✖19✖

1.2K 80 11
                                    

Olivia's pov

Ik voel weer! Dat duurde kort! Great!

Ook voel ik me anders. Geen Sirius, James, Remus of Lily. Nee ik zit hier wel goed met Bella, Romea, Cissy en de rest. 

Als ik Bella bereik merkt ze dat ze niet met me moet praten. Toch doet ze het. Natúúrlijk. 

'Liv, dat was fantastisch!' Zegt Bella met een grijns. 'Ik weet het!  Laten we naar Potions gaan. Slughorn zal wel wachten.' We lopen naar de kerkers. 

Als we daar aankomen is het duidelijk dat we te laat zijn. We aarzelen niet en gooien de deur open. 'Meisjes, jullie zijn laat.' 'Het spijt me professor.' Ik zet mijn liefste glimlach op. 'Ik moest nog even naar de Hospital Wing.' Zeg ik terwijl ik mijn hand een beetje op mijn buik leg. 'Ach meisje toch! Ga maar gauw zitten. Oh en gefeliciteerd met je overplaatsing naar Slytherin!' 'Dank u, professor!' Zeg ik terwijl Bella en ik gaan zitten. Ik zit nu naast Brent en Bella zit met Cissy tegenover ons. 

'Je was niet in de ziekenzaal, of wel soms?' Vraagt Brent me zachtjes als Slughorn begint met de les. 'Nee, ik kwam Black tegen. Hij probeerde me te overtuigen dat ik bij hem hoor.' Fluister ik terug terwijl ik met mijn ogen rol. 'Ik hoor bij niemand! Oh wacht bij mezelf.' 'En ik dan?' 'Ik vertelde het je, ik doe niet aan relaties.' 'Vrienden?' 'Vrienden!' Stem ik toe. 

'Dus jullie mogen aan de slag.' Maakt Slughorn zijn zin af. Shit, we hebben het gemist. Langzaam steek ik mijn hand op. 'Ja?' 'Sorry, maar welke drank moeten we brouwen.' 'Heb je niet opgelet, Red?' Vraagt Slughorn zuchtend. 'Nope ze was te veel bezig met Waters!' Zegt James bijdehand. 'Ja sorry professor. Ik snapte het huiswerk niet, en toen heeft Olivia het uitgelegd-' 'We hadden moeten opletten.' Maak ik zijn zin af. Bedankt James. Grijnzend kijk ik naar hun tafel. Allemaal kijken ze naar mij. Sirius kijk gebroken. Sad voor hem. 'We brouwen de drank Amortentia.' Door deze woorden kom ik op een idee.

'Dus, Brent? Wil je me helpen met een plan?' 'Welk plan?' 'Laten we Amortentia in het drankje van Black doen, en dan laten we hem verliefd worden op Evans.' Fluister ik grijnzend in zijn oor. Dat is een fantastisch idee! Ik doe mee.' 'Wacht nee niet Evans. Maar Snape! Ik haat hem diep.' Zeg ik lachend. 'En dan doen we ook Amortentia in Snape zijn drinken?' Vraagt Brent grijnzend. Ik knik en we gaan gauw aan het werk.

---------------------------------

Aan het einde van de dag gaat iedereen naar de leerlingenkamer, maar Brent en ik gaan naar de keukens. We hebben na Toverdranken wat  Amortentia mee genomen om in de drankjes van Black en Snape te doen. Ik loop naar de tafel van Griffoendor en stop bij de plaats van Black. Gauw doe ik de Amortentia in zijn beker en doe er een haar van Snape bij. Brent doet hetzelfde, maar dan met een haar van Black. We zijn net klaar als we stemmen op de gang horen. 'Kom op Sirius, het komt goed!' Fuck. Brent en ik kijken elkaar aan. Zijn blik staat hetzelfde als die van mij. 

'Oké dat word dus zoenen.' Fluisteren we in koor. Zachtjes schieten we in de lach. 'We doen wat moet.' Zeg ik zacht in mezelf. Brent doet hetzelfde. 

'Aha we zijn er.' Klinkt S- Black zijn stem. Hij klinkt veel te dicht bij. Brent en ik zetten allebei een paar stappen naar elkaar toe. 'Dit wil ik niet doen.' 'Dat je het weet.' Antwoordt ik zachtjes. Dan gaat het schilderij open en direct druk ik mijn lippen op die van hem.

Er klinkt een 'Oh' en een moment later gaat het schilderij weer dicht. Gauw laat ik Brent los. 'Ik weet dat we dit eerder hebben gedaan, maar ik dacht nu oprecht dat ik mijn zusje zoende ofzo.' 'Same! Ik snap niet hoe wij gisteren gewoon normaal hebben kunnen zoenen.' Zeg ik terwijl ik lachend naar zijn gezicht kijk. 'Laten we gaan.' We lopen samen de keukens uit richting de Grote Zaal. 

Als we daar aankomen is het nog niet zo druk. Brent en ik gaan aan de Tafel van Slytherin zitten en praten een beetje. Potter zit ook al in de zaal en zijn blik  is constant op ons gevestigd. Ik irriteer me eraan. 

Na een paar minuten wordt de zaal steeds voller. Als eerste komt Snape binnen, gauw loopt hij naar onze tafel en gaat aan de tafel zitten. Als een van de laatste komt Black binnen. Hij loopt richting de tafel van Gryffindor en gaat ook zitten. Brent en ik kijken elkaar veel betekenend aan. 

Eerst neemt Black een slok van zijn drinken. De blik in zijn ogen verandert en hij staat op en loopt naar onze tafel. Ondertussen neemt Snape een slok. Ook zijn blik verandert en hij staat ook op. Ze komen elkaar halverwege tegen en direct knuffelen ze elkaar. 

Ik moet echt zo erg mijn best doen om niet super hard te gaan lachen. Brent drukt zijn hand op mijn mond omdat hij een lachbui ziet aankomen. Bellatrix kijkt ons grijnzend aan en in deze ongemakkelijke houding halen we beide onze schouders op. 

Even voor de duidelijkheid Brent heeft nog steeds zijn hand op mijn mond en met zijn andere hand heeft hij mijn handen vast die hyper op en neer bewegen. 'Kan je niet even stil zitten?' Vraagt Brent ongemakkelijk. De hele zaal is stil, dus door dit geluid kijkt iedereen ons aan. 'Nee, het lukt niet. Ik ben te hyper.' Weet ik eruit te krijgen zonder te lachen. 'Heey Black!' Roep ik naar Sirius die nog steeds knuffelt met Snape. 'Ben je gelukkig?' 'Gelukkiger dan ik met jou was!'  Roept hij terug. 'Auw dat zou bijna pijn doen! Veel plezier met Snape.' Roep ik sarcastisch terug. Ik sta op en loop richting de uitgang van de Grote zaal. Brent staat ook op en achter me aan. In de deuropening draai ik me om. 'SNAPE?!' 'Wat?' Geïrriteerd kijkt hij weg van de verliefde Black. 

'KARMA IS EEN BITCH!' 

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu