Mitä sä tuijotat?

691 41 8
                                    

Jade

Ilta meni aika rennosti. Mä vaan makasin sängyssä ja etin taloja netistä muuttaa siihen asti kunnes nukahin.

Tiistai 7:00

Oli aamu mä istuin keittiönpöydän ääressä syömässä muroja samalla kun mä mietin mun tädin luo Kanadaan muuttamista. Se on 22 ja no se käyttäytyy ihan niiku joku 18.v teini. Sellane se vaa on.

"Jade?" Jonah kysy. "Aa joo mitä?" Kysyin. "Että, monelta sulla loppuu koulu?" Jonah kysyi. "Mmm.. 15:00" "okei hyvä mullaki" me juteltiin siihen asti kunnes piti lähtä kouluun.

Kello oli 7:45 ja minä ja kaikki pojat lähettiin.

~skip matka~

Me päästiin koululle, mulla oli matikan tunti Corbynin ja Danielin kanssa kanssa, teknisen tunti Jonahin kanssa, ympin tunti Zachin ja Jackin kanssa.

Koulu päivä oli yhtä tylsä kun aina ei mitään erikoista. Tai oikeestaan kun koulu loppu ja minä, Joanah ja Jack oltiin kävelemässä käytävillä me nähtiin seinille teipattuja lappuja joissa kerrottiin tansseista. Ne oli lauantaina koululla ja ne kuulema on joka vuotiset. Mitä luultavammin en oo menossa sinne koska ne on tanssiaiset eikä mulla oo ketään kenen kanssa sielä tanssisin tai ees kavereita.

Me käveltiin bussipysäkille missä bussi jo oli. Me hypättiin kyytiin ja koko matkan pojat jutteli joistain peleistä.

Kun me oltii kotona mä söin ja menin yläkertaan. Mä makasin pelkästään hiljaa mun sängyssä miettien minne muuttaa.

Päätin lähettää mun tädille jonka nimi siis on Lara viestiä ja kysyä pääsenkö mä sen luo asumaan.

L&J keskustelu

J- moi pitkästä aikaa
L- moro Jade mite menee?
J- hyvi kai entä sulla?
L- hirvee darra mut muute iha hyvi
J- no soita tai lähetä viestiä sitte ku sä oot kunnos mulla on sulle asiaa
L- Oukki doukki
J- moro
L- moromoro

Laskin mun puhelimen viereeni ja makasin selälleen mun ja Jonahin yhteisellä sängyllä kattoen kattoa.

Keskiviikko 17:00

Taas kerran mä makasin peittojen alla itkemässä. Enkä mä ees tiiä mitä. Yhtäkkiä mun puhelin värähti. Mä olin saanut Laralta viestin.

L&J keskustelu

L- sä käskit mun lähettää viestii tai soittaa ku mä oo kunnos
J- jep mä vaan aattelin et voisinks mä muuttaa sun luo?
L- millon? Ooks sä varma?
J- 1-3kk pääst ja no joo o
L- kyllähä tänne mahtuu jos sää kestät mua
J- lol kyllä mä kestän toivottavasti
J- mut moikkaa mun pittää mennä
L- juu moroo jutellaa joskus tästä vielä enemmä

Laskin mun puhelimen alas mun viereen. Yhtäkkiä ovi aukes ja joku käveli sisään.

"Jade ooks sä kunnos? Sä oot ollu tosi hiljanen lähipäivinä. "Aa sori mulla ei vaa oo fiilistä" "Mm... okei minä ja pojat lähetää jonnekki syömää tuuks sä mukaan?" "ei kiitti te voitte mennä viiestää" vastasin. "Okei sit me tullaa joskus tunnin pääst takas" Jonah sano ja lähti meidän huoneesta.

Kaaduin meidän sängylle ja mietin mitä mä voisin tehdä.

Hetken päästä mä kuulin kun ovi pamahti kiinni ja mä nousin ylös. Kävelin alakertaan ja otin mun repun.

Istuin sohvalle, otin kirjat esiin ja aloin tehä läksyjä minkä jälkeen mä kävelin takas yläkertaan nukkumaan tai kuuntelemaan musiikkia.

torstai 13:45

Koulu just loppu eikä kellään pojista vielä ollu loppunu koulu. Kävelin bussi pysäkille missä bussi jo oli ja hyppäsin kyytiin.

