"Sayang bangun, mandi lepastu solat subuh sama sama okay" kata ean lembut ditelingaku.
"Hmmmmm.. japgi lah"Aku bangun pagi memang malas gilaaaaa
"Sayang nooo, kejap lagi lambat nak gi sekolah" melihat aku tidak bergerak dia menarik pinggangku dan membantu aku untuk bangun.
"Eannnnn.. fine I bangun sekarang huh" marah ku sambil berjalan ke bilik air.At school
"Sayang cepat lah jalan, dee dengan rith dah tunggu kat depan tu" katanya menarik aku keluar dari kereta.
"Ean.. sekolahkan panggillah mel je. Nanti org fikir apa pulak" kat rumah pun dah puas aku bebel bila dia panggil syg sekarang kat skolah pun sama jugak
"Yelaaaa tapi kat rumah I will keep calling you sayang."
"Woii, lambat lah korang ni" kata dee bengang bila dari tadi menunggu drama sebabak yang tak habis habis.
"Yela yela jom. " kata ean sambil berjalan bersama sama iaitu mel dan dee dihadapan dan rith dan ean dibelakang.
"Ean, kau ni lambat sangat asal. Kan dah mengamuk bini aku. Dia punya mulut pot pet pot pet. Haih nasib baik sayang." Kata rith mengadu
"Oh ye ke? Bini sapa lah tu?" Kata ean bergurau.
"Woi! Bini aku jangan nak kutuk eh!" Kata harith sambil mengetuk kepala ean. Tawa mereka serta merta berhenti bila si isteri isteri jeling tajam . Haaa tahu takut bini!!5 diamond
" Attention please! Semua ni pelajar baru dari england. Mereka akan belajar di dalam kelas ini bersamasama kamu semua. Jangan buli mereka dan beri kerjasama.faham!! " kata umi tegas iaitu ibu saudaraku, ya aku yang menyuruh dia untuk merahsiakan tentang pertalian umi dengan aku,dee,rith dan ean. Umi yang telah uruskan private school ni manakala mummy dan mama uruskan sekolah yang lain. Bonda,ibu,ayah dan abah pulak dah balik ke england untuk uruskan syarikat sana tapi every month memang selalu balik.
"Umi pergi dulu tau, belajar betul2" kata umi dengan nada berbisik.
"So, saya miss Alia dan perkenalkan diri kamu boleh?" Kata miss Alia
" saya tengku daniel malique adrean awak semua boleh panggil ean je" kata ean sambil tersenyum.
"Uwww, hai ean hehe" kata seroja dalam nada menggoda. Mel dan dee mencebik geram.
"Hai semua. Nama saya tengku harith daniel. Panggil harith ye."
"Hi harithhh, hensem lah you ni" kini giliran kawan sotong si seroja iaitu qistina pulak bersuara. Dee macam nak terkam je perempuan tu tapi mel cepat menggengam tangannya dan mengelengkan kepala.
"Saya tengku faith soraya mellisa, panggil mel je" sekarang giliran lelaki pulak bersorak ceria melihat mel yang cantik kann. Hah padan muka ean.
"Saya tengku layla medina, call me dee"
"Okay gadis cantik berdua!!" Kata seorang pelajar lelaki yang disambut dengan ketawa oleh mereka kecuali seroja, ean dan harith. Makan hatilah isteri kena pujii."So ada apa apa soalan nak ditanya kepada mereka?"tanya miss Alia.
" korang berempat ni kawan baik ke? Or sepupu?" Tanya zack
"Em saya dan see sepupu and saya baru je kenal dia org berdua ni hari ni" tipu mel dan dia tahu ean sedang memerhatinya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.
"Mel dengan dee mix ke?" Tanya kamarul pula. Haih soalan untuk si gadis je kahkahkah.
"Yup, I mix malay british arab and mel mix malay british arab dan thai." Kata dee dan membuatkan sekelas riuh rendah mendengar pengakuan dee.
"Patutlah cantik!!!" Jerit lelaki yang bernama iskandar dari belakang.
