Mel dan dee berjalan bersama sama menuju ke kelas. Mereka datang berdua sahaja kerana harith dan ean dipaksa pergi ke sekolah bersama sama sama tanpa mereka berdua. Mel dan dee kan dah siap bagitahu yang dia org tak kenal each other. Lepas tu takkanlah pergi skolah sama sama kan. Harith dan ean datang dengan kereta masing masing manakala dee dan mel dihantar oleh pemandu upahan nenda. Ya, itu adalah syarat yang diberikan oleh harith dan ean.
"Dee.. what do you think about this school?"
" hmm. Okaylah. Its great actually tapi tulah I don't like few students here, such as seroja, qistina and erissa" kata dee sambil membuat muka menyampah.
"Erhh same girl. Aku pun suka sekolah ni tapi minah 3 ekor tu rasa macam nak tampar tampar je. Menggatal dengan laki aku pulak tu" kata mel tanpa sedar. Dee terus berpaling dan tersenyum.
"Wuu suami awak ye puan mel HAHAHAHAHAH" usik dee sambil gelak sakan.
"Amboii dia pun! Bila qistina melekat dengan rith bukan main muka kau eh" kata mel sambil menjeling dee.
"Hehe mestilah belum cinta tak semestinya tak sayang. Laki aku tu. Kau nak ke jadi janda awal??"
"Woii mulut!! Aku tampar kang!! Dahlah jom masuk kelas.malas nak layan kau" lalu menarik tangan dee untuk berjalan dengan lebih cepat.
"Yela, kau ni pun. Gurau je lah puan mel"///////skip///////
Kelas yang bising terus sunyi melihat kelibat mel dan dee. Mulut mungil mel dan mata biru nya. Sapalah yang tak tergoda kan. Pipi dee yang comel dan mata nya yang berwarna hazel cukup menarik perhatian lelaki.Mel dan dee bergerak ke meja masing masing dan kak fira yang berkerja as cikgu sementara di sekolah ni pun masuk. Selesai dia memberi salam, dia menyuruh murid membaca doa dan duduk.
"Mell..kenapa lambat masuk tadi? Tahu tak ean risau." Tanya ean lembut dalam nada risau.
"Takde gi mana mana pun lah, berborak dengan dee je. Sedar sedar loceng dah bunyi."
"Don't do it again okay" kata nya sambil mengusap kepalaku. Tanpa sedar satu kelas memerhati mereka. Muka mel terus merah akibat malu yang teramat.
"Adoiii! Semaklah buat drama pulak kat sini. Ni sekolah tahu?" Kata seroja dengan nada tak puas hati.
"Ha ah kan babe. Maksiat siang hari" sambung qistina pula.
"Shut up please,orang nak study kan" rina yang dari tadi diam terus bersuara. Kesian pun ada dan hairan lagilah.
"Eleh, I'm not talking to you!" Kata seroja sombong.
"Hah, yelah you're talking to yourself seroja. Kutuk sendiri ke cik kak? Yela gambar peluk dengan laki sana laki sini. Buat muka tak malu post jugak" kata tya sinis.
"Heyyy.. asal gaduh ni. Okay stop nowww. Kita nak belajar tak elok gaduh gaduh and you mel and ean come and see me dekat bilik guru after class okayy" dia tahu mereka hala bersentuhan tapi tulah, yang lain tahu? Haa sebabtulah dia kena bersikap adil.///////skip/////
Ean dan mel berjalan bersama sama menuju ke bilik guru
"Its all your fault ean huh" geram nya dia dengan ean membuak buak. Tapi bila ean tak bagi perhatian dia yang tercari cari.
" sorry. Jadi spontan and tak sedar lah pulak orang tengok."
"Dahlah cepat masuk bilik guru"kata mel dalam nada marah.
"Haa sampai pun, mel.. ean. Tahukan ni sekolah. Kak fira tahu korang suami isteri tapi orang lain tak tahu. Jadi hati hatilah sikit. Umi bagitahu akak dia org tak tahu korang ni waris dan antara pemegang saham tertinggi kat skolah ni.kenapa ?" Yela kalau orang lain sibuk nak bagitahu dia orang kaya lah, itu inilah tapi mereka rahsiakan pulak.