Kuuntelin koko matkan musiikkia kuulokkeista ja mietin lauantain tanssiaisia. Hetken päästä se bussi oli perillä ja mä kävelin ulos.

Kävelin sisälle ja nakkasin repun lattialle. Jätin kengät eteiseen,kävelin olohuoneeseen ja kaaduin sohvalle.

Mä vedin mun puhelimen pois taskusta ja selasin intterwebsien salaisuuksia. Niinsanotusti mä selasin ainoastaan ig tä, snäppiä jne.

Parin tunnin päästä pojat tuli.

"Moro Jade" Jonah sano ja hyppäs mun viereen sohvalle. Istuin sen viereen ja nojasin pään sen olkapäähän.

"Moikkelis" mä sanoin ja hymyilin Jonahille. "Onks kaikki hyvi?" Se kysy ja laitto käden mun ympärille.

"Joo tietty miks ei olis?onks sulla?" Kysyin. "Mua huolettaa ku sä oot ollu nii hiljanen melkei koko viikon" Jonah sano.

"Mulla ei oo mitää hätää.. mulla ei oo vaa ollu fiilistä" vastasin. Me juteltiin jonki aikaa samalla kun pojat vaa heilu ympäriinsä.

"Mä meen ylös tekemää läksyt" sanoin. "Mä voin autta!" Jonah sano. "Ei sun tarvi kyllä mä pärjää yksinki" sanoin ja nousin ylös.

Nostin mun repun lattialta ja Jonah nous ylös sohvalta.

"Eiku munki pittää tehä läksyt" Jonah sano. "Okei sit" sanoin ja me käveltiin yläkertaan reppujen kans.

Me istuttiin meidän huoneen lattialla laskemassa matikan laskuja.

"Nää on liia hankalia mä teen eka ympi läksyt" sanoin laittaen matikan kirjat turhautuneena pois ja ottaen ympin kirjat esille.

"Siitä vaa" Jonah sano tehden hissan läksyjä. Mä aloin tehä tehtäviä mutta mä en jaksanu keskittyä. Mun päässä kulki liikaa ajatuksia.

Hetken päästä mä löysin itteni tuijottamasta Jonahin ruskeita silmiä samalla kun se teki fysiikan läksyjä.

"Mitä sä tuijotat?" Se kysy ilman ottaen sen katsetta pois fysiikan kirjasta. "Öm joo sori mä olin ajatuksissani" sanoin. "Just nii" se sano ja hymyili.

"Mitä sä tee huomenna?" Se kysy nostaen katseen kirjasta. "En mitää erikoista miks nii?" Kysyin. "Mä aattelin vaa et lähtisikkö sää mun kans vaikka leffaa tai jonnekki..?" Jonah kysy raapimalla sen niskaa samalla.

"Ai niiku treffeille?" Mä kysyin hymyillen. "No siis joo vaikka tai iha mite sä ha-" "mä lähtisin ilomielin" mä sanoin hymyillen.

"O-okei sit lähetää huomenna vaikka 20:00" Jonah sano iso hymy sen kasvoilla. "Käy" sanoin ja jatkoin tehtäviä.

Koko päivän mä vaan makasin sängyssä peittojen alla samalla kun pojat pelas xboxia alakerrassa.

Kello oli 00:00 ja mä olin käpertyny pimeeseen huoneeseen peittojen alle. Jonah ei ollu vielä tullu yläkertaan koska se luultavasti oli alakerrassa syömässä iltapalaa tai jotai.

Ovi narahti auki ja mä kuulin askelia.

"Jade ooks sä hereillä?" Mä kuulin Jonahin kuiskaavan. "Oon mä viel" kuiskasin takas. "Okei kaikki pojat jo nukkuu.." se sano. "Okei" mä sanoin ja Jonah meni vaatekaapilleen.

Se vaihto nopeesti yövaatteisiin jonka jälkeen se tuli mun viereen makaamaan

Vähitellen mä nukahin Jonahin viereen.

————————————————————
Kiitos kun luit😘

Loved• Jonah Marais ff (finnish)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin