///////////////////////////////////
Partea asta conține niște remarci religioase care s-ar putea să deranjeze niște oameni. Vă rog să luați în calcul că părerile îi aparțin personajului.
///////////////////////////////////
Ca să lămuresc niște lucruri petrecute până acum... DA, eram cam antisocial în tinerețe și DA, puțin cam ciudat, chiar și pentru standardele din prezent. Poate că ați observat că ipoteza anterioară a lui S.C. legată de lacunele găsite de chip în conversația mamei cu ofițerul de control de dimineață nu s-a prea aplicat în restul evenimentelor petrecute după. Asta fiindcă o anumită inteligență artificială a trecut de protocoalele de securitate și firewallurile considerate de mine aproape impenetrabile ale chipului, reușind să actualizeze software-ul extrem de învechit al micului dispozitiv. Toate astea fără ca nici măcar să-mi ceară acordul? Măcar știi ce s-ar fi întâmplat dacă eșuai? Dacă chiar și cea mai mică părticică a avatarului tău digital nu reușea să-și strecoare coada slinoasă printre lacunele microscopice ale programelor de protecție ale chipului?
Răspuns: Afirmativ. Dispozitivul ar considera-o ca pe o încălcare a securității. În acest caz, chipurile de acest design sunt programate să inițieze o formatare completă și ireversibilă a minții gazdei, astfel evitându-se furtul de informații.
Corect! De asta mă întreb de ce nu mi-ai cerut acordul.
Avertizare: Vă rog să nu considerați parafrazarea mea ca pe o descărcare emoțională. Răspuns: Angajarea dumneavoastră în activitatea de la acel timp curentă era satisfăcătoare. Nu v-am mai văzut atât de fericit și nerăbdător să faceți ceva de mult timp, așa că m-am hotărât să nu vă mai deranjez cu micile detalii la care lucrez. Din fericire nu s-a întâmplat nimic care să necesite o stare de urgență, iar experiența dumneavoastră nu a făcut decât să se îmbunătățească.
Dacă o pui așa... Cred că pot trece cu vederea eroarea asta minoră... Dar te rog! Data viitoare când mai vrei să lucrezi pe ascuns în capul meu măcar dă-mi un avertisment, nu sunt confortabil cu cineva târându-se pe ascuns de pe o emisferă pe alta.
Luat la cunoștință!
Revenind la ideea anterioară, actualizarea instalată a venit cu un program interesant care permite „umplerea" treptată ale acestor lacune. Nu știu exact cum funcționează, dar ca să rezum ce știu deja, practic generează pe parcurs pasajele lipsă având ca punct de referință frazele complete anterioare și cuvintele presărate la întâmplare prin intermediul frazelor incomplete. Ca să rezum și mai mult pentru că am realizat că m-am cam întins cu detaliile tehnice, umple punctele negre din amintire cu amintiri noi cu un mare grad de probabilitate.
Acum că am lămurit chestia asta voi trece la ce s-a întâmplat mai recent, mai exact la faza cu lupta dintre robot și femeia aia înfricoșătoare. Acum, ca să nu vă faceți o idee greșită, aia nu era o femeie, era un augmentat. Ceea ce teoretic are gen dar nu voi intra în topicul ăsta... Un augmentat, folosesc genul neutru dacă observați, e practic un om sau orice specie cu un corp biologic care și-a integrat în cadrul aceluiași corp un număr variat de augmentații mecanice pentru a-i îmbunătăți performanța. Acestea pot varia de la o inimă care nu poate face infarct până la cazul de față în care întregul corp a fost înlocuit cu o alternativă mecanizată.
OK, știu ce gândiți și nu... Nu poate fi considerat un cyborg. Cyborgii sunt corpuri deja robotizate în care sunt introduse elemente biologice cum ar fi, nu știu, un creier, niște nervi optici, poate o inimă sau doar câțiva neuroni. Aici vorbim de un corp deja uman care a fost aproape în totalitate îmbunătățit cu elemente mecanice. Doar ca să lămuresc problema...
CITEȘTI
2282-2362
Science FictionAcesta e un mesaj preînregistrat cu privire la conținutul arhivei descoperite de ascultător. Te avertizez, ceea ce ești pe cale să vezi ar putea să-ți schimbe complet percepția despre ceea ce credeai că știi despre toată treaba cu Războiul Gravonian...