"Ean okay je kak. Mel and dee ni haa. Tak nak dengar kata dia orang merajuk pulak"
"Eee bukan macam tu lah. Mel nak dilayan sama rata. Nak jugak kenal orang kat sini macam mana. And nanti kecohlah kalau orang tahu kita orang ni pemegang saham paling tinggi untuk sekolah ni. Orang kawan dengan kita orang pun tak ikhlas. Ha tak bestlah macam tu." Tapi memang betul pun kann
"Okay... alasan diterima and first and last warning no more jadi macam tadi okayy"
"Alaaa bukan mel kak. Ni ha ean ni. Degil huh"
"Fine. Sorry kak . Tindakan spontan untuk suami yang sayangkan isteri leee katakan" sambil tersengih sengih
"Hahahaha. Nakal lah ean ni. Dah masuk kelas sekarang. Nanti cikgu marah pulak"
"Yela kak. Ean dengan mel pergi dulu".Mel berjalan laju meninggalkan ean dan terus duduk di kerusinya. Dee pulak terus nak memusingkan badan nya kebelakang tapi ditahan oleh harith.
"Baby... tak payah lah sibuk. Tengok muka mel tengah bengang tu." Kata harith lembut menegur dee. Dee terus memuncungkan mulutnya.
" orang nak tahu jela. Baby.. baby.. siapa baby you?" Kata dee sambil mencebik.
"Tengku layla medina la" kata harith sambil tersenyum manis. Dee terpaku dengan senyuman tu tapi dia pandai sembunyikan.
"Tak kira, nak pusing belakang jugak" kata dee lagi. Harith hanya menggelengkan kepala dan menuju ke arah ean yang membuat isyarat tangan untuk berjumpa dengannya diluar kelas.
"Melllll.. babe.. are you okay? Hmm kesian nya aku tengok kau. Eanlah ni. Tak pasal pasal kau kena."
" kau nikan. Mulut laju jeeee kan. Tak okay lah jawabnya. Malu tahu takkkk. Semua orang pandang aku. "
" hehe sorry. Yela memang semua orang pandang tapi sweet gileee babeeee. Omggggg. Muka seroja tadi hahaahhaha aku happy gila tengok muka bawang dia tu"
" kau ni kan. Hahaha tapi okay lah jugak en. Walaupun malu at least dapat sakitkan hati dia orang tu." Tya dan rina yang baru masuk ke kelas menuju ke arah mereka berdua.
" babeee. You kata you tak kenal dengan rith and ean tapi tadi ean usap kepala you macam dah kenal lama? Korang couple ke? Ada apa ke ? Bila?" Tanya tya yang kepociiii sangat.
"Woii satu satu lah tanya. Tapi kan cara dia tengok you, usap kepala you, bercakap dengan you I nampak yang dia sayang sangat kat youuuu lahh" kata rina yang bagaikan mengiyakan kata kata tya.
"Haih mana ada. Kita orang tak couple lah. Betullah baru je kenal lah" kata mel dengan gugup. Yelah dia bukannya pandai menipu sangat.
"Ye keeee emmm or maybe dia suka awak. Tapi takkan awak tak suka diaa kott. Dahlah hensem. Macho. Gentleman pulak tuu. " kata tya sambil tersenyum lebar
"Serious lah. I tak suka dia. Ee merepek je you ni"
"Eh dahlah korang, hw dah siap ke? Lepas ni cikgu misha nak masuk. Ha siap lah korang." Kata dee membela mel. Kalau rahsia mel pecah sudah tentu rahsia dia juga pecah.
" eh ha ah lah. Matilah I, I buat kerja rumah dulu eh bye. Jom tyaaaa." Mereka berdua terus berlalu pergi. Mel dan dee menarik nafas lega.
"Thanks babe!" Kata mel sambil menepuk bahu dee.
" takde hal lah. Nanti aku terkantoi ke kau support balik. Ada balasan lah aku tolong kau hahahahha"
" ee mengada, ye lah mesti lah aku backup cousin tercinta aku niii".
.
.
.
So how? Okay? Best tak. Ha kalau best vote lah. Barulah semangat sis nak update hehe. Nanti sis cuba buat yang lagi lagi lagi baikkk okay hahahahaha. Tapi kena vote dulu. Sis buat short story ha perhaps dapatlh buat pendek tapi best. Or maybe akan panjang. Tak tahu lagi. Sis taknak buat panjang sangat and some of you yang support bosan pulak asyik tunggu update kan? So better habis cepat? So what say you? Short story? Long story?
Vote vote vote vote!!!! Hehehhe thank you :')
Kalau typo sorry ehh huhu. Anyway asyik cerita dalam kelas je kan. Actually bab ni sis nak buat panjang tapi demam so terpaksa lah stop kat dlm klas je huhu. Next chapter sis sambong kay
YOU ARE READING
mr.tengku vs mrs. tengku
Romancekisah tentang gadis kacukan yang cantik terikat dengan perjanjian keluarga untuk berkahwin dengan teman sepermainannya ketika kecil.. "I miss you..I really really miss you faith soraya mellisa" -harraz naufal "first you get up first. second I get up...