"Diamlah I nak tanya ni! Ean and harith sepupu ke? Mix apa?mesti mix kan hensem gituu " kata erissa dengan ketawa gedik nya
"Ha ah sepupu. Kita org mix british and malay"
" okay now stop, dee and harith duduk dekat meja tengah. And ean dan mel duduk belakang meja dee ye." Mereka berempat hanya mengangguk dan menuju k meja mereka. Mel hanya mengeluh. Dia berharap dapat duduk satu meja dengan dee tapi lain yang jadi./////skip////
"Hai sayang. How's school mel?." Tanya mummy
"So far, okay je just adalah few student yang suka cari pasal" jawab mel lemah
"It's okay. Biarlah dia org tu and mel jangan biar dia org ganggu mel sampai mel tak boleh fokus nak belajar. You tahu kan you tu nak spm" kata mummy seakan akan memujuk.
"Yela, mel tahu. Mel naik dululah. Nak mandi and rasa macam nak tidur after solat zuhur. Kepala mel pening lah my"
"Okay sayang"////////skip//////
"Seronok lah jadi perhatian lelaki tadi?" Kata ean sebaik sahaja mel melangkah masok ke dalam bilik.
"Merepek apeni? Dahlah I'm tired."kata mel sambil mengambil kain tuala menuju ke bilik air.
"Penat nya layan lelaki yang tegur kat sekolah tadi ke mel?" Lalu dia menarik tangan mel untuk berhenti berjalan.
"Heyy, what's wrong with you. They just wanna be friends!!! And what about you? Habistu tadi elok je pegang pinggang perempuan lain? Boleh pulak?" Jawab mel bengang
"Tu tak sama. Tadi errisa nak jatuh. Ean cuma nak tolong." Itulah salah satu sebab mel hilang mood di sekolah. Sakit hatinya bila suami sendiri dilihat bermesraan dengan perempuan lain. Mel terus berlalu masuk ke bilik air manakala ean keluar dari bilik. Nak mengadu dengan harith lah tuu.//////skip//////
Selepas keluar minum bersama harith, mereka pun pulang ke rumah iaitu villa nenda. Ya mereka semua duduk dengan nenda, kerana villa nemda lebih selamat dan banyak pengawal. Rumah mummy dan mama pulak dibiar kosong. Nenda takut kerana daddy dan papa selalu saja berurusan di luar negara dan meninggkalkan mummy dan mama dirumah."Ean, baru balik" tanya mummy lembut
" ha ah my. Kenapa?"
" takde apa apa. Ean bagi panadol ni dekat mel ye. Dia tu susah sikit nak makan ubat. Pening kepala dia jadi teruk kalau tak makan nanti"
"Yela my. Ean naik dululah" rasa bersalah pun ada bila dia mencari gaduh dengan mel tadi. Dia sedar akan muka mel yang menahan sakit tapi hatinya masih marah ketika itu.Masuk saja ean ke dalam bilik, dia melihat mel yang sedang tidur diatas katil. Dia bergerak ke katil dan duduk di sebelah mel.
"Mel bangun. Makan ubat dulu" kata ean lembut sambil menggoyang goyangkan pinggang mel.
" hmm apee. Taknak lah" kata mel dengan nada marahn yela tipu lah dia tak terasa hati dengan sikap ean terhadapnya tadi.
"Mel. Get up now. Or I will...." kata ean sambil meleret kan suaranya. Mel terus duduk dengan muka yang marah. Yela dia kenal ean. Dia cakap dia buat. Mel merampas ubat ditangan ean. Selepas makan ubat dia baring balik.Ean yang melihat mel yang hanya memberikan belakang kepadanya. Dia berasa bersalah dan menyesal akan perbuatannya. Dia berbaring di sebelah mel dan memeluk pinggang mel dari belakang. Mel yang dapat merasakan hembusan nafas ean ditelinga dan lehernya terus membuka mata dan terpana dengan tindakan ean.
"Eannnn ape ni, I nak tidur la" kata mel marah yang sebenarnya sedang gugup dan berdebar.
" sayang.. I'm sorry. Ean tak sepatutnya tuduh sayang bukan bukan." Kata ean lemah dan sedih. Dia lagi menyesal bila harith dah kutuk dia macam macam lepas dengar cerita dia tadi.Mel hanya diam dan terus diam. Kepala yang masih pening membuatkan mel tak mampu nak menolak pelukan yang semakin dieratkan. Pilihan mel hanyalah tidur sekarang.
So vote people voteeeee hehehe
YOU ARE READING
mr.tengku vs mrs. tengku
Romancekisah tentang gadis kacukan yang cantik terikat dengan perjanjian keluarga untuk berkahwin dengan teman sepermainannya ketika kecil.. "I miss you..I really really miss you faith soraya mellisa" -harraz naufal "first you get up first. second I get up...