Adolf Hitler ve Nazi Almanyası

235 3 1
                                    

Nazi Almanyası (Nasyonel Sosyalist Almanya)

Nazi Almanyası (Nasyonel Sosyalist Almanya)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

III. Reich olarak da adlandırılan
Büyük Alman İmparatorluğu, Almanya'nın 1933-1945 yılları arasında Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) yaniAdolf Hitler tarafından kurulmuş Nasyonal Sosyalist Führer hükümetidir. Adolf Hitler'e göre Roma Cermen İmparatorluğu І. Reich, 1918'de "Kasım Devrimi" ile yıkılan Otto Von Bismarck'ın yönettiği Almanya ise II. Reich'dir. Almanya'da 1933 yılında komünistlerin grev yapacağı ve bütün sistemi işlevsiz hale getirecekleri söylentileri hükümeti öyle korkutmuştur ki Başkan Paul Von Hindenburg, Adolf Hitler'i çağırarak şansölye olarak onurlandırmış ve Katolik Merkez Partisiyle bir koalisyon oluşturarak ülkede istikrarı sağlaması için başkan seçmiştir. Katolik Merkez Partiyle anlaşamayan Hitler, Milliyetçi Partinin de desteğini alarak ülkeyi genel seçime götürmüştür. Hitler hükümetin bütün olanaklarını kullanarak gerekli yerlere kendisinin bir sosyalist olmadığını açıkça belirtmiş, seçim propagandası sırasında endüstri, finans ve sigorta devlerinden yüklü miktarlarda destek almıştır. Hükümeti kuran Nasyonal Sosyalist Partinin amacı ülkedeki ekonomik ve sosyal buhranı sonlandırmaktır. Führer devleti mantığına göre iktidarın en üst basamağında devletin ve hükümetin lideri "führer" yer alır. Führer daha hızlı karar almak adına parlamentonun yetkilerini kendisinde toplayarak mutlak hakimiyet kurar. Ülkedeki yerel yönetimler ve siyasal kuruluşların hepsi führer hükümetine bağlı olmak zorundadır.

Yapılan genel seçimlerden galip çıkan "Nasyonalist İşçi Partisi" parlamentoya bir yetki kanunu sunmuştur, bu kanun eğer onaylanırsa yasama ve yürütme güçlerini dört yıl süreyle hükümete devredilecek ve Führer hükumeti başlayacaktır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Yapılan genel seçimlerden galip çıkan "Nasyonalist İşçi Partisi" parlamentoya bir yetki kanunu sunmuştur, bu kanun eğer onaylanırsa yasama ve yürütme güçlerini dört yıl süreyle hükümete devredilecek ve Führer hükumeti başlayacaktır. Meclisteki komünistler tabi ki bu durumu istememişlerdir ve de kanunun onaylanması için 3'te 2 çoğunluk gerekmektedir. Bu da tek bir şekilde sağlanılabilir: "Oylama sırasında karşıt görüşlülerin mecliste olmamasıyla" Adolf Hitler SAsubaylarını parlamentonun etrafını sarılması üzerine görevlendirmiştir. Oylamadan önce 81 komünist parlamenter tutuklanmış ve bazı sosyal demokratlar da seçim binasına alınmamıştır. Böylece oylamada 3'te 2'lik çoğunluk sağlanmış ve Führer yönetimi dönemi başlamıştır. 23 Mart 1933 de "Halktaki ve Almanya'daki sıkıntının giderilmesine dair kanun" adındaki yetki tasarısı kabul edilmiştir. Bu kanun ile Adolf Hitler yasama-yürütme erklerini kendisinde toplamıştır. Daha sonra bütün partileri kapatarak müthiş konuşma ve ikna kabiliyetiyle bütün halkı Nazi Almanya'sı çatısı altında birleştirmiştir.

Tarihimizden BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin