dia tu.tolak awak,sakit ke?sudahlah tak ucap sorry.nak kena ni.maaf lisa,rayden tu kawan baik saya tapi dia tu memang anti perempuan sebab bagi dia semua perempuan sama je."kata eric.tapi ditegah olehku dan mengangguk faham."dah la.mari masuk kelas kita balik.tak ada apa-apa pun.setakat langgar bahu.nak marah buat apa.sia-sia je.saya tahu itu.terima kasih bagitau,eric." "tapi.."asal eric ni dua kali lima je macam abang aku.ish.."saya katakan tak payahlah.noktah."kataku tegas."yelah."eric hanya mengerut keningnya melihatku kerana aku bukan nerd tapi sangat garang tambahan lagi tegas.Kringg....(rehat habis)
Aku ke tempat dudukku sambil mengeluarkan buku sejarah kerana kelas sekarang ialah sejarah.rayden pula sudah balik ke tempat duduknya sendiri.Tak lama kemudian,"nama awak lisa ke?siapa a
wak sebenarnya?"katanya ala-ala cool je tapi rayden sebenarnya terhidu aura yang kuat dalam badan lisa ni dan dingin."yup.kenapa awak nak tahu?penting sangat ke?"kataku yang membalas acuh tak acuh."yelah tu."katanya lalu memandang ke hadapan setelah cikgu sejarah dah sampai.Rayden pov.
ish..ni nerd ni susahlah nak buli dia.aku cadang nak buli dia dengan kawan kawan aku nanti.tunggu kau nerd.hahaha.aku jugak nak tahu siapa sebenarnya kau!Tanpa rayden tak sedar,lisa dengar kata hati rayden.dia hanya diam memikirkan bagaimana hendak lawan mereka.''Okay,murid-murid.nama cikgu Yumi.Panggil je cikgu.cikgu yumi.sekarang kita mulakan kelas tentang kerajaan Crystal.''murid yang lain bertanya.''Cikgu,kerajaan crystal terletak kat mana?''''bagus soalan tu.baiklah.Kerajaan crystal terletak dekat dengan kerajaan angel.''kata cikgu yumi.''okey budak baru,sila jawab cikgu.apa kuasa kerajaan crystal.''lisa berdiri apabila namanya dipanggil.''Kuasa kerajaan crystal kebanyakkannya ahli kerabat diraja ialah tentang api.macam kuasa blaze dan kilat.tapi ada sesetengah mereka mempunyai kuasa cahaya dan kuasa mereka tu sikit ja yang boleh teleport.dorang memang boleh laju secara automatik kalau ada kuasa kilat.''Murid murid di kelas semua sudah ternganga mulut.paling jelas ialah rayden.walaupun mereka belum pernah belajar bab tersebut.''Bagus.jawapan yang lengkap dan jelas.cikgu hanya meminta kuasa kerajaan tersebut tapi lisa dah jawab semuanya.''lisa duduk di tempatnya semula.dia langsung tidak tengok sekeliling.dia hanya memandang kehadapan fokus akan cikgu yumi mengajar.rayden yang di sebelahnya masih ternganga mulut.
Setelah itu,barulah dia kembali menjadi asal lalu menumpukan perhatian.''Okey,Semua sedia maklum bahawa kerajaan Darkness ialah musuh semua dunia fantasi.kerajaan darkness dan witch serta vampire merupakan kawan baik dan ingin menakluki dunia fantasi ini.dahulu kerajaan darkness tidak jahat tetapi kerana sesuatu kejadian tragedi.dia berubah jahat.Raja kerajaan tu sekarang adalah raja zen.''Aku sedikit tersentak.Raja zen?erk...kenapa rasa macam kenal je beribu tahun ni..
kebanyakkan murid berbisik-bisik.hanya aku sahaja yang mendiamkan diriku berfikir siapa raja zen?''woi!''aku terhenjutkan bahuku tersedar dan menoleh ke arah rayden.''kau panggil siapa?''kataku.''kau okey ke ni.apasal termenung jauh tu?''caring jugak dia ni.ingatkan teruk yang kusangkakan.rupanya...''tak ada papelah.''cikgu yumi meneruskan ceritanya.''sekarang mengenai kerajaan alars..''baru bersemangat mahu dengar tentang kerajaan sendiri dah bunyi loceng.ish..malang nasib.
Aku menukar pakaianku.tapi cermin mata masih pakai.sebab nanti kami akan mengadakan perlawanan tidak lama.saya akan berlatih kerana saya dengar raja zen dah mula berperang dan menakluki dunia.saya takkan biarkannya berlaku.walaupun kuasa saya baru lemah.tapi saya takkan biarkan raja zen takluki dunia.gilake apa nak takluki dunia kot.kalau raja zen yang takluki dunia..sah sah semua dunia jadi hitam je.ish..tapi aku lemah...takkan boleh kalahkan raja zen kot..tapi ayahanda dan bonda kata hari tu...Hi,readers semua?apa yang ayahanda dan bonda lisa beritahu lisa agaknya ya.bacalah bab yang seterusnya kalau ingin mengetahui.
Pakaian berlawan perempuanPakaian berlawan lelaki
YOU ARE READING
Princess Melody Alyssa Cristaly Angelyca
FantasyPrincess Melody.itulah nama anak kepada Raja Raykal dan dipanggil oleh rakyat.tetapi tiada siapa pun selain ahli keluarganya yang mengetahui nama panjang puteri tersebut.Dia mempunyai 6 adik beradik dan dia adalah bongsu.suatu hari dia mengubah diri...